November 24, 2015

Bacalah Bismillah


Sesiapa yang membaca Bismillah sebanyak 21x sebelum tidur, nescaya dia aman dan bebas daripada syaitan, kecurian, maut yang mengejut dan sebarang bencana.

Bacaan Bismillah sebelum makan akan menghalang syaitan untuk turut bersama makan bersama manusia. "Sesungguhnya syaitan akan ikut menyantap makanan yang tidak diawali dengan Bismillah sebelum makan" (H.R Muslim dan Ahmad)

Bukan saja sebelum tidur dan sebelum makan, kiranya setiap pekerjaan kita dimulakan dengan bacaan Bismillah, In shaa Allah segalanya akan lebih diberkati.

Sekian. Wassalam.

Gambar : Google


57 comments:

  1. Emmmm......nampak mcm senang je, tp jarang buat FS....Malam ni nak start baca bismilah 21× lah. TQ atas perkongsiannya FS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan utk saya juga. Thanks Okje :)

      Delete
  2. Betul sangat.... nampak macam senang, tapi selalu leka... kekadang kalau kebulur tu lupa langsung nak baca bismillah... tapi akhir tak pernah lupa nak sebut alhamdulillah...

    Sebelum tido tu... hurm... lebih rela main henpon dari zikrullah... Allahu... :( thanks for sharing kak fidah... moga bermanfaat buat diri yang leka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom sama2 kita amalkan.
      Thanks Sha :)

      Delete
  3. terima kasih fidah..tapi biasanya kak yan tak sampai 21 dah lelap...macamana tu...huhuhu

    ReplyDelete
  4. Terima kasih mengingatkan Fidah... InsyaAllah kita amalkan bersama :)

    ReplyDelete
  5. salam rabu cik kak fida tuu., ;p

    ReplyDelete
  6. Terima kasih atas peringatan ini. puas saya cari dalam blog nie, tak jumpa plak kot2 kalo ada doa murah rezeki ker...bleh share gak fidah doa2 tue...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah..nanti2 boleh di share kan
      Thanks SB :)

      Delete
  7. BISMILLAH SELALU INSYA ALLAH TU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga jadi amalan kita bersama.
      Thanks Kak Paridah :)

      Delete
  8. bersama kita mengamalkannya fidah.. perkongsian yang sangat bermanfaat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga istiqomah dlm melakukannya. In shaa Allah.
      Thanks Aiza :)

      Delete
  9. bacaan yg baik semog bisa istiqomah

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah. Moga jadi amalan dan istiqomah dlm melakukannya.
      Thanks Mawardi :)

      Delete
  10. thanks Fidah itulah kan benda ni senang sngt cuma kita saja selalu lupa dan alpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan utk saya juga ni.
      Thanks Kak noor :)

      Delete
  11. bismillahirrahmaanirrahim :) memang sangatlah banyak manfaat dari kata bismillah, :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga dpt keberkatannya bersama.
      Thanks MM :)

      Delete
    2. amin mbak, semoga keberkahan selalu kepada kita semua :)

      Delete
  12. saya sempat teringat riwayat keika nabi muhammad akan dipertunjukkan ke surga untuk melihat suasana syurga oleh jibril, ketika itu beliau melihat dibawah syurga ada 3 sungai dan sungai itu ujungnya kedalam surga, nabi penasaran darimana letak air yang ada didalm sungai itu, bahkan ketika mau masuk kedalam surga nabi tidak bisa membuka pintu surga, nabi langsung memintak buka pintunya ke jibril, bahkan jibril sempat menjawab, saya tidak membawa kunci nya wahai muhammad, kuncinya ada sama engkau wahai muhammad, nabi pun heran dan menjawab, saya tidak membawa kunci juga wahai jibril, dan jibril berkata kuncinya yaitu BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM kemudia terbukalah pintu syurhga, dan setelah masuk kedalam surga ternyata air sungai tadi sumbernya juga diri kata bismillahirrahmanirrahim :) yaitu pada MIM yang pertama dan MIIM yang kedua dan MIIM yang terakhir :) subhanallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjelasan yang sangat jelas dan terperinci.Begitu besarnya hikmah dari bacaan Bismillah ini.
      Thanks MM :)

      Delete
    2. sama sama mbak fidah, terimakasih kembali :)

      Delete
  13. Replies
    1. Moga dapat manafaatnya bersama.
      Thanks Nohas :)

      Delete
  14. Terima kasih mbak sudah mengingatkan :) memang apa apa itu harus di awali dengan bismillah ;) agar semuanya lancar amin hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga semua urusannya menjadi lancar dan memdapat keberkatan.

      Delete
  15. amin mbak semoga saja setiap langkah kehidupan kita di berkati.,?
    thaks sudah berbagi,.,?
    sukses selalu

    ReplyDelete
  16. Insya Allah.. Akan diamalkan.. InsyaAllah..

    Salam kenal sis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal juga.. :)
      Terima kasih sudi ke sini.

      Delete
  17. Membaca Bismillah
    Terlindungi dari bahaya susah
    Diberkati berkah
    Rencana selalu mudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga kesusahan tiada,
      Hidup lebih bahagia
      Segalanya atas ketentuan Nya

      Delete
  18. Kenapa harus membaca 21x bismillah kak,,, membaca 3 kali kurang ampuh kah, Tapi biasanya saya hanya membaca doa sebelum tidur yang di awali dengan kalimat bismillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga bertambah lagi keberkatannya..in shaa Allah

      Delete
  19. Membaca bismillah sebelum melakukan semua kegiatan insha Alloh akan selamat dan lancar menjalankan pekerjaanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga segala urusannya berjalan lancar ya Zee..

      Delete
  20. Intinya Allah dulu, Allah lagi dan Allah terus yah Mbak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segalanya bermula dengan nama Allah..In shaa Allah mendapat keberkatan

      Delete
  21. Terima kasih sudah mengingatkan kami Mbak Fidah.
    إن شاء الل kita semua selalu amalkan bersama. Aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga mendapat keberkatan bersama. In shaa Allah

      Delete
  22. terima kasih fidah kerana sudi berkongsikan info ini..memang baca bismilah banyak kelebihannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga sama-sama mendapat manafaatnya.

      Delete
  23. Alhamdulillah, terima kasih atas perkongsian Fidah ^-^

    ReplyDelete
  24. I was looking for something like this…I found it quiet interesting, hopefully you will keep posting such blogs….Keep sharing.
    selbstklebende bh

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers