<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Budget 2018

Oktober 27, 2017

Budget 2018


Assalamualaikum.
Budget 2018 baru saja dibentangkan tadi.

Perkara terpenting dalam budget 2018:
  • Menggalakkan pembangunan seimbang di kota dan di desa
  • Membantu menjana dan menambah pendapatan rakyat
  • Memberi keutamaan pada sektor-sektor penting seperti kesihatan, pendidikan, pertanian dan keselamatan.
  • Memartabatkan warga emas
  • Memperkasakan kaum wanita
  • Mengukuhkan institusi kekeluargaan
  • Seimbang duniawi dan ukkrawi.

Sekian. Wassalam.

Kalau akak rajin, nanti akak sambung...huhu




Label:

8 Ulasan:

Di 10/27/2017 08:13:00 PTG, Blogger nohas berkata...

pengurangan kadar cukai pengguna...bagus tapi kepada GST ia kembali..hihi..

 
Di 10/27/2017 08:55:00 PTG, Blogger Jelita dan Awet Muda berkata...

Untuk kelahiran tahun 2018, macam menggalakkan rakyat tambah ahli keluarga tapi amaun yang diberi tu macam tak masuk akal sangat untuk pelaburan. Kena bagi lebih sikit kot..hehe

 
Di 10/29/2017 09:36:00 PG, Blogger mrhanafi dot com berkata...

kilang dah tutup..so kerajaan dapat jimat RM200 untuk warga seperti saya..

kecuali ada pertambahan cawangan.[ tak berani buat dulu ]

hehehehe

 
Di 10/29/2017 11:41:00 PG, Anonymous Syakilla Azam berkata...

Adakah bajet ni dah finalize ye?/

 
Di 11/02/2017 08:34:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Org keje gomen tgh tersenyum lebar ni FS menunggu duit terpijak.
Mak jugaklah yg terlopong weyh

 
Di 11/04/2017 07:41:00 PTG, Blogger Etuza Etuza berkata...

Syukur mana yang ada..

 
Di 11/08/2017 04:43:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Bajet 2018 nampak ok juga sbb saya jenis mengikuti bajet setiap tahun hampir 20 tahun. Saya mmg akan baca teks lepas bajet habis dibentang... harap perlaksanaannya pun ok.

 
Di 11/08/2017 04:45:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Bila baca balik komen tu, rasa mcm komen org2 vvip pulak hahaa :D

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama