<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Cerita Untuk Kita

Disember 21, 2017

Cerita Untuk Kita

Assalamualaikum


Suatu hari 2 orang Yahudi sedang berdiskusi

A : Saya ingin menulis buku tentang rahsia Yahudi menguasai dunia

B : Saya tidak setuju. Jangan kau tuliskan rahsia keberhasilan kita menjadi sebuah buku. Kalau umat Islam membacanya, mereka boleh mengancam posisi kita.

A : Jangan khuatir. Tidak mengapa jika menulis buku tentang rahsia kejayaan Yahudi. Jika dicetak pun, umat Islam tidak akan membacanya kerana mereka tidak suka membaca.

B: Kalau mereka membacanya?

A: Jangan khuatir. Kalau mereka membacanya pun, mereka tidak akan berfikir.

B : Bagaimana jika ada yang membacanya dan berfikir?

A: Tenang saja. Tidak perlu khuatir. Jika mereka membaca dan memikirkannya, tidak akan menjadi apa jua kerana mereka tidak mahu mengerjakannya.

B : Betulkah? Kenapa kamu begitu yakin?

Dengan tenang A menjawab
A: Lihat saja apa yang mereka lakukan pada kitab suci mereka. Mereka hanya menjadikan ia hadiah, pertandingan dan mas kawin. Kalau saja mereka membaca, memikirkan dan mengerjakannya, sudah tentu mereka (umat Islam) sudah menguasai dunia terlebih dahulu.

Cerita ini adalah untuk saya dan anda semua. Amat sedih jika di fikir-fikirkan.
Sudahkah kita membaca Al Quran hari ini?

Semua barang-barang yang ditinggalkan akan menjadi rosak, kecuali Al Quran. Kalau kita meninggalkannya, kitalah yang menjadi rosak :(

Sekian. Wassalam.

Sumber : perkongsian sahabat di wa group.

#whitebarley
#photobyfidah


Label:

11 Ulasan:

Di 12/21/2017 11:54:00 PG, Blogger paridah berkata...

PERKONGSIAN YG SGT BRMNFAAT MOGA KITA BERFIKIR

 
Di 12/21/2017 01:34:00 PTG, Blogger Reski Amalia Nurpratiwi berkata...

hmmm luyaman thought provoking juga heheh, iya ya kalau di fikir-fikir tulisan ini bener jugak, contohnya gue yg baca Alquran cuma sekedar baca, jangankan diamalin, tau makna dan artinya aja engga ;( semoga kedepannya bisa lebih baik lg

 
Di 12/21/2017 03:21:00 PTG, Blogger nohas berkata...

syukran...tersedar dari lena..

membaca tanpa mengkaji, ilmu tanpa amal, ibarat pokok tidak berbuah..

 
Di 12/21/2017 05:36:00 PTG, Blogger Hasliynda Umairah berkata...

terima kasih mengingatkan

 
Di 12/22/2017 05:26:00 PG, Anonymous titan berkata...

Ya.

PEdih dan tepat.

Itulah hakikat kita sekarang.

 
Di 12/22/2017 08:01:00 PG, Anonymous raihanah berkata...

itulah hakikat kita kan

 
Di 12/23/2017 09:47:00 PG, Anonymous Jaja Pengedar Shaklee berkata...

Tarbiah sentap. Jom kita sama2 perbaiki diri :)

 
Di 12/24/2017 12:44:00 PTG, Blogger SalbiahM berkata...

Entry ni sampai ke jantung. Hehe.Thanks kak Fidah! orang nn-muslim pun kaji al-Quran, tapi kita buat tak tahu je kan

 
Di 12/26/2017 03:41:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

umat islam tidak suka membacanya? waduhhhhhh #maksentap

 
Di 12/28/2017 10:18:00 PG, Blogger Warisan Petani berkata...

Mudah2an memberikan kesedaran kepada kita semua.

 
Di 12/28/2017 03:53:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Perkongsian dan peringatan yg baik utk renungan kita semua.. itulah hakikatnya.

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama