June 13, 2015

Jangan Terpedaya



WANITA:
20an   : Mengancam
30an   : Macam-macam
40an   : Terancam
50an   : Semacam
60an   : Susah dah nak cam

LELAKI
20an   : Bergaya
30an   : Bercahaya
40an   : 'Di Pertengahan Usia'
50an   : Tak boleh percaya
60an   : Dah tak bermaya

Sahabat-sahabat ku....
JANGAN TERPEDAYA dengan usia MUDA
Kerana syarat MATI tidak harus TUA

JANGAN TERPEDAYA dengan tubuh SIHAT
Kerana MATI tidak harus SAKIT

JANGAN TERPEDAYA dengan HARTA kekayaan
Kerana Si Kaya pun tidak pernah menyiapkan kain kafan untuk dirinya meskipun hanya selembar

Mari terus berbuat BAIK
Berniat untuk menjadi lebih BAIK
Berkata yang BAIK-BAIK
Memberi nasihat yang BAIK
Meski pun tidak ramai orang yang mengenali mu atau tidak suka dengan nasihat mu
Cukuplah ALLAH mengetahui niat mu

Jadilah bagai JANTUNG
Yang tidak TERLIHAT tapi terus BERDENYUT setiap saat
Hingga kita dapat terus HIDUP
Berkarya, berkongsi pengetahuan dan memberi manafaat di sekeliling kita....sehingga diberhentikan oleh Nya

Sekian. Peringatan untuk diri sendiri. Moga yang lain juga mendapat manafaat.
Wassalam.

Sumber: Whatsapp

P/S : Gambar di atas tiada kaitan dengan tajuk. Cuma merakamkan peristiwa semalam di mana kunci kabinet saya telah patah dan saya tidak dapat untuk membuka pintu kabinet tersebut. 
Nasib baiklah ada beberapa orang rakan sekerja yang agak berbakat dalam bidang pertukangan.....eeeeeeemmmmmm
Akhirnya, pada pukul 4.45 pm semalam, pintu kabinet tersebut berjaya di kopakkan....huhu




17 comments:

  1. Mbak Fidah sendiri termasuk kategori apa nih?
    Macam-macam atau terancam hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah pun masuk kategori remaja purba (baca: tua)....haha :D
      Terima kasih kunjungannya Mr Ridha

      Delete
  2. jangan macam-macam jika tak ingin engkau terancam...yakinlah pada keyakinan kita sendiri demi menjalankan amanah-Nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga kita dapat menjalankan amanah tersebut dengan sempurna demi mendapat keberkatan dan limpahan kasih sayang-Nya...aamiin
      Terima kasih kunjungannya Mr Cilembu Thea

      Delete
  3. tanya pada iman , mahu berada di mana di akhirat nanti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati dan alam akhirat sememangnya pasti.
      Apa-apa pun berbalik pada kita untuk memilih.
      Thanks Vee :)

      Delete
  4. terima kasih atas peringatan.. ye, bila tiba masanya kita pasti akan mati, tidak cepat atau lewat walau sesaat.. ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kalau difikir fikirkan...takut juga ya...
      Semoga bekalan amalan kita di terima...aamiin ya Allah
      Thanks Farah Diana :)

      Delete
  5. Sentiasalah kita berdoa agar diberi usia yg baik utk melaksanakan tuntutanNya.. moga kita semua beroleh pengakhiran yg baik.. aamiin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin...
      Semoga dapat memanafaatkan usia sebaiknya.
      Thanks Khir :)

      Delete
  6. demi masa, berlumba-lumba berbuat kebaikan dn kebajikan...menambah saham akhirat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gunakan masa yang dipinjamkan kepada kita dengan sebaiknya...masa yang berlalu tdak akan kembali
      Thanks Nohas :)

      Delete
  7. eija dalam golongan mengancam la yer... haha apa2 pun dunia mesti seiring dengan akhirat.. insyaAllah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muda lagi adik Eija ni...
      Betul tu. Hidup harus seimbang, Atau lebih baik, buat untuk akhirat, tapi dunia tetap ada bahagiannya.
      Thanks Eija :)

      Delete
  8. Insyaallah FS..... buat baik dengan ikhlas insyaallah Allah akan membalasnya, sentiasa berfikiran positif, insyaallah datangnya pun yg baik baik...Tak gitu FS hihi

    ReplyDelete
  9. salam ramadhan, hee matcham matcham je ;p

    ReplyDelete
  10. terbaik! tapi gambar tu apa benda sebenanrya? hehehe

    ReplyDelete