November 19, 2017

Lambaian Pokok Kelapa

Assalamualaikum


Bukan anak jati Pontian kalau balik kampung tak pergi tepi laut.

Rayuan pokok kelapa
 Bertemankan angin sepoi-sepoi bahasa.
Ombak dan pantai
 Pontian memang sinonim dengan laut.
Pekan Kukup
Tapi, kat laut Pontian ni orang tak pergi mandi manda tau...
Tulis nama atas batu

Sekian. Wassalam

#pontianjohor
#tepilaut
#kampungsaya




18 ulasan:

  1. mesti murah makanan laut kat Pontian ni kan..

    BalasPadam
  2. tenangnya kat tepi laut bawah pokok kelapa. kalau angin sepoi2 bahasa lagi layan. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memamg best kalau layan..
      Kalau makan ala2 bfast tepi laut pun syok jugak..

      Padam
  3. Samala kita org pontian..hehe..tp skrg merantau ikut suami..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pontian belah mana tu Cik Puan Ena...
      Pontian beso ke Pontian kecik?

      Padam
  4. Pohon nyiur melambai.. teringat lagu lama

    BalasPadam
  5. Cuma laut Pontian takde tempat sesuai untuk mandi manda.
    cari makanan laut adalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari saya kecik..sampai skrg, tak pernah tengok orang mandi lagi. Abihw pun orang pergi memancing aje..

      Padam
  6. Dah tepi tu batu batan mcm manalah pulak nak mandi ye FS.... hihi
    Yg seronok couplelah ek, boleh patrikan nama atas batu. Awak mesti dah buatkan FS? hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak..kalau kat kampung, kita tak panggil bercouple..
      Orang kampung kita panggil 'BERENDUT'...
      Haha...endut awak mana?...hihi :D

      Padam
  7. Angin sepoi2 kalau dilayan
    boleh jadi khayal dan ngantukk.. hehe

    BalasPadam
  8. memandang laut yg luas dimana pun amat mendamaikan jiwa

    BalasPadam
  9. time air pasang mmg best... kena bayu laut mata pun rasa berat je hahaaha

    BalasPadam
  10. walaupun tak boleh mandi, duduk tepi tu kena angin pun dah cukup mendamaikan

    BalasPadam
  11. saya mmg suka tgk pokok kelapa
    tenang je,lebih2 lagi tepi pantai.

    BalasPadam
  12. best jalan2..tengok laut, saujana mata memandang..

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut