<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Hujan di Tengah Kemarau

Mac 14, 2016

Hujan di Tengah Kemarau


Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Di tengah kemarau yang berpanjangan
Bingkisan dari mendung awan
Membasahi bumi dari tiap titisan

Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Seakan memberi suatu harapan
Bumi tidak lagi ketandusan
Ku tadahkan tangan tanda kesyukuran


By Faqriah Azime
14 March, Kuala Lumpur


Alhamdulillah,
Di saat orang kata harus bersedia dengan musim panas dan suhu yang mencecah 35c ke 37c, hujan turun juga di sini. Barulah sejuk siket :)


Sekian. Wassalam.



Label:

28 Ulasan:

Di 3/14/2016 06:12:00 PTG, Blogger OKje berkata...

Alhamdulilah .....mmg panas sekarang ni kan FS, terik sungguh. Bercintalah nak ambik anak srkolah tu, nasiblah cuti sekarang ni!

 
Di 3/14/2016 06:49:00 PTG, Blogger Mang Lembu berkata...

masa sih kemarau...bukannya iklim kita nggak beda jauh...musim hujan sekarang teh

 
Di 3/14/2016 09:06:00 PTG, Blogger paridah berkata...

kat kampung kak pun lama xhujan...rumput pun segan nk tumbuh...syukur alhamdulillah tempat fidah dh hujan.

 
Di 3/14/2016 11:04:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah. Nasib baik cuti. Kalau tak, kesian jugak kat budak2 berpanas.

 
Di 3/14/2016 11:06:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Tempat saya lagi summer ni..hujannya tidak selalu.

 
Di 3/14/2016 11:07:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Dah lama tak hujan. Last wknd memang panas sangat. Alhamdulillah hari ni hujan

 
Di 3/15/2016 12:28:00 PG, Blogger Unknown berkata...

beda wilayah terkadang ada sedikit perselisihan cuaca mbak...

 
Di 3/15/2016 12:29:00 PG, Blogger Unknown berkata...

lhooo ini belum memasuki musim kemarau mbak,,, jadi wajar kalau masih ada hujan ...

 
Di 3/15/2016 01:51:00 PG, Blogger Hanafi Abdullah berkata...

hari hujan adalah rahmat..terutama musim panas yang melampau begini

 
Di 3/15/2016 07:01:00 PG, Blogger Unknown berkata...

terkadang panas terkadang hujan ya mbak?

 
Di 3/15/2016 07:03:00 PG, Blogger Unknown berkata...

di daerah saya juga seperti itu mbak, meskipun sudah musim hujan tapi terkadang masih panas... salam kenal :)

 
Di 3/15/2016 08:48:00 PG, Blogger Unknown berkata...

Mrs. fidah disini masih ada musim hujan tapi sudah beberapa hari mulai musim kemarau dan panas mulai datang ^^

 
Di 3/15/2016 11:56:00 PG, Anonymous Raihanah Ahmad berkata...

alhamdulillah, kat tempat saya pun hujan juga semalam

 
Di 3/15/2016 03:33:00 PTG, Blogger I am LZ berkata...

Alhamdulillah syukur kann FS hujan turun jugak walaupun sekejap.. Kurang sikit bahang panas..

 
Di 3/15/2016 10:14:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Paling nikmat waktu kemarau panas ialah bila hujan turun hingga ke malam... sejuk nyaman nikmat...

 
Di 3/15/2016 10:29:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah. Hari ni pun hujan lagi.

 
Di 3/15/2016 10:30:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah...risau jugak bila ada ramalan kata minggu ni panas terik.

 
Di 3/15/2016 10:31:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah..sejuk siket rasa. Kalau tak memang terasa bahangnya

 
Di 3/15/2016 10:32:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jangan lupa sun block nya Zee :)

 
Di 3/15/2016 10:32:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam kenal. Terima kasih :)

 
Di 3/15/2016 10:33:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah. Hujan rahmat ni HB. Sejuk siket rasa

 
Di 3/15/2016 10:34:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Rasa sejuk sedikit kalau hujan turun. Memang panas betul di sini.

 
Di 3/15/2016 10:35:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ya. Mungkin ada sedikit bedanya. Thanks TP :)

 
Di 3/15/2016 10:36:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Cuacanya agak tidak menentu sekarang ni. Thanks GI :)

 
Di 3/16/2016 11:46:00 PG, Blogger paridah berkata...

http://karyaku-paridahishak.blogspot.my/2016/03/25-things-that-make-me-happy.html
KAK TAG FIDAH YA..SORRY.

 
Di 3/17/2016 08:56:00 PG, Blogger Unknown berkata...

Assalam. Alhamdulillah. Rezeki yang Maha pengasih lagi Maha penyayang.

 
Di 3/24/2016 03:07:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

Alhamdulillah, nikmat hujan hampir setiap hari walaupun panas terik disini

 
Di 3/26/2016 07:19:00 PG, Blogger OKje berkata...

Alhamdulilah.....sejak kebelakangan ni mmg hujan sesaja. Sejuk sikit bumi. Air tadahan Sysbas pun penuh....tsk jadilah kita kena catu FS hihi...

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama