<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Kuih Siput Dan Popia Pintal

Januari 24, 2018

Kuih Siput Dan Popia Pintal


Assalamualaikum
Ini bukan cerita pasal promosi kuih raya.

Tengah hari tadi sempat pergi ke Medan Mara. Lama dah tak jalan-jalan kat sana sambil cari makanan kudapan untuk anak-anak....(sebenarnya untuk mak dan ayah dia orang sekali...haha)
Best apa..krup krap depan tv. Kadang-kadang tak sedar separuh balang dah habis :D

Popia pintal harganya RM18 sebalang. Kuih siput pulak harganya RM12. Boleh tahan juga harganya. Nak buat macam mana. Akak dah malas nak gentel tepung buat kuih siput. Apa lagi nak gulung kulit popia tu..huhu

Sambil-sambil tu, singgah di satu kafe. Namanya 'Kafe Berisi'. Best juga sesekali dapat layan soto.

Soto dengan sambal kicap extra

Korang makan apa tengah hari ni?
Sekian. Wassalam.


Label:

11 Ulasan:

Di 1/24/2018 02:39:00 PTG, Blogger paridah berkata...

MAHALNYA..SEBALANG TU SAT JE HBS

 
Di 1/24/2018 03:31:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

kudap2an mcm ni mmg syok layan lbh2 di bulan luar raya hahaahha

 
Di 1/24/2018 03:55:00 PTG, Blogger saniah ibrahim berkata...

Lecehkan nak menggentel dan memintal tu....ok juga membeli bila nk mkn ....sedap buat kudapan .

 
Di 1/24/2018 04:23:00 PTG, Blogger nohas berkata...

akk pun makan kt medan mara tadi, kt bb bistro..dpn subway..

dua2 sedap..non-stop masuk mulut..hihi..

 
Di 1/24/2018 11:06:00 PTG, Blogger Warisan Petani berkata...

Kuih2 tradisional yang semakin dilupakan.

 
Di 1/26/2018 07:35:00 PG, Blogger hainom OKje berkata...

Mesti budak budak yg nak makan kan FS. Kuih siput tu faveret jugak tu. Hari tu tingin punya pasal beli kat RnR. Sedaplah jugak dpd kena menggentel sendiri 4 jam hihi...

Soto pun faveret jugak tu.... adoiyai berbunyi perut pepagi ni

 
Di 1/27/2018 06:23:00 PTG, Blogger Hasliynda Umairah berkata...

sedapnya...
krup krap krup krap
dpean TV mesti licinkan...hihi

 
Di 1/29/2018 11:12:00 PTG, Anonymous Gja berkata...

Best tu kuih siput ngan popia buat kruo krap sambil layan tv

 
Di 1/30/2018 06:25:00 PTG, Blogger Siti Yang Menaip berkata...

skarang memang standard dah harga macam tu.. memang kena pejam mata je.
suka pooopia pintal. dapnyeee =D

 
Di 1/30/2018 11:31:00 PTG, Anonymous Padin berkata...

Part "krup krap depan tv, tak sedar separuh balang licin" tu boleh jadi trademark
semua orang hadapi situasi sama hehehe

 
Di 2/03/2018 11:03:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Dua2 kuih tu feveret.. klu raya mmg tak sah klu takde kuih2 tu tp kdg2 sblum raya dah nak habis, malam2 mengunyah :D

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama