Julai 23, 2015

Mak Odah


Assalamualaikum

Adakah anda termasuk dalam golongan berikut?

  • Ibu bekerjaya yang ingin selalu memasak untuk keluarga tapi tidak berkesempatan untuk berbuat demikian kerana sibuk.
  • Suami yang hatinya mulia untuk membantu isteri memasak tetapi tidak begitu arif tentang rempah ratus di dapur, apa lagi untuk memasak makanan seperti asam pedas Johor, rendang tok atau opor ayam.
  • Si dara, si bujang teruna atau siapa sahaja yang ingin memasak untuk housemate setelah jemu dengan masakan di kedai tom yam depan rumah atau mamak kat tepi simpang.
  • Keluarga atau individu yang ingin mengubah gaya hidup dengan makan masakan dari rumah sahaja sebagai langkah berjimat cermat setelah wujudnya GST. Tetapi masakkan nya tidaklah terhad kepada nasi goreng atau telur dadar sahaja :)
  • Seseorang yang baru sahaja menerima panggilan telefon dari Tok Ayah yang mengatakan bahawa sanak saudara seramai 20 orang akan datang beraya dalam masa 15 minit lagi. Dan di rumah anda hanya ada lemang, ketupat dan ayam mentah sahaja. Jadi bagaimana? Tak kan nak bagi tetamu makan lemang cicah air milo pulak kan..kan...huhu
Kami ada solusi untuk masalah anda. 
Pilihlah rempah MAK ODAH yang dijamin sedap, halal dan toyyibah.

Rempah MAK ODAH disediakan untuk membantu anda menyediakan masakan yang lazat dalam masa beberapa minit sahaja. Antara rempah yang disediakan:
  • Asam pedas Johor
  • Sambal tumis
  • Kari kapitan
  • Masak kurma
  • Rendang tok
  • Masak opor
  • Gulai kawah
  • Masak lemak cili api
  • Kari ikan
  • Masak ungkep
Silalah menghubungi nombor telefon yang tertera di bawah. Harga sepeket hanya RM6 sahaja (boleh dimakan untuk 5 ke 6 orang sekali masak). 
Kos peghantaran (Pos) adalah RM6 bagi Semenanjung Malaysia dan RM10+ bagi Sabah & Sarawak.


Ini adalah masakan rendang tok yang disediakan di dapur rakan saya. Cara-cara memasak menggunakan rempah MAK ODAH ada disediakan di peket. Hanya perlu ikut..step by step. In shaa Allah menjadi dan rasanya tidak mengecewakan.
Bila dah menjadi, jangan lupa ajak kawan-kawan, sanak saudara serta jiran tetangga makan juga. Pasti anda akan semakin disayangi oleh mereka kerana pandai memasak dan juga baik hati :)

Selamat mencuba.
Sekian. Wassalam.

42 ulasan:

  1. Wah cocok sekali buat yang ingin memasak secara instan. Apalagi waktu lebaran kemarin yang banyak ditinggal pembantu. Bumbu Mak Odah ini cocok sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sekali. Kalau di musim lebaran begini, kebanyakan pembantu balik ke kampung...maka tinggallah ibu2 memasak sendiri di rumah. Jadi, amat mudah jika ada rempah instant begini.

      Thanks Mr Ridha :)

      Padam
  2. lebih mudah kalau macam nie..rempah-rempah dah disiapkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kerja2 di dapur menjadi sangat mudah.
      Thanks HB :)

      Padam
  3. Harus Cuba rempah Mak Odah.. Mudah dan lazat.. Lg2 musim raya ni.. Rakan2 n sanak saudara datang berkunjung.. Dapur pun tak berkecah.. Tetamu pasti suka.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..makanan sedap, cepat disediakan, dapur pun bersih berkilat...amat berpuas hati.

      Thanks cik fastia. Salam kenal :)

      Padam
  4. ada opor, ada rendang, ada kari, ada asam pedas.. wuiihh lengkap sangat rempah-rempah Mak Odah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup..sangat lengkap untuk juadah lebaran dan hari hari biasa.

      Terima kasih blogger tere liye :)

      Padam
  5. lengkap nian bumbu masak instan merk Mak Odah, pastinya resep bumbu warisan leluhur yang dijamin kelezatannya ya.

    Kami pun kalau masak, sekarang suka pakai bumbu instan, lebih cepat dan tidak repot. Kadang-kadang karena keterbatasan keterampilan, malah pakai bumbu dalam kemasan lebih enak masakannya, hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau guna rempah instant, penyediaannya juga lebih mudah dan cepat. In shaa Allah, rasanya juga sedap.

      Thanks Mba Nove :)

      Padam
  6. Dengan menggunakan resep masakan dibantu dengan rempah-rempah bumbu dari mak odah masakah akan semakin gampang iya miss :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih mudah dan cepat Zee. Rasanya pun sedap.
      Silalah di coba :)

      Thanks Zee

      Padam
  7. cocok buat yang lagi belajar memasak memakai rempah-rempah nya mak odah yang praktis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih praktis ..
      Apa lagi kalau mau sediakan juadah enak ketika pacar datang ke rumah waktu lebaran.. :)

      Thanks Ipah.

      Padam
  8. WAH BANYAK SEKALI PRODUK REMPAH MAK ODAH NI MEMUDAHKAN KERJA MEMASAK DI DAPUR NI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silalah cuba try test Kak Paridah...In shaa Allah rasanya memuaskan.

      Thanks Kak PI :)

      Padam
  9. Ingatkan kisah nenek kat kampung hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi...bukan.
      Ni.kisah nenek kampung seberang :D

      Thanks SP

      Padam
  10. harhar2 ingatkan mak odah leh delivery dlmasa 15 minit jeeer ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..mak odah belum lagi buat delivery service macam pizza.. :)

      Thanks Wak

      Padam
  11. sekarang dah senang nak masak . cuma rajin dgn malas je ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..ikut tahap kerajinan masing masing. Sebenarnya.masak dirumah lagi bagus. Kebersihannya juga terjamin.

      Padam
  12. Hmmm bumbu instan
    Membuat masakan
    Lebih nikmat dari lestoran
    Saat menu disajikan dan dimakan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila lah di coba
      Pasti membuka selera
      Tak cukup satu tambah dua
      Perut kenyang hati gembira :D :D

      Thanks Mba Ayu

      Padam
  13. kemudahan yang ada ini membolehkan kita smua boleh memasak dengan sedap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup...salah satu alternatif bagi yang busy atau baru2 belajar masak.
      Air tangan suri rumah penting untuk menambat hati keluarga... :)

      Thanks

      Padam
  14. Wahh best ni.. rasa nk mencuba juga ni. Thanks sharing & salam aidilfitri fidah.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom support Khir.
      Owner dia org Pontian ni. Family business of our ex school mate jugak... :)

      Thanks Khir

      Padam
  15. Bunda belum pernah mencuba rempah jenama ni...bolehlah cuba nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom cuba Bunda.. in shaa Allah puas hati.

      Terima kasih atas kunjungannya Bunda :)

      Padam
  16. bumbu ma odah memang sangat lezat simpel dan murah harganya tetapi berkualitas tingkat internasional, makanya sangat cocok bagi kami para pekerja proyek yang jauh dari keluarga...ma odah memang makjleb deh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila lah diorder.
      Tq Mr Cilembu Thea

      Padam
  17. Mcm tau je kan ada salah satu kriteria di atas itu...mcm best mungkin boleh dicuba ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh di cuba Aniey..
      In Shaa Allah puas hati. Harga pun berpatutan.
      Thanks Ainey :)

      Padam
  18. wahh! cepat dimasak, sedap dimakan..rendang tok pun ada, mesti dicobain ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silakan order..akan segera dihantar selagi stok masih ada :)
      Thanks Nohas

      Padam
  19. Balasan
    1. Betul tu..amat mudah. Dapur pun bersih :)
      Thanks Deanna

      Padam
  20. wahhh, senang, mudah dan cepat, mesti ramai benor orang suka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom order..
      Caranya mudah, dapur pun bersih :)
      Thanks myliferia :)

      Padam
  21. 1st time dgr / tahu nama rempah ni

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut