Mei 18, 2016

WW#8 Buat Baik


Kelapa tua kelapa muda
Sedap lagi kelapa jeli
Buat baik berpada-pada, 
Buat jahat jangan sekali


Sekian.
gambar: google



29 ulasan:

  1. Kesimpulannya..buat lah baik selalu..kan Fidah?? hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terjahan pepagi Khamis..:)

      Padam
    2. Kena buat baik selalu nampaknya...
      Thanks Atie

      Padam
    3. Salam Jumaat Fidah...
      busy erk? :)

      Padam
    4. Salam Jumaat Atie...
      Busy siket lately...:(
      Internet pun macam kura2...huhu

      Padam
  2. buat baik sebaik yang mugkin :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat jahat jangan selali...
      Thanks Sob

      Padam
  3. Pergi kebun memetik lada,
    Kumpul setempat dalam baldi,
    Berbuat baik berpada - pada,
    Takut nanti memakan diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi ke pasar mencari lada
      Rupanya banyak di dalam baldi
      Berbuat baik kena tempatnya
      Jangan budi memakan diri

      Padam
  4. Bener juga ya tak berbuat jahat jug udah cukup baik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu...sekurang kurangnya kita tidak berbuat jahat

      Padam
  5. Buat baik kadang kadang dugaan banyak....so duk diam diam jangan buat jahat hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Mak...
      Buat baik pun orang kata...

      Padam
  6. ewah-ewah berpantun la pulak..

    Alat GPS dibawa belayar,
    Pergi belayar masa bercuti
    Hutang sms boleh kubayar;
    Hutang budi kubawa mati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari rabu malam Khamis
      Memang elok pergi berlayar
      Bukan hanya hutang sms
      Hutang lain pun kena bayar.... :D

      Padam
    2. terer la akak patut..
      adik rasa tak sanggup lagi la nak balas balik pantun nie..

      Padam
    3. kalau buat pestap pantun, best juga nih :D

      Padam
    4. HB: eleleh...bila lagi nak serlah bakat terpendam

      Padin: ok jugak tu Padin..rasa dah lama tak berpantun ni

      Padam
  7. KELAPA MUDA BUAT JELI
    SEDAPNYA MAKAN BERSAMA
    BUAT JAHAT JGN SEKALI
    DUNIA AKHIRAT BAHAGIA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tinggi tinggi si Gunung Daik
      Sudahlah tinggi bercabang tiga
      Biarlah hidup berbuat baik
      Hati senang bahagia sentiasa

      Padam
  8. insyaallah
    akan diperbaiki utk menjadi
    lebih baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga hidup sentiasa berbuat baik...in shaa Allah

      Padam
  9. Buat jahat berkali-kali
    Buat baik jarang sekali
    Sama-sama muhasabah diri
    Lepas ni baiki diri
    Buat jahat jangan sekali
    Biarlah buat baik sebagai pengganti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayam kampung masak kari
      Ikan kembung goreng berlada
      Marilah kita muhasabah diri
      Ingat mengingatì amalan mulia

      Padam
  10. Betul sgt... klu tak nk buat baik pun, jngn ngada2 nk buat jahat... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eerrmmm...tau tak pe. Lebih baik duduk diam2 ajek

      Padam
  11. buat baik selalu, buat jahat jangan sekali

    BalasPadam
  12. tetiba tingat kt someone, kita boleh buat 10 kebaikan tp bila ada 1 kejahatan, org lbh igt yg 1 tu berbanding yg 10 tu

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut