June 01, 2016

WW#9 Salad

Salad yang banyak unsur unsur karbohidrat

Salad terlajak #hijau with mushroom

Salad dalam botol. Pilihan salad untuk orang sakit gigi :)
Baru tau #coklat tu adalah #salad. Kalau macam ni, pilih coklat la nampaknya :)

Jom tanya kerbau. Kalau makan salad (baca: daun) hari-hari, agak-agak boleh kurus tak? : D


Yang penting kita memilih cara pemakanan yang seimbang dan sihat.

Sekian. Wassalam.

*pic: some from google





21 comments:

  1. assalamualaikum..apa khabar fidah :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Yan...lama tak dengo kabo..

      Delete
  2. Coklat tu salad rupanya.. bolelah beli stok cadbury esok.. ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesungguhnya coklat itu salad yang lebih sedap..
      Beli banyak banyak stoknya, biar cukup setahun :D

      Delete
  3. WAH SEDAP TU FIDAH SERTAKAN COKLAT DLM SALAD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun..kalau ada coklat..mesti rasanya lebih istimewa

      Delete
  4. hahah...choco is salad..wah blh mkn bbyk ni..but that green salad terlajak hijau to look attarctive lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak fresh kan...sedap pun sedap.
      Kalau saya, suka tambah macam macam lagi, biar nampak lebih meriah :)

      Delete
  5. choco kalau jadi salad haruslah makan banyak2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah namanya coklat...mesti la sedap..
      Cuma teringat pesanan doktor gigi kat anak saya hari tu..
      "Jangan makan coklat, tak baik untuk #gigi"

      Delete
  6. Wah ada yang membahas salad, lebih enak salad buah kalau salad sayur mayur kurang suka karena buah enak rasanya hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastinya rasa buah lebih manis dan sedap...
      Kalau salad, rasanya seperti daun daun hijau saja...kena tambah sayur yang lain2...

      Delete
  7. kerbau dan kaum kerabatnya juga makan salad..bermakna menu daging berasaskan salad..he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tengok kerbau makan nasi atau pizza nanti takut pulak...hihi :D

      Delete
  8. Dah lama daya tak makan salad.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coba lah makan...makanan sihat dan enak

      Delete
  9. Ngiler cuy.... He ge he lam jumpa lagi mbak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makanan sihat dan berkhasiat...harus di coba masa Ramadhan nanti..

      Delete
  10. Saya pun baru tau yg coklat tu sejenis salad... best tengok tu.. skrng mmg dah mula pilih dan mengenali pemakanan yg sihat2... :)

    ReplyDelete
  11. wahhh nice info lah Fidah...
    baru tahu yg coklat pun sejenis salad.. sy ni hantu coklat..hihi

    ReplyDelete
  12. ooo coklat pun salad jg? mmm br tau ;-)

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers