October 21, 2015

Retak Seribu


Bila kaca retak seribu
Menunggu masa jatuh berderai
Andai pecah jua akhirnya
Tinggallah serpihan sebagai kenangan

Pecah kaca, pecah batu,
Sudah baca, komenlah kat bawah tu..:D

Gambar cermin kaca retak seribu ni, saya ambil kat dalam tren komuter.
Kunun-kunun rasa macam abstrak gitew (dari kaca mata tak seni Mak ni lah...haha)

Sekian. Wassalam.






45 comments:

  1. salam Fidah..bahaya lah klu dah retak cermin tu..belum di ganti..
    sudah baca terus komen... hahaha

    ReplyDelete
  2. Bahaya..kalau lah terpecah dan ada budak2 main kat situ :(
    Thanks Atie

    ReplyDelete
  3. kaca yg dh retak serbu
    memang perlu diganti baru
    elak bahaya yg sdg menunggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya kena tukar. Bahaya kalau pecah. Boleh cedera...
      Thanks Kak Paridah :)

      Delete
  4. ummi pernah alami retak seribu cermin kete... travel MELAKA ke TERENGGANU... nak nangis pun ada masa tu... huhuhuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahayanya kalau berlaku cermin retak especially kalau perjalanan jauh...
      Thanks Ummi :)

      Delete
  5. kaca retak pun ada nilai seni bagi orang yang berjiwa seni la. Kita yang tak berapa berseni ni tengok kaca retak fikir nak tukar baru je hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang patut kena tukar tu. Bahaya tu. Lagi..kita bayar tambang kot..aspek keselamatan mesti dijaga.

      Delete
  6. hmmm bagus sekali puisinya kaka.. :D

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Haha....seni tu subjektif tau Wak..:D

      Delete
    2. oke, wak dh updet interbiu mak yg sporting tuari., kihkih2 timekaseh ye ;p

      Delete
    3. Mak dah baca...Malu laks rasa..haha
      Thanks Wak :)

      Delete
  8. memang nampak abstrak gambar retak tu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..retak menanti belah tu Aiza.
      Thanks :)

      Delete
  9. hahaha aku pernah juga balik kursus tengok cermin kereta retak seribu
    memang jahanam betul rasa masa tu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau macam tu, bukan saja cermin retak..hati pun retak..berapa lah RM nak terbang melayang...huhu
      Thanks Padin.

      Delete
  10. apa yang saya tahu ..retak menanti belah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik tak batu belah batu bertangkup :D
      Thanks HB

      Delete
  11. Hati pon retak seribu kalau cermin keta retak macam tu. Nasib vermin komuter ☺☺

    Drop by dari blog wak ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Fiza.
      Bahaya ...esp kalau ada budak2 :(

      Delete
  12. Replies
    1. Bahaya..tapi macam fenomena biasa jek :(

      Delete
  13. tudiaa pecah daahhh... Habis berkecai, meh sini mummy tolong sapu na.

    Hi Cik Fidahh..mummy mai ronda2 kat sini.. #donefollow

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita pun dah singgah sana Mummy...Thanks ya :)

      Delete
  14. Pernah serempak budak2 baling batu ke tingkap komuter masa dalam perjalanan dari KL Sentral ke P.Klang, tak patut la budak2 tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada esedaran sivik namanya.....merosakkan harta benda :(

      Delete
  15. walau berjaya dicantum semula tetap takkan mampu mengembalikan keceriaan dulu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kalau dicantum macam mana pun, parutnya tetap ada...eehhhh :D

      Delete
  16. tunggu berderai je tu ... pekerja komuter tak perasan kot ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau la Vee..tapi buat biasa aje :(

      Delete
  17. retak menanti berderai...nmpak artistik, abstract..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seni itu abstrak..Abstrak itu seni
      Thanks Nohas :)

      Delete
  18. harap staffnya perasan dgn cermin tu ...

    ReplyDelete
  19. Wah......haibatnya....hihi.... kaca retak seribu pun boleh jadi entri.....

    ReplyDelete
  20. Mak Ngah sedang berpantun atau berpuisi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun bukan..puisi pun bukan..
      Menulis sesedap rasa :D

      Delete
  21. postnya bermanfaat, good job gaess (y)

    ReplyDelete