<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Bacalah Bismillah

November 24, 2015

Bacalah Bismillah


Sesiapa yang membaca Bismillah sebanyak 21x sebelum tidur, nescaya dia aman dan bebas daripada syaitan, kecurian, maut yang mengejut dan sebarang bencana.

Bacaan Bismillah sebelum makan akan menghalang syaitan untuk turut bersama makan bersama manusia. "Sesungguhnya syaitan akan ikut menyantap makanan yang tidak diawali dengan Bismillah sebelum makan" (H.R Muslim dan Ahmad)

Bukan saja sebelum tidur dan sebelum makan, kiranya setiap pekerjaan kita dimulakan dengan bacaan Bismillah, In shaa Allah segalanya akan lebih diberkati.

Sekian. Wassalam.

Gambar : Google


Label:

57 Ulasan:

Di 11/24/2015 10:23:00 PTG, Blogger OKje berkata...

Emmmm......nampak mcm senang je, tp jarang buat FS....Malam ni nak start baca bismilah 21× lah. TQ atas perkongsiannya FS

 
Di 11/25/2015 02:28:00 PG, Blogger Tunsha Ayunie berkata...

Betul sangat.... nampak macam senang, tapi selalu leka... kekadang kalau kebulur tu lupa langsung nak baca bismillah... tapi akhir tak pernah lupa nak sebut alhamdulillah...

Sebelum tido tu... hurm... lebih rela main henpon dari zikrullah... Allahu... :( thanks for sharing kak fidah... moga bermanfaat buat diri yang leka ni...

 
Di 11/25/2015 03:59:00 PG, Blogger iryantyismail berkata...

terima kasih fidah..tapi biasanya kak yan tak sampai 21 dah lelap...macamana tu...huhuhu

 
Di 11/25/2015 08:27:00 PG, Blogger AtieYusof berkata...

Terima kasih mengingatkan Fidah... InsyaAllah kita amalkan bersama :)

 
Di 11/25/2015 08:41:00 PG, Blogger Wak Lat berkata...

salam rabu cik kak fida tuu., ;p

 
Di 11/25/2015 09:41:00 PG, Anonymous si bongkok berkata...

Terima kasih atas peringatan ini. puas saya cari dalam blog nie, tak jumpa plak kot2 kalo ada doa murah rezeki ker...bleh share gak fidah doa2 tue...

 
Di 11/25/2015 10:45:00 PG, Blogger paridah berkata...

BISMILLAH SELALU INSYA ALLAH TU...

 
Di 11/25/2015 11:27:00 PG, Blogger Mizz Aiza berkata...

bersama kita mengamalkannya fidah.. perkongsian yang sangat bermanfaat..

 
Di 11/25/2015 02:20:00 PTG, Anonymous mawardi berkata...

bacaan yg baik semog bisa istiqomah

 
Di 11/25/2015 02:33:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

thanks Fidah itulah kan benda ni senang sngt cuma kita saja selalu lupa dan alpa

 
Di 11/25/2015 03:16:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

bismillahirrahmaanirrahim :) memang sangatlah banyak manfaat dari kata bismillah, :)

 
Di 11/25/2015 03:24:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

saya sempat teringat riwayat keika nabi muhammad akan dipertunjukkan ke surga untuk melihat suasana syurga oleh jibril, ketika itu beliau melihat dibawah syurga ada 3 sungai dan sungai itu ujungnya kedalam surga, nabi penasaran darimana letak air yang ada didalm sungai itu, bahkan ketika mau masuk kedalam surga nabi tidak bisa membuka pintu surga, nabi langsung memintak buka pintunya ke jibril, bahkan jibril sempat menjawab, saya tidak membawa kunci nya wahai muhammad, kuncinya ada sama engkau wahai muhammad, nabi pun heran dan menjawab, saya tidak membawa kunci juga wahai jibril, dan jibril berkata kuncinya yaitu BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM kemudia terbukalah pintu syurhga, dan setelah masuk kedalam surga ternyata air sungai tadi sumbernya juga diri kata bismillahirrahmanirrahim :) yaitu pada MIM yang pertama dan MIIM yang kedua dan MIIM yang terakhir :) subhanallah

 
Di 11/25/2015 04:16:00 PTG, Blogger nohas berkata...

syukran berkongsi ilmu..

 
Di 11/25/2015 05:41:00 PTG, Blogger Pus berkata...

Terima kasih mbak sudah mengingatkan :) memang apa apa itu harus di awali dengan bismillah ;) agar semuanya lancar amin hehe

 
Di 11/25/2015 08:48:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

amin mbak semoga saja setiap langkah kehidupan kita di berkati.,?
thaks sudah berbagi,.,?
sukses selalu

 
Di 11/25/2015 09:12:00 PTG, Blogger LadyBird berkata...

Insya Allah.. Akan diamalkan.. InsyaAllah..

Salam kenal sis..

 
Di 11/25/2015 10:02:00 PTG, Blogger Anisayu Nastutik berkata...

Membaca Bismillah
Terlindungi dari bahaya susah
Diberkati berkah
Rencana selalu mudah..

 
Di 11/26/2015 07:08:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Peringatan utk saya juga. Thanks Okje :)

 
Di 11/26/2015 07:09:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jom sama2 kita amalkan.
Thanks Sha :)

 
Di 11/26/2015 07:10:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Macam sama aje..hihi
Thanks Yan :)

 
Di 11/26/2015 07:12:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

In shaa Allah. Jom kita amalkan.
Thanks Atie :)

 
Di 11/26/2015 07:13:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam pagi khamis Wak :)

 
Di 11/26/2015 07:24:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

In shaa Allah..nanti2 boleh di share kan
Thanks SB :)

 
Di 11/26/2015 07:25:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga jadi amalan kita bersama.
Thanks Kak Paridah :)

 
Di 11/26/2015 07:26:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga istiqomah dlm melakukannya. In shaa Allah.
Thanks Aiza :)

 
Di 11/26/2015 07:27:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

In shaa Allah. Moga jadi amalan dan istiqomah dlm melakukannya.
Thanks Mawardi :)

 
Di 11/26/2015 07:33:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Peringatan utk saya juga ni.
Thanks Kak noor :)

 
Di 11/26/2015 07:53:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga dpt keberkatannya bersama.
Thanks MM :)

 
Di 11/26/2015 07:56:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Penjelasan yang sangat jelas dan terperinci.Begitu besarnya hikmah dari bacaan Bismillah ini.
Thanks MM :)

 
Di 11/26/2015 08:22:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga dapat manafaatnya bersama.
Thanks Nohas :)

 
Di 11/26/2015 08:39:00 PG, Blogger Fazri berkata...

Kenapa harus membaca 21x bismillah kak,,, membaca 3 kali kurang ampuh kah, Tapi biasanya saya hanya membaca doa sebelum tidur yang di awali dengan kalimat bismillah...

 
Di 11/26/2015 11:28:00 PG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

amin mbak, semoga keberkahan selalu kepada kita semua :)

 
Di 11/26/2015 11:30:00 PG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

sama sama mbak fidah, terimakasih kembali :)

 
Di 11/26/2015 11:30:00 PG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

amin ya robbal alamin

 
Di 11/26/2015 12:06:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

Membaca bismillah sebelum melakukan semua kegiatan insha Alloh akan selamat dan lancar menjalankan pekerjaanya :)

 
Di 11/26/2015 12:58:00 PTG, Blogger AtieYusof berkata...

melawat Fidah... :)

 
Di 11/26/2015 10:52:00 PTG, Anonymous momogrosir berkata...

thanks yah sudah diingatin

 
Di 11/27/2015 01:40:00 PG, Blogger Dani Maulana berkata...

Intinya Allah dulu, Allah lagi dan Allah terus yah Mbak...

 
Di 11/27/2015 03:24:00 PG, Blogger Unknown berkata...

Terima kasih sudah mengingatkan kami Mbak Fidah.
إن شاء الل kita semua selalu amalkan bersama. Aamiin

 
Di 11/27/2015 05:56:00 PG, Anonymous Hero Borneo berkata...

terima kasih fidah kerana sudi berkongsikan info ini..memang baca bismilah banyak kelebihannya

 
Di 11/28/2015 05:13:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Thanks Atie :)

 
Di 11/28/2015 05:13:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Aamiin

 
Di 11/28/2015 05:14:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sama sama :)

 
Di 11/28/2015 05:15:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga semua urusannya menjadi lancar dan memdapat keberkatan.

 
Di 11/28/2015 05:16:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Aamiin. Moga mendapat kebaikannya bersama

 
Di 11/28/2015 05:17:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam kenal juga.. :)
Terima kasih sudi ke sini.

 
Di 11/28/2015 05:18:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga kesusahan tiada,
Hidup lebih bahagia
Segalanya atas ketentuan Nya

 
Di 11/28/2015 05:27:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga bertambah lagi keberkatannya..in shaa Allah

 
Di 11/28/2015 05:28:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Semoga segala urusannya berjalan lancar ya Zee..

 
Di 11/28/2015 05:28:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sama sama :)

 
Di 11/28/2015 05:29:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Segalanya bermula dengan nama Allah..In shaa Allah mendapat keberkatan

 
Di 11/28/2015 05:30:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga mendapat keberkatan bersama. In shaa Allah

 
Di 11/28/2015 05:30:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga sama-sama mendapat manafaatnya.

 
Di 11/28/2015 07:34:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

Kalu igt sy bc *malunyaaaa

 
Di 11/30/2015 12:04:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

saya pun cam tu..aduduh :(

 
Di 11/30/2015 07:03:00 PTG, Blogger Dunia Zumal berkata...

Alhamdulillah, terima kasih atas perkongsian Fidah ^-^

 
Di 6/20/2016 08:56:00 PTG, Anonymous selbstklebende bh berkata...

I was looking for something like this…I found it quiet interesting, hopefully you will keep posting such blogs….Keep sharing.
selbstklebende bh

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama