November 24, 2015

Bacalah Bismillah


Sesiapa yang membaca Bismillah sebanyak 21x sebelum tidur, nescaya dia aman dan bebas daripada syaitan, kecurian, maut yang mengejut dan sebarang bencana.

Bacaan Bismillah sebelum makan akan menghalang syaitan untuk turut bersama makan bersama manusia. "Sesungguhnya syaitan akan ikut menyantap makanan yang tidak diawali dengan Bismillah sebelum makan" (H.R Muslim dan Ahmad)

Bukan saja sebelum tidur dan sebelum makan, kiranya setiap pekerjaan kita dimulakan dengan bacaan Bismillah, In shaa Allah segalanya akan lebih diberkati.

Sekian. Wassalam.

Gambar : Google


57 ulasan:

  1. Emmmm......nampak mcm senang je, tp jarang buat FS....Malam ni nak start baca bismilah 21× lah. TQ atas perkongsiannya FS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peringatan utk saya juga. Thanks Okje :)

      Padam
  2. Betul sangat.... nampak macam senang, tapi selalu leka... kekadang kalau kebulur tu lupa langsung nak baca bismillah... tapi akhir tak pernah lupa nak sebut alhamdulillah...

    Sebelum tido tu... hurm... lebih rela main henpon dari zikrullah... Allahu... :( thanks for sharing kak fidah... moga bermanfaat buat diri yang leka ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom sama2 kita amalkan.
      Thanks Sha :)

      Padam
  3. terima kasih fidah..tapi biasanya kak yan tak sampai 21 dah lelap...macamana tu...huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam sama aje..hihi
      Thanks Yan :)

      Padam
  4. Terima kasih mengingatkan Fidah... InsyaAllah kita amalkan bersama :)

    BalasPadam
  5. salam rabu cik kak fida tuu., ;p

    BalasPadam
  6. Terima kasih atas peringatan ini. puas saya cari dalam blog nie, tak jumpa plak kot2 kalo ada doa murah rezeki ker...bleh share gak fidah doa2 tue...

    BalasPadam
    Balasan
    1. In shaa Allah..nanti2 boleh di share kan
      Thanks SB :)

      Padam
  7. BISMILLAH SELALU INSYA ALLAH TU...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga jadi amalan kita bersama.
      Thanks Kak Paridah :)

      Padam
  8. bersama kita mengamalkannya fidah.. perkongsian yang sangat bermanfaat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga istiqomah dlm melakukannya. In shaa Allah.
      Thanks Aiza :)

      Padam
  9. bacaan yg baik semog bisa istiqomah

    BalasPadam
    Balasan
    1. In shaa Allah. Moga jadi amalan dan istiqomah dlm melakukannya.
      Thanks Mawardi :)

      Padam
  10. thanks Fidah itulah kan benda ni senang sngt cuma kita saja selalu lupa dan alpa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peringatan utk saya juga ni.
      Thanks Kak noor :)

      Padam
  11. bismillahirrahmaanirrahim :) memang sangatlah banyak manfaat dari kata bismillah, :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga dpt keberkatannya bersama.
      Thanks MM :)

      Padam
    2. amin mbak, semoga keberkahan selalu kepada kita semua :)

      Padam
  12. saya sempat teringat riwayat keika nabi muhammad akan dipertunjukkan ke surga untuk melihat suasana syurga oleh jibril, ketika itu beliau melihat dibawah syurga ada 3 sungai dan sungai itu ujungnya kedalam surga, nabi penasaran darimana letak air yang ada didalm sungai itu, bahkan ketika mau masuk kedalam surga nabi tidak bisa membuka pintu surga, nabi langsung memintak buka pintunya ke jibril, bahkan jibril sempat menjawab, saya tidak membawa kunci nya wahai muhammad, kuncinya ada sama engkau wahai muhammad, nabi pun heran dan menjawab, saya tidak membawa kunci juga wahai jibril, dan jibril berkata kuncinya yaitu BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM kemudia terbukalah pintu syurhga, dan setelah masuk kedalam surga ternyata air sungai tadi sumbernya juga diri kata bismillahirrahmanirrahim :) yaitu pada MIM yang pertama dan MIIM yang kedua dan MIIM yang terakhir :) subhanallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penjelasan yang sangat jelas dan terperinci.Begitu besarnya hikmah dari bacaan Bismillah ini.
      Thanks MM :)

      Padam
    2. sama sama mbak fidah, terimakasih kembali :)

      Padam
  13. Balasan
    1. Moga dapat manafaatnya bersama.
      Thanks Nohas :)

      Padam
  14. Terima kasih mbak sudah mengingatkan :) memang apa apa itu harus di awali dengan bismillah ;) agar semuanya lancar amin hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga semua urusannya menjadi lancar dan memdapat keberkatan.

      Padam
  15. amin mbak semoga saja setiap langkah kehidupan kita di berkati.,?
    thaks sudah berbagi,.,?
    sukses selalu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. Moga mendapat kebaikannya bersama

      Padam
  16. Insya Allah.. Akan diamalkan.. InsyaAllah..

    Salam kenal sis..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal juga.. :)
      Terima kasih sudi ke sini.

      Padam
  17. Membaca Bismillah
    Terlindungi dari bahaya susah
    Diberkati berkah
    Rencana selalu mudah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga kesusahan tiada,
      Hidup lebih bahagia
      Segalanya atas ketentuan Nya

      Padam
  18. Kenapa harus membaca 21x bismillah kak,,, membaca 3 kali kurang ampuh kah, Tapi biasanya saya hanya membaca doa sebelum tidur yang di awali dengan kalimat bismillah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga bertambah lagi keberkatannya..in shaa Allah

      Padam
  19. Membaca bismillah sebelum melakukan semua kegiatan insha Alloh akan selamat dan lancar menjalankan pekerjaanya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga segala urusannya berjalan lancar ya Zee..

      Padam
  20. Intinya Allah dulu, Allah lagi dan Allah terus yah Mbak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Segalanya bermula dengan nama Allah..In shaa Allah mendapat keberkatan

      Padam
  21. Terima kasih sudah mengingatkan kami Mbak Fidah.
    إن شاء الل kita semua selalu amalkan bersama. Aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga mendapat keberkatan bersama. In shaa Allah

      Padam
  22. terima kasih fidah kerana sudi berkongsikan info ini..memang baca bismilah banyak kelebihannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga sama-sama mendapat manafaatnya.

      Padam
  23. Alhamdulillah, terima kasih atas perkongsian Fidah ^-^

    BalasPadam
  24. I was looking for something like this…I found it quiet interesting, hopefully you will keep posting such blogs….Keep sharing.
    selbstklebende bh

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut