Disember 02, 2017

Salam Yang Tidak Ingin Didengar Jawapannya

Assalamualaikum..


Ada 3 jenis ucapan salam.
  1. Salam yang wajib dijawab.
  2. Salam yang tidak boleh dijawab.
  3. Salam yang kita tidak ingin mendengar jawapannya.
Penerangan lanjut, sila tengok sini:


Moga bermanafaat.
Sekian. Wassalam

Credit: Ceramah Ustaz Abdul Somad

10 ulasan:

  1. Tak cukup tanah kalau kita mendengar jawapan dari kubur tu... huhuhh

    BalasPadam
  2. saya fikir semua salam wajib dijawab..

    tu yang risaunya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bergantung pada masa bila dan kepada siapa salam diberi..

      Padam
  3. syukran..macam2 jenis salam..

    BalasPadam
  4. Peringatan yg baik utk renungan bersama. Terima kasih atas pperkongsian ini Fidah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peringatan untuk saya jugak..
      Moga2 ada yang masih ingat nak bagi salam dan mendoakan bila saya dah ada kat 'sana' nanti

      Padam
  5. kalu x nmpk tp dgr jwb salam tu... sy gigil dulu ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Akak pun dan cabut dulu..hihi

      Padam

Google+ Followers

Pengikut