May 31, 2014

May 25, 2014

Doa Untuk Ibu Bapa

Assalamualaikum..

Berdoa untuk ibu bapa adalah sesuatu yang digalakkan dalam Islam. Adalah menjadi tanggungjawab bagi anak-anak berdoa untuk kedua ibu bapa mereka sama ada mereka masih hidup mahu pun sudah meninggal dunia.

"Apabila mati insan itu, terputus daripadanya amalan melainkan 3 perkara:
1. Sedekah yang mengalir
2. Ilmu yang diambil manafaat daripadanya
3. Anak yang soleh yang berdoa untuknya"

Oleh itu marilah kita berdoa untuk kedua ibu bapa kita..
Semoga dengannya dapat memberi keberkatan kepada hidup kita di dunia dan akhirat



Sekian. Wassalam.

Sumber gambar : google

May 24, 2014

Pontian...Kampung Ku

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..minggu lepas saya berkesempatan balik ke kampung halaman saya di Pontian, Johor.

Sewaktu di kampung, sempat juga saya merakam beberapa keping gambar yang berkaitan dengan bandar Pontian, untuk diabadikan di sini...

Masjid Daerah Pontian...cantik di waktu siang..indah di waktu malam


Pemandangan di tepi laut Pontian. Masa kecik-kecik dulu, selalu juga ke sini untuk bermain. Tapi, di laut Pontian..orang tak mandi manda tau...


Bandar Pontian...semakin pesat membangun. Kelihatan ada kawasan yang ditambak lagi...semoga bandar Pontian terus maju..In shaa Allah



Dan...satu lagi mercu tanda bandar Pontian..


Kalau ke Pontian..jangan lupa makanannya yang sedap..antaranya mee rebus dan sate. Makanan wajib saya kalau balik kampung...hehe..


Sekian saja catatan untuk kali ini..
Selamat hujung minggu. Wassalam.

May 19, 2014

Breathe Again


Have you wondered how it feels when it's all over
Wonder how it feels when you just have to start anew
Never knowing where you're going
When you face a brand new day
It used to be that way
Now i just close my eyes and say

I just want to breathe again
Learn to face the joy and pain
Discover how to laugh a little, cry a little
Live a little more
I just wanna face the day
Forget about the woes of yesterday
Maybe if I hope a little
Try a little more
I'll breathe again

Starting out again is never easy
Disappointments come and go
But live still moves on

With a bit of luck
It's a brand new start
That might just work my way
No need to walk away
Don't want to live on life replay

Things will work out fine
If you can find the courage to look past the night
To see the break of dawn

Song : Breathe Again
Artist : Juwita Suwito

I attended a course last week and this song was among the favorite song during each session - evidence : the organizer kept playing this... hehe
But if we really understand the lyrics..i think it's very good..something about inspiration and motivation to move on
And i appreciate that......




May 04, 2014

Dalam Kenangan...

Assalamualaikum..
Nak layan lagu malam ni..


Lagu : Dalam Kenangan, Wheels

Bila terkenang masa lalu rasa terharu
Segalanya masih kekal dalam kenangan
Tiba dipersimpangan jalan berpisah jauh
Sekian lama di rantau bersendirian

Tiada lagi seruling senja mendayu
Tiada lagi ketawa riang bersama
Bila sepi mengusik hati
Semuanya kini dalam kenangan

Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan
Teman seiring jalan kini jauh dariku
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai
Tiada lagi bayu teberau membelai
Di saat sepi begini
Semuanya kini dalam kenangan

Bila tibanya masa nanti aku kembali
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi
Dan bila ku tinggalkan lagi kampung halaman
Segalanya kan abadi dalam kenangan..

Sekarang tengah mood rindu kat kampung...
Teringat kat family & kawan-kawan. Mujurlah teknologi sekarang ni canggih..segalanya dihujung jari. Jadi tidaklah rasa kejauhan sangat.
Thanks to whatsapp, FB, instagram, kakao talk....etc..hehe. Semuanya terasa dekat.

Kadang-kadang, saya rasa berguna betul whatsapp group ni. Memang dapat mengeratkan silaturrahim, dapat merapatkan kembali hubungan yang sudah lama terputus dan dapat juga mendengar khabar terkini kawan-kawan yang telah lama terpisah.
Dan..ketika menyambut ulang tahun yang ke 38 (???) baru-baru ni juga, saya rasa amat terharu dengan ucapan-ucapan yang diberikan. Bayangkan, setelah hampir 26 tahun terpisah, rupa-rupanya masih ada yang ingat tarikh lahir saya...hehe. Alhamdulillah.
Thanks to all my beloved friends. I really appreciate that. May Allah bless all of you too.

Semoga hajat nak balik kampung minggu depan tercapai...dan semoga segala urusan dipermudahkan. Aamiin.



Sekian. Wassalam..