November 01, 2015

Ketika Hujan


Berjalan ketika hujan
Ingin ku bawa segala mimpi
Meniti ilusi mencari bayangan
Peritnya memijak realiti yang pasti

Berjalan ketika hujan
Ingin menumpang tempat berteduh
Di jemput tidak di sambut pun bukan
Berlalu pergi tanpa disuruh

Berjalan ketika hujan
Sambil menangis siapa yang tahu
Air mata menjadi teman
Moga gundah cepat berlalu


Fidah Shah @ 1 Nov 2015
#novemberrain

p/s: layan aje sajak poyo yang Mak tulis sambil2 melayan ubat demam dan selsema. Hati penuh harapan kot2 boleh dapat MC esok..huhu :)
Orang kata, kalau sajak pasal hujan, kena cerita yang sedih2. Sebenarnya asal kejadian nak tepek gambar bukti hujan di Bangi tiew. November Rain katanya :)




  

50 ulasan:

  1. selamat mlm fidah
    wah bersajak pulak
    kaknoor tk reti lah nk bersajak segala..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni sajak syok sendiri Kak Noor..hihi
      Selamat malam juga Kak Noor. Thanks :)

      Padam
  2. bagaimana mungkin aku berjalan ketika hujan, wong hujannya juga baru di mohonkan dengan melakukan sholat istisqo ... gimana, coba? hehe

    BalasPadam
  3. Asalamualaikum..singgah malam :-))

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. Aamiin..terima kasih Kak Yan. Alhamdulillah dah sihat. Tak dapat MC

      Padam
  5. berjalan dlm hujan hingga selsema sepatutnya berpayung dgn daun pisang tu...moga cpt sembuh ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti kena buat puisi memori daun pisang ..haha :)

      Padam
  6. gundah kenapa mba. biarlah hujan berlalu.
    malah di saya menunggu hujan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Sudah sihat dan tidak ada gundahnya..
      Moga hujan turun di sana juga :)

      Padam
  7. ketika berjalan dibawah hujan ya mesti pakai payung ya mbak :) hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Payung nggak ada :(
      Malah tak tahu hari mahu hujan

      Padam
  8. saya ikut mendoakan saja mbak, semoga kegundahan mbah bisa teratasi segera :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. Alhamdulillah gundahnya sudah berlalu.

      Padam
  9. selalu ada cerita dibalik hujan
    karena hujan tempat bersembunyi antara air tak bertuan
    usahlah risau nan gulana
    karena semua cerita sudah digariskan Tuhan

    Salam kenal Mbak Fidah ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya hujan dikaitkan dengan cerita sedih...dan kisah duka.
      Salam kenal juga :)

      Padam
  10. p/s boleh je ayam kicap madu tu nk buat mcm tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehlah start operasi buat stok. Senang nak masak :)
      Thanks Anies

      Padam
  11. Pandai fidah bersajak....hihi
    Harap Fidah cepat sembuh ya.. take care tau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks Atie. Tu cas2 syok sendiri..haha
      alhamdulillah dah sembuh.

      Padam
  12. wah... indah tulisannya yah. saya ketika hujan malah nyari bakso buat dimakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Enak ya..kalau dapat bakso panas ketika hujan

      Padam
  13. Puisinya bagus sekali mbak. Sangat sulit loh merangkai kata-kata seindah ini. Izin bookmark buat baca-baca

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih..saya tak pandai berpuisi sebenarnya. Baru2 belajar :)

      Padam
  14. hujan itu sangatlah mesra ,terkadang hujan bisa mengingatkan pada cerita suka dan duka :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adduh...malu saya kalau jago puisi yang datang..
      Terima kasih Mr Andrian :)

      Padam
  15. selepas hujan maka langit begitu cerah..jerebu dah lari tau!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tunggu apa lagi..pergilah berjogging di padang :D
      Tq HB

      Padam
  16. Hujan yang membawa 1001 rahmat tersembunyi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Hujan itu rahmat. Hujan iti nikmat.
      Tq MV

      Padam
  17. semoga cepat sembuh..jangan main hujan..hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin..thanks Nohas.
      Moral of the story..dah tua2 ni x boleh main hujan. Antibodi x kuat :(

      Padam
  18. Patutlah demam, main hujan rupanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila lagi nak main hujan..kiki :D
      Tq Zumal

      Padam
  19. Sekarang ni mmg musim hujan ....ptg ptg hujan. Kesian yg kena redah hujan tu kan FS. Tambah lagi yg kena menangis dalam hujan....Tp org yg berjiwa seniman sure suka sebab senang dpt ilham untuk menulis hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..Mak..ni tulisan syok sendiri aje.. :D

      Padam
  20. get well soon yer...same ler, kita pon demam2 selsema ni...batuk uhuk2 *gaya org tua* sikit... hihihi salam kenal yer 😊

    BalasPadam
  21. semoga cepat sembuh demam selsema..

    BalasPadam
  22. Gundah nya harus cepat berlalu Mbak.

    Disini kami sudah masuk musim penghujan Mbak Fidah Shah

    BalasPadam
  23. sedinya sajak tema hujan ni..Fidah usah selalu bersedih ya.ada Allah dengar doa

    BalasPadam
  24. Hallo mbak, udah lama nggak berkunjung kesini hehe.. Ngomong ngomong puisinya bagus mbak hehe

    BalasPadam
  25. Kalau kita berjalan ditengah tengah jalan tiba tiba hujan, biar tidak basah bagaimana coba?

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut