<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Si Comel

Disember 30, 2014

Si Comel

Assalamualaikum..



Lately ni...rajin pulak update blog...:):)
Mentang-mentanglah cuti dari minggu lepas sampailah hujung tahun...
Hidup diam-diam aje di rumah...
Tak ke mana-mana pun cuti kali ni..sebab rancangan balik kampung di Temerloh terpaksa dibatalkan kerana BANJIR...

Tak habis sedih lagi pasal banjir, timbul pulak kisah anak kucing. Saya pernah ceritakan di SINI tempoh hari, tentang seekor anak kucing yang tiba-tiba aje duduk kat depan rumah. Nak dijadikan cerita, tuan sebenar dia datang menuntut anak kucing dia. Sebenarnya dari awal lagi dah agak.....itu kucing orang dan pastinya satu hari nanti, tuan dia akan tuntut jugak. Cuma untuk sementara waktu, kita orang jaga aje lah elok-elok..
Lagipun..comel apa.!

Maka, dengan berat hati, terpaksalah saya pulangkan anak kucing tu...
"Saya pulang balik anak kucing Kak Nor ni...terima kasih ekkk....bagi kita orang pinjam since hari tu"
Buat muka 'macho' dan anak-anak pun buat 'relax' aje...Padahal, dalam hati...sedey beb!
Terlalu comel untuk dilepaskan....
Kalau dah hari-hari dia ada.... bermain-main, makan, minum depan mata, mestilah sayang.

Anak-anak pun saya dah pujuk..."tak pe la...nanti kita cari kucing lain.....lagi pun kita masih ada 5 ekor ikan dalam aquarium untuk dibela"...
Niat di hati nak ambik anak kucing kat kampung...tapi tak taulah kucing tu 'selamat' lagi ke tidak di musim-musim banjir ni...huk huk  :(

Anyway, rumah tuan empunya kucing tu, tak de la jauh sangat....jiran tetangga jugak...
Sesekali boleh aje jenguk...
Walau tak ada rezeki nak pelihara..tak apalah.
Yang penting saya tau..dia dijaga dengan baik dan in shaa Allah akan membesar dengan sihat.
Meow...


Sekian. Wassalam

Moral of the story : Sentiasa berbaik-baik dengan jiran tetangga :)


"Perasaan yang lembut bak sutera. Nyaman menyentuh segenap deria rasa" - Rin Azrina
 (Promosi novel sahabat saya, Rin Azrina  'Musim Sejuta Warna" - sila ke link ini)
 Sekarang sudah sampai ke bab 21

p/s : tiada kaitan dengan artikel di atas :)
       

















Label:

18 Ulasan:

Di 12/30/2014 04:30:00 PTG, Blogger SalbiahM berkata...

keluarga kak fidah di temerloh cmane?semoga selamatlah ye..huhu.comel sangat kucing tu, patutlah berat hati nak lepaskan

 
Di 12/30/2014 05:58:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah..semuanya kat rumah adik ipar..
Cuma latest condition rumah aje x tau macam mana...

 
Di 12/30/2014 07:57:00 PTG, Blogger Ibrahim M.Pd.I berkata...

salam kenal mbak, wah cantik nya tu kucing, jadi gemes deh :D

 
Di 12/30/2014 08:16:00 PTG, Blogger Dindin Rosidin berkata...

Comel itu apa mbak? :D haha

 
Di 12/30/2014 08:49:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam kenal...terima kasih sudi ke sini.. :)

 
Di 12/30/2014 08:51:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hai Dindin..
Comel tu..lebih kurang 'cute'..di sana panggil apa ya..imut.?
Thanks Dindin :)

 
Di 12/31/2014 01:07:00 PTG, Blogger Belog Santai berkata...

temerloh agak teruk kan Fidah..Semoga mereka yang berada dalam lindungan Allah...

 
Di 12/31/2014 01:30:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Teruk jugak...based on info pagi tadi..air baru surut dlm 8cm..
Tak tau lar bila nak surut sepenuhnya.. :( :(

 
Di 12/31/2014 03:42:00 PTG, Blogger Anisayu Nastutik berkata...

Kucingnya comel
pasti jika laper bawel

Miong :)

 
Di 12/31/2014 04:00:00 PTG, Blogger yanto cungkup berkata...

hari-hari mesti datang kat jiran yg punya kucing tuh kak,agar anak-anak tak susah hati

 
Di 12/31/2014 04:03:00 PTG, Blogger yanto cungkup berkata...

pasti makan tak enak tiduk taklena bila ingak tukucing

 
Di 12/31/2014 08:11:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Adehh sedihnya mcm tu.. walaupun berat hati, bagi jugalah kan.. sedeyyy.. :(

 
Di 12/31/2014 10:07:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Anak-anak tanya jugak..
Tengah cari kucing lain..
Dia org ni suka sangat dengan haiwan peliharaan...
Selain kucing & ikan..pernah bela udang & kura-kura..hehe
Thanks Mas Yan :)

 
Di 12/31/2014 10:08:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ingat memang ingat..
Tapi setakat ni..alhamdulillah..masih bisa makan dan tidur..hehe

 
Di 12/31/2014 10:08:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sedeyyy beb!!.. :D :D
Thanks Khir

 
Di 12/31/2014 10:12:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Miong.... :D :D

Tak kan menangis lagi
Mengenangkan si comel yang sudah pergi...
Hehe

Thanks Mba Ayu :)

 
Di 1/02/2015 09:41:00 PTG, Blogger Cik Zaza berkata...

semoga keluarga di kampung di temerloh selamat.. comel kucing tu, terpaksa bagi balik pada tuan dia.. kena cari pengganti lain tu..

 
Di 3/19/2015 09:36:00 PG, Blogger Cetusan Minda berkata...

setakat ni , kucing yg dtg umah saya , x de lak tuannya ambil balik . tapi klu kucing saya yg macho dan comel tu hilang , ada lah . bila dah besar , tau lak balik umah sendiri ...

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama