Oktober 27, 2017

Budget 2018


Assalamualaikum.
Budget 2018 baru saja dibentangkan tadi.

Perkara terpenting dalam budget 2018:
  • Menggalakkan pembangunan seimbang di kota dan di desa
  • Membantu menjana dan menambah pendapatan rakyat
  • Memberi keutamaan pada sektor-sektor penting seperti kesihatan, pendidikan, pertanian dan keselamatan.
  • Memartabatkan warga emas
  • Memperkasakan kaum wanita
  • Mengukuhkan institusi kekeluargaan
  • Seimbang duniawi dan ukkrawi.

Sekian. Wassalam.

Kalau akak rajin, nanti akak sambung...huhu




8 ulasan:

  1. pengurangan kadar cukai pengguna...bagus tapi kepada GST ia kembali..hihi..

    BalasPadam
  2. Untuk kelahiran tahun 2018, macam menggalakkan rakyat tambah ahli keluarga tapi amaun yang diberi tu macam tak masuk akal sangat untuk pelaburan. Kena bagi lebih sikit kot..hehe

    BalasPadam
  3. kilang dah tutup..so kerajaan dapat jimat RM200 untuk warga seperti saya..

    kecuali ada pertambahan cawangan.[ tak berani buat dulu ]

    hehehehe

    BalasPadam
  4. Adakah bajet ni dah finalize ye?/

    BalasPadam
  5. Org keje gomen tgh tersenyum lebar ni FS menunggu duit terpijak.
    Mak jugaklah yg terlopong weyh

    BalasPadam
  6. Bajet 2018 nampak ok juga sbb saya jenis mengikuti bajet setiap tahun hampir 20 tahun. Saya mmg akan baca teks lepas bajet habis dibentang... harap perlaksanaannya pun ok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila baca balik komen tu, rasa mcm komen org2 vvip pulak hahaa :D

      Padam

Google+ Followers

Pengikut