November 05, 2015

Diet Ala Kak Fiffy


Hidangan nasi bariyani kambing masa lunch tadi. Ini adalah antara menu pilihan kalau tengah stress.
Makin stress, semakin montel lah akak nampaknya :)

Setimbun nampak nasi tu. Tapi habis..hokey!
Masa makan, memang tak hengat. Bila dah makan, baru rasa macam nak pergi berjogging..alolo..

Apa-apa pun..Syukur dengan segala rezeki dan nikmat yang Allah bagi. Alhamdulillah.


Lepas makan, jangan lupa minum air.

Sekian. Wassalam.


32 ulasan:

  1. kalu sy pun lupa diet nmpk nasi ni ;-)

    BalasPadam
  2. lepas makan nasi sedap tu rohat perut dulu baru minum air ya fidah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau makan kat kedai macam tu..x sempat nak tunggu aetengah jam Kak...hihi

      Padam
  3. bila stress kadang tak sedar kita terrr makan banyak..hahaha..
    apa pun syukur pada rezeki Allah... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walau pun stress..Allah tetap bagi rezeki yang melimpah ruah. Alhamdulillah

      Padam
  4. alhamdulilah jika kita masih dapat merasakan nikmatnya makan.
    betapa tersiksaaaa rasanya harus menahan diri sementara terhidang nasi beriyani yang sedaaaap sangat ... aku tidak tahaaan, langsung nyaamm habis :)

    dik Fidah punya resep nasi beriyani?
    saya ingin coba, terimakasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduhai..resep nya nggak ada Mbak.
      Saya lagi ngintip resep nasi Kabsah kambing di blog sana :D

      Padam
    2. selamat ngintip? hahahah .. smoga pas di rasa lidah yah...
      nasi kabsah, saya sering masak mba Fidah.
      mm hari inipun dah siapkan chicken ...

      Padam
    3. Sebenarnya nasi kabsah adalah kegemaran keluarga saya. Jadi mau coba masak sendiri...
      Di hantar nasi kabsah ayam nya ke sini dong :D

      Padam
  5. Assalamualaikum...singgah jap....

    Nasi beriani kambing tu...dulu suka makan juga....banyak pula tu....
    Sekarang selalu ke Hydramaut dan kedai mamak kalau nak makan macam ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah...sedap tu. Kalau ke Hadramawt saya layan nasi kabsah kambing. Lagi satu tempat feveret kat Restoran Saba'..kat situ mandy lamb dia best..hihi..
      Bila dah cerita pasal makan...eerrmm

      Padam
  6. Adanya santapan nasi bariyani kambing bisa bikin lupa kalau mertua sedang ngelihatin

    Mamamia olala nikmatnya nasi bariyani kambing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau sudah makan nasi bariyani, siapa lalu pun sudah tak nampak..
      Olala..sedapnya :)

      Padam
  7. hehe..beriani kambing satu!!...makan boleh hilangkan stress..tuk kestabilan hormon..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..betul. Hilang stress kejap kalau makan nasi ni. Cer try :)

      Padam
  8. Diet nya sederhan kali...tapi yg kambing itu...itu bahaya bisa naek kolesteroll..
    btw salam kenal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan sampai terlebih kolestrol ya..bahaya :)

      Padam
  9. aha! diet, sesuatu yang sering dilakukan oleh sebagian pria dan banyak wanita :D

    BalasPadam
  10. pantesan kak fiffy singset dan sehat ternyata dietnya simpel dan sederhana tapi sangat menyehatkan dong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Rezeki kurniaan Allah. Tinggal nikmati saja :)

      Padam
  11. comel jer diet cmnie... suke22... hihihih :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best...mesti dinikmati. Alasan kukuh untuk makan sedap dan banyak :)

      Padam
  12. sedap tu.. rugi la tak dapat makan kalau tengah diet.. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau saya, tak tolak punya kalau ada nasi bariyani depan mata :D

      Padam
  13. mkn siang x pe..jgn mkn waktu malam mmg cepat tembam mcm JM huhuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masaalahnya..saya ni, siang malam makan..addoiii

      Padam
  14. tak jadi nak diet kalau mcm ni. ahaha

    BalasPadam
  15. sedap tu ... lupa diet jap ... heheheee

    BalasPadam
  16. Ni faveret laki ai FS....mak kurang! Tp kalau ada depan mata, bedal jugaklah hihi....

    Tulah kan ....selalu cenggitu, lepas makan baru menyesal huhu...masa makan tak mengingat. Amboi..... air tu pun nampaknya boleh rahan sedap tu hihi

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut