Oktober 21, 2015

Retak Seribu


Bila kaca retak seribu
Menunggu masa jatuh berderai
Andai pecah jua akhirnya
Tinggallah serpihan sebagai kenangan

Pecah kaca, pecah batu,
Sudah baca, komenlah kat bawah tu..:D

Gambar cermin kaca retak seribu ni, saya ambil kat dalam tren komuter.
Kunun-kunun rasa macam abstrak gitew (dari kaca mata tak seni Mak ni lah...haha)

Sekian. Wassalam.






45 ulasan:

  1. salam Fidah..bahaya lah klu dah retak cermin tu..belum di ganti..
    sudah baca terus komen... hahaha

    BalasPadam
  2. Bahaya..kalau lah terpecah dan ada budak2 main kat situ :(
    Thanks Atie

    BalasPadam
  3. kaca yg dh retak serbu
    memang perlu diganti baru
    elak bahaya yg sdg menunggu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patutnya kena tukar. Bahaya kalau pecah. Boleh cedera...
      Thanks Kak Paridah :)

      Padam
  4. ummi pernah alami retak seribu cermin kete... travel MELAKA ke TERENGGANU... nak nangis pun ada masa tu... huhuhuuu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahayanya kalau berlaku cermin retak especially kalau perjalanan jauh...
      Thanks Ummi :)

      Padam
  5. kaca retak pun ada nilai seni bagi orang yang berjiwa seni la. Kita yang tak berapa berseni ni tengok kaca retak fikir nak tukar baru je hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang patut kena tukar tu. Bahaya tu. Lagi..kita bayar tambang kot..aspek keselamatan mesti dijaga.

      Padam
  6. hmmm bagus sekali puisinya kaka.. :D

    BalasPadam
  7. Balasan
    1. Haha....seni tu subjektif tau Wak..:D

      Padam
    2. oke, wak dh updet interbiu mak yg sporting tuari., kihkih2 timekaseh ye ;p

      Padam
    3. Mak dah baca...Malu laks rasa..haha
      Thanks Wak :)

      Padam
  8. memang nampak abstrak gambar retak tu.. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi..retak menanti belah tu Aiza.
      Thanks :)

      Padam
  9. hahaha aku pernah juga balik kursus tengok cermin kereta retak seribu
    memang jahanam betul rasa masa tu......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau macam tu, bukan saja cermin retak..hati pun retak..berapa lah RM nak terbang melayang...huhu
      Thanks Padin.

      Padam
  10. apa yang saya tahu ..retak menanti belah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baik tak batu belah batu bertangkup :D
      Thanks HB

      Padam
  11. Hati pon retak seribu kalau cermin keta retak macam tu. Nasib vermin komuter ☺☺

    Drop by dari blog wak ☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks Fiza.
      Bahaya ...esp kalau ada budak2 :(

      Padam
  12. Balasan
    1. Bahaya..tapi macam fenomena biasa jek :(

      Padam
  13. tudiaa pecah daahhh... Habis berkecai, meh sini mummy tolong sapu na.

    Hi Cik Fidahh..mummy mai ronda2 kat sini.. #donefollow

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita pun dah singgah sana Mummy...Thanks ya :)

      Padam
  14. Balasan
    1. TYup..seperti judul lagu
      Thanks :)

      Padam
  15. Pernah serempak budak2 baling batu ke tingkap komuter masa dalam perjalanan dari KL Sentral ke P.Klang, tak patut la budak2 tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada esedaran sivik namanya.....merosakkan harta benda :(

      Padam
  16. walau berjaya dicantum semula tetap takkan mampu mengembalikan keceriaan dulu :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kalau dicantum macam mana pun, parutnya tetap ada...eehhhh :D

      Padam
  17. tunggu berderai je tu ... pekerja komuter tak perasan kot ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak tau la Vee..tapi buat biasa aje :(

      Padam
  18. retak menanti berderai...nmpak artistik, abstract..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seni itu abstrak..Abstrak itu seni
      Thanks Nohas :)

      Padam
  19. harap staffnya perasan dgn cermin tu ...

    BalasPadam
  20. Wah......haibatnya....hihi.... kaca retak seribu pun boleh jadi entri.....

    BalasPadam
  21. Mak Ngah sedang berpantun atau berpuisi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantun bukan..puisi pun bukan..
      Menulis sesedap rasa :D

      Padam
  22. postnya bermanfaat, good job gaess (y)

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut