April 20, 2016

WW#7 Pandangan Kita Berbeza


Apa yang kita lihat tak semestinya sama dengan apa yang orang lain nampak.

Kita adalah unik. Setiap orang pastinya mempunyai pandangan dan perspektif yang berbeza bila melihat sesuatu. Apa yang penting, kita saling menghormati dan tidak mudah 'menghukum' orang berdasarkan apa yang kita lihat sahaja.

**Hanya sebagai peringatan untuk diri sendiri.

Sekian. Wassalam.

Pic: geologypage


19 comments:

  1. benar tu fidah apa yg serasi utk kita xsemestinya bgitu bagi yg lain cuma kita perlukan persamaan pandangan yg menyeluruh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak. Setiap orang pasti ada pandangannya yang tersendiri.

      Delete
  2. lebih menarik kalau kita perbanyakkan sudut pandang... untuk kefahaman yang lebih tentang sesuatu perkara

    ReplyDelete
    Replies
    1. memandang dari pelbagai sudut dan aspek, boleh membuat kita lebih memahami.

      Delete
    2. Padin, kotak komen tak keluar lah kat blog sana :)

      Delete
  3. Susah untuk berpikir positif terlebih dahulu ketika ada something yang mengganggu :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zee...kalau sudah ada pengalaman buruk, pastinya akan mengganggu perspektif kita tentang sesuatu

      Delete
  4. betul tu fidah, sebab tu jangan perkecilkan pandangan orang lain. kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seharusnya di 'consider' juga pandangan dan pendapat orang lain. siapa tahu, ideanya lebih baik

      Delete
  5. Replies
    1. Ya, seharusnya mengambil juga pandangan orang lain sebelum membuat sesuatu supaya informasinya lebih menyeluruh

      Delete
  6. syukran, peringatan pd saya jg..

    ReplyDelete
  7. Tengok benda yang sama namun melihat dari perspektif yg berbeza2... itulah manusia kan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...lain orang, lain pendapatnya walau tentang perkara yang sama..

      Delete
  8. kita melihat sesuatu bersandarkan cara berfikir...jika berfikiran negatif maka negatiflah bentuk cara pandangan kita

    ReplyDelete
  9. Iya, apa yang kita pandang unik
    Belum tentu orang lain menilai cantik
    Walaupun bernilai baik...

    ReplyDelete
  10. Ohhh....ini mmg selalu berlaku ni...nak memanjang sangka yg baik baik pun tak boleh jugak kan FS... so ikut keadaanlah...

    ReplyDelete
  11. Betul tu kak fida. Setuju. Yang penting mindset kita kena selalu positive. In Shaa Allah.

    ReplyDelete