November 13, 2014

Pelangi Petang


Subhanallah...cantiknya pelangi

Gambar ini saya ambil sewaktu dalam perjalanan ke stesyen komuter tadi..
Dah lama tak tengok pelangi..rasa jakun pulak... :D

Teringat kat lagu Pelangi Petang, nyanyian Allahyarham Sudirman Hj Arshad...

"Engkau tiba bagaikan pelangi..
Tak bercahaya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan hati ini...

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang belalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua......"


Sekian. Wassalam.

15 comments:

  1. kehidupan,
    memang datang dan pergi... hurm... sedih bila sebut pasal pelangi petang ni...

    ReplyDelete
  2. Pelangi..pelangi..alangkah indahmu, merah, kuning, hijau di langit yang biru, pelukismu AGung..siapa gerangan...pelangi...pelangi..Ciptaan TUHAN.
    indahnya pelangi petang itu ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelangi petang muncul
      Setelah hujan pergi
      Indahnya tujuh warna
      Ciptaan Tuhan yang maha esa

      Salam Jumaat Mang..
      Terima kasih atas komennya.. :)

      Delete
  3. Suka tengok pelangi..macam relief gitukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka sangat tgk pelangi petang tu Raudzah...
      masa saya ambik gambar tu..security guard kat situ macam pelik aje..hehe

      Delete
    2. Thanks Raudzah... :)
      Salam Jumaat

      Delete
  4. kat fb, ada gambar pelangi dabel. sangat cantik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah..nanti boleh tgk..
      terima kasih umi nazrah...sudi ke sini
      salam kenal ya.. :)

      Delete
  5. Subhanallah... lama dah tak berpeluang tengok pelangi... mmg cantik.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik...saya suka tengok
      thanks Khir :)

      Delete
  6. Komuter mane tu kak fidah..
    saya pun selalu naik komuter jugak.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat stesyen BNM....Entri ni pun ditulis kat dalam komuter..sbb tak sabar2 nak cerita pasal pelangi
      Thanks Gee..salam hujung minggu :)

      Delete

Google+ Followers

Followers