March 14, 2016

Hujan di Tengah Kemarau


Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Di tengah kemarau yang berpanjangan
Bingkisan dari mendung awan
Membasahi bumi dari tiap titisan

Turunnya hujan
Anugerah dan rahmat dari Tuhan
Seakan memberi suatu harapan
Bumi tidak lagi ketandusan
Ku tadahkan tangan tanda kesyukuran


By Faqriah Azime
14 March, Kuala Lumpur


Alhamdulillah,
Di saat orang kata harus bersedia dengan musim panas dan suhu yang mencecah 35c ke 37c, hujan turun juga di sini. Barulah sejuk siket :)


Sekian. Wassalam.



This entry was posted in

28 comments:

  1. Alhamdulilah .....mmg panas sekarang ni kan FS, terik sungguh. Bercintalah nak ambik anak srkolah tu, nasiblah cuti sekarang ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Nasib baik cuti. Kalau tak, kesian jugak kat budak2 berpanas.

      Delete
  2. masa sih kemarau...bukannya iklim kita nggak beda jauh...musim hujan sekarang teh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat saya lagi summer ni..hujannya tidak selalu.

      Delete
    2. terkadang panas terkadang hujan ya mbak?

      Delete
    3. Cuacanya agak tidak menentu sekarang ni. Thanks GI :)

      Delete
  3. kat kampung kak pun lama xhujan...rumput pun segan nk tumbuh...syukur alhamdulillah tempat fidah dh hujan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tak hujan. Last wknd memang panas sangat. Alhamdulillah hari ni hujan

      Delete
  4. beda wilayah terkadang ada sedikit perselisihan cuaca mbak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya. Mungkin ada sedikit bedanya. Thanks TP :)

      Delete
  5. lhooo ini belum memasuki musim kemarau mbak,,, jadi wajar kalau masih ada hujan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa sejuk sedikit kalau hujan turun. Memang panas betul di sini.

      Delete
  6. hari hujan adalah rahmat..terutama musim panas yang melampau begini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Hujan rahmat ni HB. Sejuk siket rasa

      Delete
  7. di daerah saya juga seperti itu mbak, meskipun sudah musim hujan tapi terkadang masih panas... salam kenal :)

    ReplyDelete
  8. Mrs. fidah disini masih ada musim hujan tapi sudah beberapa hari mulai musim kemarau dan panas mulai datang ^^

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah, kat tempat saya pun hujan juga semalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..sejuk siket rasa. Kalau tak memang terasa bahangnya

      Delete
  10. Alhamdulillah syukur kann FS hujan turun jugak walaupun sekejap.. Kurang sikit bahang panas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...risau jugak bila ada ramalan kata minggu ni panas terik.

      Delete
  11. Paling nikmat waktu kemarau panas ialah bila hujan turun hingga ke malam... sejuk nyaman nikmat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Hari ni pun hujan lagi.

      Delete
  12. http://karyaku-paridahishak.blogspot.my/2016/03/25-things-that-make-me-happy.html
    KAK TAG FIDAH YA..SORRY.

    ReplyDelete
  13. Assalam. Alhamdulillah. Rezeki yang Maha pengasih lagi Maha penyayang.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah, nikmat hujan hampir setiap hari walaupun panas terik disini

    ReplyDelete
  15. Alhamdulilah.....sejak kebelakangan ni mmg hujan sesaja. Sejuk sikit bumi. Air tadahan Sysbas pun penuh....tsk jadilah kita kena catu FS hihi...

    ReplyDelete