Mac 14, 2016

Hujan di Tengah Kemarau


Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Di tengah kemarau yang berpanjangan
Bingkisan dari mendung awan
Membasahi bumi dari tiap titisan

Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Seakan memberi suatu harapan
Bumi tidak lagi ketandusan
Ku tadahkan tangan tanda kesyukuran


By Faqriah Azime
14 March, Kuala Lumpur


Alhamdulillah,
Di saat orang kata harus bersedia dengan musim panas dan suhu yang mencecah 35c ke 37c, hujan turun juga di sini. Barulah sejuk siket :)


Sekian. Wassalam.



28 ulasan:

  1. Alhamdulilah .....mmg panas sekarang ni kan FS, terik sungguh. Bercintalah nak ambik anak srkolah tu, nasiblah cuti sekarang ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Nasib baik cuti. Kalau tak, kesian jugak kat budak2 berpanas.

      Padam
  2. masa sih kemarau...bukannya iklim kita nggak beda jauh...musim hujan sekarang teh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tempat saya lagi summer ni..hujannya tidak selalu.

      Padam
    2. terkadang panas terkadang hujan ya mbak?

      Padam
    3. Cuacanya agak tidak menentu sekarang ni. Thanks GI :)

      Padam
  3. kat kampung kak pun lama xhujan...rumput pun segan nk tumbuh...syukur alhamdulillah tempat fidah dh hujan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama tak hujan. Last wknd memang panas sangat. Alhamdulillah hari ni hujan

      Padam
  4. beda wilayah terkadang ada sedikit perselisihan cuaca mbak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya. Mungkin ada sedikit bedanya. Thanks TP :)

      Padam
  5. lhooo ini belum memasuki musim kemarau mbak,,, jadi wajar kalau masih ada hujan ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasa sejuk sedikit kalau hujan turun. Memang panas betul di sini.

      Padam
  6. hari hujan adalah rahmat..terutama musim panas yang melampau begini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Hujan rahmat ni HB. Sejuk siket rasa

      Padam
  7. di daerah saya juga seperti itu mbak, meskipun sudah musim hujan tapi terkadang masih panas... salam kenal :)

    BalasPadam
  8. Mrs. fidah disini masih ada musim hujan tapi sudah beberapa hari mulai musim kemarau dan panas mulai datang ^^

    BalasPadam
  9. alhamdulillah, kat tempat saya pun hujan juga semalam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..sejuk siket rasa. Kalau tak memang terasa bahangnya

      Padam
  10. Alhamdulillah syukur kann FS hujan turun jugak walaupun sekejap.. Kurang sikit bahang panas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...risau jugak bila ada ramalan kata minggu ni panas terik.

      Padam
  11. Paling nikmat waktu kemarau panas ialah bila hujan turun hingga ke malam... sejuk nyaman nikmat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Hari ni pun hujan lagi.

      Padam
  12. http://karyaku-paridahishak.blogspot.my/2016/03/25-things-that-make-me-happy.html
    KAK TAG FIDAH YA..SORRY.

    BalasPadam
  13. Assalam. Alhamdulillah. Rezeki yang Maha pengasih lagi Maha penyayang.

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah, nikmat hujan hampir setiap hari walaupun panas terik disini

    BalasPadam
  15. Alhamdulilah.....sejak kebelakangan ni mmg hujan sesaja. Sejuk sikit bumi. Air tadahan Sysbas pun penuh....tsk jadilah kita kena catu FS hihi...

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut