Oktober 22, 2017

Tiada Kata Secantik Bahasa


Rupanya ada banyak perkataan Bahasa Inggeris yang menyimpang jauh maksudnya bila diterjemahkan ke Bahasa Melayu :)

Wassalam.

Sumber: perkongsian di wa.

13 ulasan:

  1. Sebab itu perlu berhati hati mengunakan perkataan tersebut..

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Saua pun guna jugak.
      Confident aje selama ni...haha

      Padam
  3. Orang putih bukan betul sangat..

    BalasPadam
  4. translate mmg takleh guna sgt kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Kadang2...lain beno maksudnya

      Padam
  5. Alahai! tak boleh nak view video tu :-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak..tak boleh ke.
      Cer try sekali lagi

      Padam
  6. hahaha. Biasalah tu. Kita gelak depa cakap, depa gelak kita cakap.

    BalasPadam
  7. ms memula belajar bahasa dulu sy selalu terkeliru bila dpt manuskrip. tp laa ni dah faham penggunaannya... kalau nk gn utk percakapan no hal tp gn dlm teks mmg x boleh lari maksud nnt

    BalasPadam
  8. Hihi....Nampak tak? Melayu mmg terer membocahkan bahasa.

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut