Januari 24, 2018

Kuih Siput Dan Popia Pintal


Assalamualaikum
Ini bukan cerita pasal promosi kuih raya.

Tengah hari tadi sempat pergi ke Medan Mara. Lama dah tak jalan-jalan kat sana sambil cari makanan kudapan untuk anak-anak....(sebenarnya untuk mak dan ayah dia orang sekali...haha)
Best apa..krup krap depan tv. Kadang-kadang tak sedar separuh balang dah habis :D

Popia pintal harganya RM18 sebalang. Kuih siput pulak harganya RM12. Boleh tahan juga harganya. Nak buat macam mana. Akak dah malas nak gentel tepung buat kuih siput. Apa lagi nak gulung kulit popia tu..huhu

Sambil-sambil tu, singgah di satu kafe. Namanya 'Kafe Berisi'. Best juga sesekali dapat layan soto.

Soto dengan sambal kicap extra

Korang makan apa tengah hari ni?
Sekian. Wassalam.


11 ulasan:

  1. MAHALNYA..SEBALANG TU SAT JE HBS

    BalasPadam
  2. kudap2an mcm ni mmg syok layan lbh2 di bulan luar raya hahaahha

    BalasPadam
  3. Lecehkan nak menggentel dan memintal tu....ok juga membeli bila nk mkn ....sedap buat kudapan .

    BalasPadam
  4. akk pun makan kt medan mara tadi, kt bb bistro..dpn subway..

    dua2 sedap..non-stop masuk mulut..hihi..

    BalasPadam
  5. Kuih2 tradisional yang semakin dilupakan.

    BalasPadam
  6. Mesti budak budak yg nak makan kan FS. Kuih siput tu faveret jugak tu. Hari tu tingin punya pasal beli kat RnR. Sedaplah jugak dpd kena menggentel sendiri 4 jam hihi...

    Soto pun faveret jugak tu.... adoiyai berbunyi perut pepagi ni

    BalasPadam
  7. sedapnya...
    krup krap krup krap
    dpean TV mesti licinkan...hihi

    BalasPadam
  8. Best tu kuih siput ngan popia buat kruo krap sambil layan tv

    BalasPadam
  9. skarang memang standard dah harga macam tu.. memang kena pejam mata je.
    suka pooopia pintal. dapnyeee =D

    BalasPadam
  10. Part "krup krap depan tv, tak sedar separuh balang licin" tu boleh jadi trademark
    semua orang hadapi situasi sama hehehe

    BalasPadam
  11. Dua2 kuih tu feveret.. klu raya mmg tak sah klu takde kuih2 tu tp kdg2 sblum raya dah nak habis, malam2 mengunyah :D

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut