Januari 17, 2015

Sikap Melalui Bulan Kelahiran

Seorang kawan memberikan perkongsian tentang SIKAP MEALUI BULAN KELAHIRAN...
Macam best pulak...saya kongsikan di sini..:)



JANUARI
  • Mudah menyintai
  • Mudah melupakan saat dikhianati
  • Pandai menggoda
  • Romantis tapi kaku
  • Mudah cemburu
  • Mudah bergaul tapi pemalu

FEBRUARI
  • Sukar jatuh cinta
  • Menghargai pasangan
  • Jujur dan transparent
  • Sangat romantis

MARCH
  • Mudah menarik simpati
  • Pemalu tapi manja
  • Mudah cemburu
  • Mudah menyintai
  • Keras kepala
  • Setia dan romantis 
  • jujur

APRIL**
  • Sukar jatuh cinta
  • Tidak berani berterus terang
  • Pemalu
  • Inginkan perhatian
  • Mudah emosi
  • Romantis dan setia 
  • Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai

MAY
  • Mudah jatuh cinta
  • Baik dan jujur
  • Romants
  • Tidak suka diatur
  • Suka berkhayal
  • Hobi tidur

JUNE
  • Pandai menyenangkan pasangan
  • Setia
  • Pemaaf
  • Mudah emosi
  • Pelindung sejati

JULAI
  • Pandai menjaga diri
  • Suka didampingi tapi sukar dimengerti
  • Suka dan senang berterus terang
  • Mudah terluka dan lama pulih
  • Setia tapi mudah cemburu
  • Pendengar yang baik

AUGUST
  • Suka memimpin
  • Romantis
  • Penuh kasih sayang
  • Sangat sensitif
  • Mudah curang
  • Tidak suka di atur

SEPTEMBER
  • Suka mengkritik
  • Sangat sensitif dan emosi
  • Pandai dan sangat memahami
  • Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
  • Sukar melupakan jika hatinya terluka
  • Pandai menyimpan perasaan
  • Sopan

OKTOBER
  • Pandai berkomunikasi
  • Suka disayang dan menyayangi
  • Jujur dan ikhlas
  • Kuat cemburu
  • Romantis dan setia
  • Mudah emosi

NOVEMBER
  • Cermat dan teliti
  • Suka berahsia
  • Pendendam
  • Mudah emosi

DISEMBER
  • Mudah menyintai
  • Selalu tergesa-gesa
  • Bersikap kebudak-budakan
  • Menyintai sepenuh hati

Itulah serba sedikit kajian tentang sikap vs bulan kelahiran. Tak pasti lah...boleh percaya sepenuhnya atau tidak...huhu

Anda lahir bulan berapa???... :) :)



39 ulasan:

  1. saya Oktober baby. byk yang kena dgn diri....
    ada jugak yg tak kena...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oktober baby rupanya..kira lama lagi nak meningkat angka umur tu Chekgu...hehe

      Thanks :)

      Padam
  2. pas banget kak saya suka postingan bulan oktober ni.. sepertinya kakak tengok kebiasaanku

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehm..ehm..!, mba aldini sayang dgn teteh cantik.. dgn Kak Fidah Juga..!

      oiyya Kak Fidah di bulan berapa ya Teh..? tau nda?!! huhuhu..

      Padam
    2. Romantis rupanya Santika..hehe..
      Tentang pandai berkomunikasi..saya sangat setuju..
      Thanks komennya :)

      Padam
    3. Ehem...Bulan April ya Jeng...
      Lampunya di bawa ke sini nanti..saya mau gosok..minta hadiah banyak-banyak :D :D

      Padam
    4. huhuhu.. padahal nanya sama Teh Cantik.. eee rupanya dijawab langsung oleh Kakak Cantik saya..hehehe

      oiyya.. hampir lupa. Makasi ya Kak atas penghargaan bulan disembernya.. suatu kehormatan tersendiri buat saya dan teman-teman yang mendapatkan..

      Padam
    5. Oooiitttt.....Adik!!!
      Jawapan itu khas untuk si Jeng yea...Kalau yang namanya Orang, jangan dibaca...huhu

      You're welcome...thanks for supporting my blog .. :)

      Padam
  3. sepertinya saya ada di januari nih Kak,..hehee..
    amazing..!, bagus buat mengetahui sifat pasangan kita, kalaupun kebenaran dari sikap melalui bulan inih kalau dipersentasikan ..berada di kisaran 70-80 persen mendekati sikap orangnya..!,

    BalasPadam
    Balasan
    1. January Boy rupanya...

      Setuju..itu hanya sekadar panduan..ketepatannya belum pasti..
      Thanks komennya :)

      Padam
  4. Balasan
    1. Sepakat kita ya Dindin :)
      April....hehe

      Padam
  5. Kok saya semua bulan cocok semua hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak mungkin lahirnya di semua bulan...hehe..

      Padam
  6. tarikh lahir saya bulan oktober nih kak,memang banya yang sama dengan pribadi saya tapi ada pulak yang bebeda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramai juga yang lahir bulan Oktober...
      Saya pun rasa tak semuanya sama..hehe
      Thanks Mas Yanto :)

      Padam
    2. betul tuh kak,komentator disini banyak yang oktober

      Padam
    3. Ya..setuju..
      Thanks Mas Yan

      Padam
  7. mantap nih saya yang bulan februari..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooo..February Boy...
      Tak lama lagi akan meraikan ulang tahun nampaknya..

      Terima kasih sudi ke sini :)

      Padam
  8. err err...
    Sha Februari ! Betul ke tu...?? hahahhaa..... betul la rasanya... mihmih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello February Girl...
      Buat suka-suka aje Sha...hehe..
      Thanks ya.. :)

      Padam
  9. Balasan
    1. Sama2 :)
      Terima kasih juga sudi ke sini..

      Padam
  10. saya April..kak Fidah pun sama ye..tapi macam banyak yang betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai April Girl....
      Sekadar panduan..itu pun mungkin tak semuanya betul

      Happy wknd Sal :)

      Padam
  11. saya juni mbak, tapi kalau untuk Mudah emosi, sepertinya ndak tu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooo...Jun baby...hehe
      Sekadar panduan sahaja..

      Terima kasih ya :)

      Padam
  12. Saya Disember.. lain macam je..
    sifat keremaja-majaan mungkin kot... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wwwooo...December Boy..
      Ehem...kalau dah bapak2 budak..mungkin dah lain siket kot...:D :D

      Thanks Khir..and happy wknd :)

      Padam
  13. byk yg betul bulan saya tu ...

    BalasPadam
  14. ada yg kena kebanyakannya berlawanan langsung.. hehehe

    BalasPadam
  15. Ada yang tepat
    Ada yang tidak terdapat
    Ya tapi utulah firasat

    :)

    BalasPadam
  16. mampir lagi ke kak fidah ternyata belum update artikel toh
    kalau gitu saya nikmati sajian sikap ini saja.
    ayo semangat kak

    BalasPadam
  17. mungkin ada benarnya.. saya lahir bulan disember..

    BalasPadam
  18. Tentulah baca bulan bulan yg berkaitan jer hihi....okje, babbyg suka beremosi tu mcm betul jer hihi

    BalasPadam
  19. Saya Leo. Rasanya ada ' kebetulan ' di situ.

    BalasPadam
  20. Sikap dan tabiat manusia tak bisa diketahui dari tanggal lahir ia hanya Allah SWt yang mengetahui

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut