<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Tiada Kata Secantik Bahasa

Oktober 22, 2017

Tiada Kata Secantik Bahasa


Rupanya ada banyak perkataan Bahasa Inggeris yang menyimpang jauh maksudnya bila diterjemahkan ke Bahasa Melayu :)

Wassalam.

Sumber: perkongsian di wa.

Label:

13 Ulasan:

Di 10/22/2017 01:04:00 PTG, Blogger mrhanafi dot com berkata...

Sebab itu perlu berhati hati mengunakan perkataan tersebut..

 
Di 10/22/2017 02:50:00 PTG, Blogger nohas berkata...

haha...ada jg guna...

 
Di 10/22/2017 10:37:00 PTG, Anonymous Norasikin berkata...

Orang putih bukan betul sangat..

 
Di 10/23/2017 09:17:00 PG, Anonymous raihanah berkata...

translate mmg takleh guna sgt kan

 
Di 10/23/2017 03:17:00 PTG, Blogger Mrs. A berkata...

Alahai! tak boleh nak view video tu :-(

 
Di 10/23/2017 07:31:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Salah kata..lain maknanya..

 
Di 10/23/2017 07:32:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Saua pun guna jugak.
Confident aje selama ni...haha

 
Di 10/23/2017 07:32:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Martabatkan bahasa kita..

 
Di 10/23/2017 07:33:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Betul tu. Kadang2...lain beno maksudnya

 
Di 10/23/2017 07:33:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Alamak..tak boleh ke.
Cer try sekali lagi

 
Di 10/23/2017 09:13:00 PTG, Blogger Ainniah Zulkefli berkata...

hahaha. Biasalah tu. Kita gelak depa cakap, depa gelak kita cakap.

 
Di 10/24/2017 02:22:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

ms memula belajar bahasa dulu sy selalu terkeliru bila dpt manuskrip. tp laa ni dah faham penggunaannya... kalau nk gn utk percakapan no hal tp gn dlm teks mmg x boleh lari maksud nnt

 
Di 10/25/2017 02:46:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Hihi....Nampak tak? Melayu mmg terer membocahkan bahasa.

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama