October 04, 2015

Ketika Jerebu Di Bangi


Dalam terang ku lihat cahaya
Tapi kelam seluruh maya
Bukanlah kerana kabur di mata
Atau petanda hujan kan tiba

Ketika kabus mula berhimpun
Hati kecil ini terpegun
Ku fikir kenapa
Oh...JEREBU rupanya

Gambar-gambar Jerebu di sekitar Bandar Baru Bangi, Selangor.
Gambar diambil semalam @ 3 Oktober 2015 (sekitar 4 pm) menggunakan kamera handphone cap ayam saya.




Marilah kita berdoa, moga terhindar dari segala bahaya.
Semoga masalah jerebu ini cepat selesai dan segala urusan kita dipermudahkan.
Aamiin.



Sekian. Wassalam.


27 comments:

  1. Amin..mudah mudahan negara kita jauh dari musibah yang tak diingini

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah memperkenankan doa kita semua....

    ReplyDelete
  3. Moga jerebu di Malaysia beransur pulih...

    ReplyDelete
  4. esok cuti sekolah 2 hari psl jerebu yee ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Happy hours la budak2 cuti 2 hari
      Thanks Wak :)

      Delete
  5. berkurung dalam rumah pun still effected dengan jerebu ni... moga cepat la dia berlalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duduk rumah pun tak berani bukak tingkap.
      Thanks Suria :)

      Delete
  6. debu asap yang membuat muran dunia karena siang hari saatnya si raja matahari menyinari dan menghangatkan jadi terselimuti oleh jerebu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..jerebu sudah pun tiada..
      Thanks CT :)

      Delete
    2. Alhamdulillah..jerebu sudah pun tiada..
      Thanks CT :)

      Delete
  7. semoga musibah ini akan segera berakhir, kesian melihat alam yang kian lemas kan, kak ana singgah sini dari anajingga.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin. Semoga masalah segera selesai.
      Thanks kak ana :)

      Delete
  8. jerebu membuat alam kelabu nafas sesak sebu hati libang libu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alam kelabu
      Nampak mendung selalu :(
      Thanks Kak Paridah :)

      Delete
  9. Moga masalah jerebu ni cepat lah berlalu.. dah tak tahan rasa nya hari2 ngadap.. sesak nafas dibuat nya... huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin. Semoga masalah ini selesai.
      Thanks Atie :)

      Delete
  10. anak-anak sudah beberapa kali diberi cuti kerana jerebu. semoga jerebu cepat meninggalkan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin. Semoga masalah ini selesai
      Thanks Mommy Kemai :)

      Delete
  11. makin teruk kan . bila dah lama sangat jerebu , udara pun jadi kotor ...

    ReplyDelete
  12. tak dapat bayangkan yang berada di Indonesia sana..mesti lagi tersiksa kan..semoga Allah bantu kita

    ReplyDelete
  13. Teruskan berdoa semoga jerebu cepat berakhir..

    ReplyDelete
  14. bila laa akan berakhir...x thn daaa

    ReplyDelete
  15. Semoga jerebu dapat rede secepat mungkin... rimas dan tak selesa bila suasana jerebu ni.. mudah2anlah cepat reda... aamiin.

    ReplyDelete
  16. susah betul nak lihat langit biru skrg ni..rindu sgt nak tgk awan putih berkepul2 tu

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers