Januari 12, 2014

Cik Puteh


Entri saya kali ni nak cerita pasal kucing.....
Semenjak minggu lalu, kucing ni selalu pulak datang ke rumah kami..
Sebelum pergi kerja dia ada depan pintu
Balik kerja pun dia ada kat depan pintu
Bila bukak pintu rumah, confirm dia meluru masuk
Tempat pertama yang dia akan tuju adalah akuarium ikan anak saya
Tengok akuarium macam tegok tv
Macam geram aje dia tengok ikan-ikan tu..hehehe

Anak-anak saya pun dah sayang kat dia..
Nama pun dah siap-siap bagi..'Cik Puteh'
Sebab bulunya memang putih 

Nak dibela betul-betul takut kucing orang
Tak pasal-pasal pulak bergaduh nanti..
Tapi, kucing ni memang comel dan bijak
Dan saya sendiri pun memang sukakan kucing
Harap-harap kucing ni tak ada tuannya
Jadi bolehlah kami pelihara dia....



Sekian.Wassalam

20 ulasan:

  1. comelnya gelagat cik puteh.. bijak dia. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sekali apa yang di kata Mbak Mizz Aiza ini
      Ternyata Mbak Fidah pecinta binatang Lucu ini yah
      Saya juga suka Lho Mbak Fidah thanks nice share

      Padam
  2. Kunjungan malam Mbak Fidah simak Cik Puteh yang agresip
    Imut manis dan Lucu. makasih sudah berbagi Mbak Firdah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. T.kasih Saud...kucing ini sangat comel..saya sangat sukakan nya..

      Padam
  3. Comelnya.. bela je hehee.. :D

    BalasPadam
  4. comelnya.. bestnya klu dapat bela kucing... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Comel...sy suka tengok dia..manja pulak tu..t.kasih Maria

      Padam
  5. Balasan
    1. Memang Putih sungguh bulu dia...t.kasih Linda :)

      Padam
  6. rasanya dia takda tuan kot.. kucing je penjaga rumah, kalau dia ada tuan mesti dia jaga rumah tuan dia... =)

    salam perkenalan! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap2 macam tu lah...ptg tadi pun masih tunggu kami balik...ada aje kat dpn rumah...t.kasih..salam kenal juga :)

      Padam
  7. putih mesti bulu bersih..kalau tak , kucing tu akan nampak comot selalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau bela..kena buat operasi mandi kucing pulak PCL...nak maintain putih...hehe

      Padam
  8. Comelnya Fidah...kita suka kucing...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pun suka kucing...bijak pulak tu kucing ni..
      Thanks Raudzah

      Padam
  9. Dia nak makan ikan dalam tu le..
    Suka kucing tapi malas nak bela hehe...boleh gitu? Anak Okje suka sangat kucing!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasa2 dia nak makan ikan dlm akuarium tu...nasib baik bertutup..takut melompat masuk aje..hehe
      Thanks ya..sudi ke sini

      Padam

Google+ Followers

Pengikut