<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Lambaian Pokok Kelapa

November 19, 2017

Lambaian Pokok Kelapa

Assalamualaikum


Bukan anak jati Pontian kalau balik kampung tak pergi tepi laut.

Rayuan pokok kelapa
 Bertemankan angin sepoi-sepoi bahasa.
Ombak dan pantai
 Pontian memang sinonim dengan laut.
Pekan Kukup
Tapi, kat laut Pontian ni orang tak pergi mandi manda tau...
Tulis nama atas batu

Sekian. Wassalam

#pontianjohor
#tepilaut
#kampungsaya




Label:

18 Ulasan:

Di 11/19/2017 05:27:00 PTG, Blogger Fuzy Hamid berkata...

mesti murah makanan laut kat Pontian ni kan..

 
Di 11/19/2017 07:37:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Tak jugak...tu yang sedih :'(

 
Di 11/19/2017 08:13:00 PTG, Blogger Ainniah Zulkefli berkata...

tenangnya kat tepi laut bawah pokok kelapa. kalau angin sepoi2 bahasa lagi layan. :)

 
Di 11/19/2017 09:27:00 PTG, Blogger Cik Puan Ena berkata...

Samala kita org pontian..hehe..tp skrg merantau ikut suami..

 
Di 11/19/2017 11:22:00 PTG, Blogger Nabila Syifa berkata...

Pohon nyiur melambai.. teringat lagu lama

 
Di 11/19/2017 11:41:00 PTG, Blogger Warisan Petani berkata...

Cuma laut Pontian takde tempat sesuai untuk mandi manda.
cari makanan laut adalah.

 
Di 11/20/2017 07:59:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Dah tepi tu batu batan mcm manalah pulak nak mandi ye FS.... hihi
Yg seronok couplelah ek, boleh patrikan nama atas batu. Awak mesti dah buatkan FS? hihi

 
Di 11/20/2017 08:21:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Memamg best kalau layan..
Kalau makan ala2 bfast tepi laut pun syok jugak..

 
Di 11/20/2017 08:21:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Pontian belah mana tu Cik Puan Ena...
Pontian beso ke Pontian kecik?

 
Di 11/20/2017 08:22:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Lagu nostalgia tu....

 
Di 11/20/2017 08:23:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Dari saya kecik..sampai skrg, tak pernah tengok orang mandi lagi. Abihw pun orang pergi memancing aje..

 
Di 11/20/2017 08:24:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Mak..kalau kat kampung, kita tak panggil bercouple..
Orang kampung kita panggil 'BERENDUT'...
Haha...endut awak mana?...hihi :D

 
Di 11/21/2017 12:58:00 PG, Anonymous Padin berkata...

Angin sepoi2 kalau dilayan
boleh jadi khayal dan ngantukk.. hehe

 
Di 11/21/2017 10:50:00 PG, Blogger paridah berkata...

memandang laut yg luas dimana pun amat mendamaikan jiwa

 
Di 11/22/2017 10:09:00 PG, Blogger dear anies berkata...

time air pasang mmg best... kena bayu laut mata pun rasa berat je hahaaha

 
Di 11/22/2017 11:13:00 PG, Blogger SalbiahM berkata...

walaupun tak boleh mandi, duduk tepi tu kena angin pun dah cukup mendamaikan

 
Di 11/24/2017 03:54:00 PTG, Blogger Hasliynda Umairah berkata...

saya mmg suka tgk pokok kelapa
tenang je,lebih2 lagi tepi pantai.

 
Di 11/27/2017 04:29:00 PTG, Blogger nohas berkata...

best jalan2..tengok laut, saujana mata memandang..

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama