February 06, 2016

Ungu


Assalamualaikum


Warna ungu ( baca: purple) adalah campuran antara warna merah dan biru. Warna ini melambangkan misteri, keunikan, kekayaan, kegembiraan dan semangat. Warna ini juga dikatakan dapat meningkatkan kepercayaan diri, mampu menarik perhatian dan memberi kesan feminin, anggun serta kehangatan.

Menurut sesetengah pendapat, penggemar warna ungu adalah orang yang suka memerhati dan kadang kala emosinya boleh bertukar tukar. Mereka juga boleh menjadi sangat sensitif...orang kala lah.. :D

Namun begitu, orang yang suka warna ungu juga adalah golongan yang sangat memahami dan supportive. Mereka juga sangat menghormati orang lain.




"You are a free spirit and appreciate your independence. It is important to you that you can be creative without feeling restricted. You always manage to surprise the people around you and to convince the of your point of view"


Anda pula, suka warna apa?

Baca juga:
Kenapa perempuan suka warna pink
Hijau
Benarkah putih lambang kesucian


Sekian. Wassalam

Sumber: Pelbagai.
Gambar: google/FB








17 comments:

  1. saya suka warna hitam..sebelum ini warna hijau..

    kalau diberi pilihan memang suka sangat kalau ada pasangan yang berkulit putih...tenang hati memandang..

    komen out of topic..he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni..kenalah HB belikan produk Dr Vida kat pasangan HB tu..
      "Qu Puteh..Qu Puteh..Barulah Puteehhhh"

      Delete
  2. Assalam FS lama tak dengar cite.
    Colour ni rasanya kadang kadang ikut musim jugak kan. Ada satu masa tu org byk pakai hijau, satu musim lagi pepel....

    Okje boleh jer warna pape pun. Tp rasanya lebih suka hitam kot, pastu tudung warna pink belacan tak pun coklat muda, terasa sweetlah pulak hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pink pun kadang kadang comei jugak.
      Memang rasa sweeettt gitew :D

      Delete
  3. Aku suka unguuu baaget mbak, tema hape, keyboard, korden, seprai semua ungu. Cinta unguuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga begitu. Sampai handbag, sepatu, warna kamar, baju dan lain2..juga warna purple :)



      Delete
  4. kak suka warna ungu..dh lama xmelukis terlupa campuran warna merah n biru jadi ungu heh..heh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warna ungu ada identitinya yg tersendiri..
      Kalau ajar anak buat lukisan..mamanya akan belajar campuran warna sekali kak..hihi

      Delete
  5. Ada yang bilang warna ungu itu identik dengan seoarang wanita janda gak tahu dari mana itu asal muasalnya hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah tahu tentang itu.
      Yang selalu dengar, warna ungu dikaitkan dengan golongan bangsawan

      Delete
    2. Saya juga engak pernah dengarin cerita kaya gini sih.. :)

      Delete
  6. Kalau suka colourful camne yer ^-^

    ReplyDelete
  7. warna ungu itu bagus dan indah tapi lebih indah lagi warna hijau .

    ReplyDelete
  8. aku suka warna ungu. Entah kenapa ya ? mungkin karena warnanya yang begitu netral kale.

    ReplyDelete
  9. Bunda suka warna maroon ngan pink....

    ReplyDelete
  10. suka warna hijau..tenang dan damai..ungu pun suka jg..

    ReplyDelete
  11. Saya meminati ungu... suka memerhati, menghormati org, mudah mesra tapi jinak2 spt merpati huhu... :D :D

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers