<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Waktu Terbaik Untuk Berdoa

Mei 06, 2016

Waktu Terbaik Untuk Berdoa


Sabda Rasulullah SAW:

"Barang siapa mahu supaya doanya dikabulkan ketika dalam kesempitan, hendaklah dia banyak berdoa ketika dalam kesenangan"

"Mohonlah kepada Allah keampunan serta kesejahteraan. Sesungguhnya kurniaan yang terbaik untuk seseorang itu selepas mendapat keyakinan hidup adalah kesejahteraan hidup"

-Hadis Riwayat Tarmizi

Sekian. Wassalam.


Label:

28 Ulasan:

Di 5/06/2016 11:32:00 PG, Blogger paridah berkata...

BILA SHT LUPA PULA NK BERDOA YA...RUGI TU

 
Di 5/07/2016 07:06:00 PG, Blogger OKje berkata...

Berdoa ni bukannya susah kan FS tp kekadang tu pun terleka....huhu.... Namanya manusia, benda senang pun jadi susah...

 
Di 5/07/2016 09:04:00 PG, Blogger Unknown berkata...

no 3 tuh mba bener O the day of jumuah :)

 
Di 5/07/2016 04:26:00 PTG, Blogger Bunda_nora berkata...

Selalu nya macam tu lah, waktu susah baru nak berdoa...bila senang alpa...

 
Di 5/08/2016 03:34:00 PG, Blogger Hanafi Abdullah berkata...

sekarang dalam sedikit kesulitan la pulak..

 
Di 5/09/2016 10:15:00 PG, Blogger nohas berkata...

syukran..mengharap pd Allah swt..

 
Di 5/09/2016 03:33:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

Betul tu Kak Fida..Jangan waktu susah je ingat Allah..Waktu senang pun kena ingat..Boleh jadi, senang susah itu adalah ujian dari Allah.. :)

 
Di 5/09/2016 05:19:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Berdoalah... Allah pasti mengkabulkannya... doa itu senjata mukmin... kita mesti yakin sepenuhnya kepadaNya... subhanallah walhamdulillah...

 
Di 5/10/2016 11:54:00 PG, Blogger hasliynda umairah beauty berkata...

amin
insyaallah

 
Di 5/10/2016 12:08:00 PTG, Anonymous raihanah berkata...

untung sapa selalu berdoa kan

 
Di 5/10/2016 09:08:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Peringatan utk saya supaya sentiasa berdoa

 
Di 5/10/2016 09:09:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul tu OKje. Nama pun manusia

 
Di 5/10/2016 09:10:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hari Jumaat adalah hari yg sangat baik untuk terus berdoa.

 
Di 5/10/2016 09:10:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Mungkin itu fitrah manusia agaknya Bunda

 
Di 5/10/2016 09:11:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga dimudahkan segala urusan

 
Di 5/10/2016 09:12:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Dengan berdoa, kita serahkan segala harapan pada Allah

 
Di 5/10/2016 09:12:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Susah dan senang datangnya dari Allah. Pasti ada hikmahnya

 
Di 5/10/2016 09:13:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Berdoalah...kerana doa itu senjata mukmin. Itu satu pengharapan yang khusus

 
Di 5/10/2016 09:14:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga segalanya dipermudahkan

 
Di 5/10/2016 09:15:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul tu Raihanah. Mungkin akan dapat detik yang sangat makbul doanya.

 
Di 5/10/2016 11:11:00 PTG, Anonymous Padin berkata...

Jangan penah letih untuk berdoa...
Kukuhkan hubungan dengan Pencipta,
mudah2an rezeki datang waktu tak terduga
Amiinnn

 
Di 5/10/2016 11:20:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul. Jangan pernah penat berdoa. Cepat atau lambat terkabulnya permintaan, pasti ada hikmahnya. Allah maha mengetahui.

 
Di 5/11/2016 06:37:00 PG, Blogger Hanafi Abdullah berkata...

aamiin...in shaa Allah itu adalah perkara biasa dalam hidup ini

 
Di 5/11/2016 12:17:00 PTG, Anonymous Raihanah Ahmad berkata...

mudah2an dapat kita detik yang makbul tu

 
Di 5/14/2016 10:59:00 PTG, Blogger Qaseh Vee berkata...

sekarang ni musim hujan diwaktu petang bawa ke mlm . saya mmg ambil kesempatan utk berdoa hajat penting ...

 
Di 5/15/2016 11:28:00 PTG, Blogger Nadhie Wueen berkata...

doa, usaha dan tawakal. perkongsian yg bagus kak =) btw salam kenal, saye singgah n follow sini :)

 
Di 5/17/2016 07:25:00 PTG, Blogger Robby Haryanto berkata...

Subhanallah. Saya jadi tau kapan waktu terbaik untuk berdoa. Btw, saya pun baru main ke sini. Ini kunjungan pertama saya ke blog luar negeri. Salam, saya dari Indonesia.

 
Di 6/09/2016 02:08:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

yg no 5 tu mulai mlm ni kena amalkan...

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama