<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Biskut Choc Chip Emping Jagung

Jun 25, 2016

Biskut Choc Chip Emping Jagung


Assalamualaikum

Pagi ni Akak busy try resipi baru yang dikongsi oleh kawan sepejabat. Kak Shikin Merah namanya.
Resipinya ringkas dan mudah, sebab tu Akak nak cuba. Kalau kuih yang susah-susah tu, Akak main tunjuk-tunjuk aje kat kedai :)

Bahan-bahan:
  • 150 gm butter
  • 150 gm tepung
  • 75 gm gula castor
  • 60 gm corn flakes
  • 50 gm choc chips
  • Sedikit esen vanila (saya letak 1 sudu kecil)
  • Almond nibs/flakes sesedap rasa (saya letak dalam 70 gm)


Cara-cara:
  • Campurkan gula dan butter. Kacau rata sampai ringan. Masukkan esen vanila.
  • Ayak tepung, masukkan ke dalam bahan. Gaul rata.
  • Masukkan corn flakes, choc chip dan almond nibs/flakes. Gaul rata.
  • Bentukkan kecil-kecil dan susun di dalam dulang pembakar.
  • Bakar dalam suhu 170Ā°c selama 15 ke 20 minit.
  • Sejukkan dan susun di dalam balang.
  • Sedia untuk di bawa ke rumah mertua sebagai buah tangan balik raya :)

Sekian. Selamat mencuba.


Label:

9 Ulasan:

Di 6/25/2016 04:00:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

Aku masih belum bisa untuk membuat kue dan jenisnya tapi kalau masak hidangan makan sudah mulai lancar hehehe

 
Di 6/25/2016 07:11:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Wahh.. biskut mcm ni mmg marveles... klu dpt kat saya silap2 tiap malam lepas terawih mengunyah jap... sampai waktu raya dah tinggal suku je utk beraya huhu... :)

 
Di 6/26/2016 11:26:00 PG, Blogger AtieYusof berkata...

Wahhh rajinya fidah... Hihi.. Mcm senang jg nk buat tu... Atie semua tunjuk..haaha

 
Di 6/26/2016 04:34:00 PTG, Blogger paridah berkata...

wah tengok pun dh terliur fidah..sedapnya

 
Di 6/27/2016 12:45:00 PTG, Blogger Kang Nurul Iman berkata...

Wah kreatif nih makanannya, sepertinya bisa dicoba sepertinya lezat juga.

 
Di 6/27/2016 02:57:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

nnt nk dtg raya la umah akk boleh rs cookies ni ;-)

 
Di 6/28/2016 12:25:00 PTG, Blogger nohas berkata...

sedap ni..

 
Di 6/29/2016 04:19:00 PTG, Blogger OKje berkata...

Wah cantik rupanya FS...tak macam mak punya hitam legam, hangus terbakar haha

 
Di 6/29/2016 04:20:00 PTG, Blogger OKje berkata...

Kita salahkan ajelah oven hihih

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama