<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Sikap Melalui Bulan Kelahiran

Januari 17, 2015

Sikap Melalui Bulan Kelahiran

Seorang kawan memberikan perkongsian tentang SIKAP MEALUI BULAN KELAHIRAN...
Macam best pulak...saya kongsikan di sini..:)



JANUARI
  • Mudah menyintai
  • Mudah melupakan saat dikhianati
  • Pandai menggoda
  • Romantis tapi kaku
  • Mudah cemburu
  • Mudah bergaul tapi pemalu

FEBRUARI
  • Sukar jatuh cinta
  • Menghargai pasangan
  • Jujur dan transparent
  • Sangat romantis

MARCH
  • Mudah menarik simpati
  • Pemalu tapi manja
  • Mudah cemburu
  • Mudah menyintai
  • Keras kepala
  • Setia dan romantis 
  • jujur

APRIL**
  • Sukar jatuh cinta
  • Tidak berani berterus terang
  • Pemalu
  • Inginkan perhatian
  • Mudah emosi
  • Romantis dan setia 
  • Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai

MAY
  • Mudah jatuh cinta
  • Baik dan jujur
  • Romants
  • Tidak suka diatur
  • Suka berkhayal
  • Hobi tidur

JUNE
  • Pandai menyenangkan pasangan
  • Setia
  • Pemaaf
  • Mudah emosi
  • Pelindung sejati

JULAI
  • Pandai menjaga diri
  • Suka didampingi tapi sukar dimengerti
  • Suka dan senang berterus terang
  • Mudah terluka dan lama pulih
  • Setia tapi mudah cemburu
  • Pendengar yang baik

AUGUST
  • Suka memimpin
  • Romantis
  • Penuh kasih sayang
  • Sangat sensitif
  • Mudah curang
  • Tidak suka di atur

SEPTEMBER
  • Suka mengkritik
  • Sangat sensitif dan emosi
  • Pandai dan sangat memahami
  • Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
  • Sukar melupakan jika hatinya terluka
  • Pandai menyimpan perasaan
  • Sopan

OKTOBER
  • Pandai berkomunikasi
  • Suka disayang dan menyayangi
  • Jujur dan ikhlas
  • Kuat cemburu
  • Romantis dan setia
  • Mudah emosi

NOVEMBER
  • Cermat dan teliti
  • Suka berahsia
  • Pendendam
  • Mudah emosi

DISEMBER
  • Mudah menyintai
  • Selalu tergesa-gesa
  • Bersikap kebudak-budakan
  • Menyintai sepenuh hati

Itulah serba sedikit kajian tentang sikap vs bulan kelahiran. Tak pasti lah...boleh percaya sepenuhnya atau tidak...huhu

Anda lahir bulan berapa???... :) :)



Label:

39 Ulasan:

Di 1/17/2015 06:05:00 PTG, Blogger Chekgu BaniHassim berkata...

saya Oktober baby. byk yang kena dgn diri....
ada jugak yg tak kena...

 
Di 1/17/2015 06:15:00 PTG, Blogger santika fadilah berkata...

pas banget kak saya suka postingan bulan oktober ni.. sepertinya kakak tengok kebiasaanku

 
Di 1/17/2015 06:24:00 PTG, Blogger Aldino Sya berkata...

sepertinya saya ada di januari nih Kak,..hehee..
amazing..!, bagus buat mengetahui sifat pasangan kita, kalaupun kebenaran dari sikap melalui bulan inih kalau dipersentasikan ..berada di kisaran 70-80 persen mendekati sikap orangnya..!,

 
Di 1/17/2015 06:28:00 PTG, Blogger Aldino Sya berkata...

ehm..ehm..!, mba aldini sayang dgn teteh cantik.. dgn Kak Fidah Juga..!

oiyya Kak Fidah di bulan berapa ya Teh..? tau nda?!! huhuhu..

 
Di 1/17/2015 06:51:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Oktober baby rupanya..kira lama lagi nak meningkat angka umur tu Chekgu...hehe

Thanks :)

 
Di 1/17/2015 06:53:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Romantis rupanya Santika..hehe..
Tentang pandai berkomunikasi..saya sangat setuju..
Thanks komennya :)

 
Di 1/17/2015 06:59:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ehem...Bulan April ya Jeng...
Lampunya di bawa ke sini nanti..saya mau gosok..minta hadiah banyak-banyak :D :D

 
Di 1/17/2015 08:41:00 PTG, Blogger Dindin Rosidin berkata...

Wahh april keren ya :D hihi

 
Di 1/17/2015 09:16:00 PTG, Blogger Ridha Harwan berkata...

Kok saya semua bulan cocok semua hehehehe

 
Di 1/17/2015 09:52:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sepakat kita ya Dindin :)
April....hehe

 
Di 1/17/2015 10:06:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Tak mungkin lahirnya di semua bulan...hehe..

 
Di 1/17/2015 11:40:00 PTG, Blogger yanto cungkup berkata...

tarikh lahir saya bulan oktober nih kak,memang banya yang sama dengan pribadi saya tapi ada pulak yang bebeda

 
Di 1/18/2015 12:20:00 PG, Blogger Uda Wiky berkata...

mantap nih saya yang bulan februari..hehe

 
Di 1/18/2015 02:35:00 PG, Blogger TunSha Ayunie berkata...

err err...
Sha Februari ! Betul ke tu...?? hahahhaa..... betul la rasanya... mihmih

 
Di 1/18/2015 09:22:00 PG, Blogger Aldino Sya berkata...

huhuhu.. padahal nanya sama Teh Cantik.. eee rupanya dijawab langsung oleh Kakak Cantik saya..hehehe

oiyya.. hampir lupa. Makasi ya Kak atas penghargaan bulan disembernya.. suatu kehormatan tersendiri buat saya dan teman-teman yang mendapatkan..

 
Di 1/18/2015 09:42:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ramai juga yang lahir bulan Oktober...
Saya pun rasa tak semuanya sama..hehe
Thanks Mas Yanto :)

 
Di 1/18/2015 09:43:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ooo..February Boy...
Tak lama lagi akan meraikan ulang tahun nampaknya..

Terima kasih sudi ke sini :)

 
Di 1/18/2015 09:44:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hello February Girl...
Buat suka-suka aje Sha...hehe..
Thanks ya.. :)

 
Di 1/18/2015 09:49:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

January Boy rupanya...

Setuju..itu hanya sekadar panduan..ketepatannya belum pasti..
Thanks komennya :)

 
Di 1/18/2015 11:23:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Oooiitttt.....Adik!!!
Jawapan itu khas untuk si Jeng yea...Kalau yang namanya Orang, jangan dibaca...huhu

You're welcome...thanks for supporting my blog .. :)

 
Di 1/18/2015 12:15:00 PTG, Blogger aishah nin berkata...

thanks sharing :)

 
Di 1/18/2015 01:48:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sama2 :)
Terima kasih juga sudi ke sini..

 
Di 1/18/2015 01:50:00 PTG, Blogger SalbiahM berkata...

saya April..kak Fidah pun sama ye..tapi macam banyak yang betul.

 
Di 1/18/2015 01:59:00 PTG, Blogger Ibrahim M.Pd.I berkata...

saya juni mbak, tapi kalau untuk Mudah emosi, sepertinya ndak tu :D

 
Di 1/18/2015 02:01:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Saya Disember.. lain macam je..
sifat keremaja-majaan mungkin kot... :D

 
Di 1/18/2015 03:45:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hai April Girl....
Sekadar panduan..itu pun mungkin tak semuanya betul

Happy wknd Sal :)

 
Di 1/18/2015 03:46:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ooo...Jun baby...hehe
Sekadar panduan sahaja..

Terima kasih ya :)

 
Di 1/18/2015 03:48:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Wwwooo...December Boy..
Ehem...kalau dah bapak2 budak..mungkin dah lain siket kot...:D :D

Thanks Khir..and happy wknd :)

 
Di 1/18/2015 09:24:00 PTG, Blogger yanto cungkup berkata...

betul tuh kak,komentator disini banyak yang oktober

 
Di 1/18/2015 09:48:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ya..setuju..
Thanks Mas Yan

 
Di 1/19/2015 03:21:00 PTG, Blogger Sucipto Kuncoro berkata...

tak akurat ya :D
april kasian

 
Di 1/19/2015 11:20:00 PTG, Blogger Cetusan Minda berkata...

byk yg betul bulan saya tu ...

 
Di 1/20/2015 04:01:00 PG, Blogger Pha Is berkata...

ada yg kena kebanyakannya berlawanan langsung.. hehehe

 
Di 1/20/2015 12:39:00 PTG, Blogger Anisayu Nastutik berkata...

Ada yang tepat
Ada yang tidak terdapat
Ya tapi utulah firasat

:)

 
Di 1/20/2015 10:34:00 PTG, Blogger yanto cungkup berkata...

mampir lagi ke kak fidah ternyata belum update artikel toh
kalau gitu saya nikmati sajian sikap ini saja.
ayo semangat kak

 
Di 1/21/2015 06:19:00 PTG, Blogger Cik Zaza berkata...

mungkin ada benarnya.. saya lahir bulan disember..

 
Di 1/26/2015 01:37:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Tentulah baca bulan bulan yg berkaitan jer hihi....okje, babbyg suka beremosi tu mcm betul jer hihi

 
Di 1/27/2015 04:30:00 PTG, Blogger Lynn Munir berkata...

Saya Leo. Rasanya ada ' kebetulan ' di situ.

 
Di 3/26/2015 10:06:00 PG, Blogger Abdullah Al Pinrany berkata...

Sikap dan tabiat manusia tak bisa diketahui dari tanggal lahir ia hanya Allah SWt yang mengetahui

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama