<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Diet Ala Kak Fiffy

November 05, 2015

Diet Ala Kak Fiffy


Hidangan nasi bariyani kambing masa lunch tadi. Ini adalah antara menu pilihan kalau tengah stress.
Makin stress, semakin montel lah akak nampaknya :)

Setimbun nampak nasi tu. Tapi habis..hokey!
Masa makan, memang tak hengat. Bila dah makan, baru rasa macam nak pergi berjogging..alolo..

Apa-apa pun..Syukur dengan segala rezeki dan nikmat yang Allah bagi. Alhamdulillah.


Lepas makan, jangan lupa minum air.

Sekian. Wassalam.


Label:

32 Ulasan:

Di 11/05/2015 04:07:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

kalu sy pun lupa diet nmpk nasi ni ;-)

 
Di 11/05/2015 04:24:00 PTG, Blogger paridah berkata...

lepas makan nasi sedap tu rohat perut dulu baru minum air ya fidah..

 
Di 11/05/2015 04:50:00 PTG, Blogger AtieYusof berkata...

bila stress kadang tak sedar kita terrr makan banyak..hahaha..
apa pun syukur pada rezeki Allah... :)

 
Di 11/05/2015 07:10:00 PTG, Blogger Woro Nur berkata...

alhamdulilah jika kita masih dapat merasakan nikmatnya makan.
betapa tersiksaaaa rasanya harus menahan diri sementara terhidang nasi beriyani yang sedaaaap sangat ... aku tidak tahaaan, langsung nyaamm habis :)

dik Fidah punya resep nasi beriyani?
saya ingin coba, terimakasih.

 
Di 11/06/2015 12:49:00 PG, Blogger Fida Z Ein berkata...

Assalamualaikum...singgah jap....

Nasi beriani kambing tu...dulu suka makan juga....banyak pula tu....
Sekarang selalu ke Hydramaut dan kedai mamak kalau nak makan macam ni....

 
Di 11/06/2015 04:46:00 PG, Anonymous Dhicomp berkata...

Adanya santapan nasi bariyani kambing bisa bikin lupa kalau mertua sedang ngelihatin

Mamamia olala nikmatnya nasi bariyani kambing

 
Di 11/06/2015 01:04:00 PTG, Blogger nohas berkata...

hehe..beriani kambing satu!!...makan boleh hilangkan stress..tuk kestabilan hormon..

 
Di 11/06/2015 04:28:00 PTG, Anonymous Agusman Rizal berkata...

Diet nya sederhan kali...tapi yg kambing itu...itu bahaya bisa naek kolesteroll..
btw salam kenal.

 
Di 11/06/2015 06:19:00 PTG, Blogger Tukang Jalan Jajan berkata...

aha! diet, sesuatu yang sering dilakukan oleh sebagian pria dan banyak wanita :D

 
Di 11/07/2015 02:21:00 PG, Blogger Mang Lembu berkata...

pantesan kak fiffy singset dan sehat ternyata dietnya simpel dan sederhana tapi sangat menyehatkan dong

 
Di 11/07/2015 02:27:00 PG, Blogger Siti Aisya Ibrahim berkata...

comel jer diet cmnie... suke22... hihihih :D

 
Di 11/07/2015 07:17:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sedap... :)

 
Di 11/07/2015 07:18:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau makan kat kedai macam tu..x sempat nak tunggu aetengah jam Kak...hihi

 
Di 11/07/2015 07:19:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Walau pun stress..Allah tetap bagi rezeki yang melimpah ruah. Alhamdulillah

 
Di 11/07/2015 07:20:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Aduhai..resep nya nggak ada Mbak.
Saya lagi ngintip resep nasi Kabsah kambing di blog sana :D

 
Di 11/07/2015 07:25:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Wah...sedap tu. Kalau ke Hadramawt saya layan nasi kabsah kambing. Lagi satu tempat feveret kat Restoran Saba'..kat situ mandy lamb dia best..hihi..
Bila dah cerita pasal makan...eerrmm

 
Di 11/07/2015 07:26:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau sudah makan nasi bariyani, siapa lalu pun sudah tak nampak..
Olala..sedapnya :)

 
Di 11/07/2015 07:27:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Haha..betul. Hilang stress kejap kalau makan nasi ni. Cer try :)

 
Di 11/07/2015 07:28:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jangan sampai terlebih kolestrol ya..bahaya :)

 
Di 11/07/2015 07:30:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Diet..demi sebuah kehidupan :)

 
Di 11/07/2015 07:30:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Alhamdulillah. Rezeki kurniaan Allah. Tinggal nikmati saja :)

 
Di 11/07/2015 07:32:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Best...mesti dinikmati. Alasan kukuh untuk makan sedap dan banyak :)

 
Di 11/07/2015 02:06:00 PTG, Blogger Woro Nur berkata...

selamat ngintip? hahahah .. smoga pas di rasa lidah yah...
nasi kabsah, saya sering masak mba Fidah.
mm hari inipun dah siapkan chicken ...

 
Di 11/07/2015 07:54:00 PTG, Blogger Mizz Aiza berkata...

sedap tu.. rugi la tak dapat makan kalau tengah diet.. hehe..

 
Di 11/07/2015 10:51:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau saya, tak tolak punya kalau ada nasi bariyani depan mata :D

 
Di 11/07/2015 10:52:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sebenarnya nasi kabsah adalah kegemaran keluarga saya. Jadi mau coba masak sendiri...
Di hantar nasi kabsah ayam nya ke sini dong :D

 
Di 11/08/2015 07:50:00 PTG, Blogger Jari Manis berkata...

mkn siang x pe..jgn mkn waktu malam mmg cepat tembam mcm JM huhuh

 
Di 11/08/2015 08:07:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Masaalahnya..saya ni, siang malam makan..addoiii

 
Di 11/10/2015 06:26:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

tak jadi nak diet kalau mcm ni. ahaha

 
Di 11/10/2015 06:47:00 PTG, Blogger Qaseh Vee berkata...

sedap tu ... lupa diet jap ... heheheee

 
Di 11/11/2015 07:42:00 PG, Blogger OKje berkata...

Ni faveret laki ai FS....mak kurang! Tp kalau ada depan mata, bedal jugaklah hihi....

Tulah kan ....selalu cenggitu, lepas makan baru menyesal huhu...masa makan tak mengingat. Amboi..... air tu pun nampaknya boleh rahan sedap tu hihi

 
Di 11/11/2015 02:36:00 PTG, Blogger Mizz Aiza berkata...

Sama la kita.. Hehe..

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama