January 12, 2014

Cik Puteh


Entri saya kali ni nak cerita pasal kucing.....
Semenjak minggu lalu, kucing ni selalu pulak datang ke rumah kami..
Sebelum pergi kerja dia ada depan pintu
Balik kerja pun dia ada kat depan pintu
Bila bukak pintu rumah, confirm dia meluru masuk
Tempat pertama yang dia akan tuju adalah akuarium ikan anak saya
Tengok akuarium macam tegok tv
Macam geram aje dia tengok ikan-ikan tu..hehehe

Anak-anak saya pun dah sayang kat dia..
Nama pun dah siap-siap bagi..'Cik Puteh'
Sebab bulunya memang putih 

Nak dibela betul-betul takut kucing orang
Tak pasal-pasal pulak bergaduh nanti..
Tapi, kucing ni memang comel dan bijak
Dan saya sendiri pun memang sukakan kucing
Harap-harap kucing ni tak ada tuannya
Jadi bolehlah kami pelihara dia....



Sekian.Wassalam

20 comments:

  1. comelnya gelagat cik puteh.. bijak dia. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sekali apa yang di kata Mbak Mizz Aiza ini
      Ternyata Mbak Fidah pecinta binatang Lucu ini yah
      Saya juga suka Lho Mbak Fidah thanks nice share

      Delete
  2. Kunjungan malam Mbak Fidah simak Cik Puteh yang agresip
    Imut manis dan Lucu. makasih sudah berbagi Mbak Firdah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. T.kasih Saud...kucing ini sangat comel..saya sangat sukakan nya..

      Delete
  3. Comelnya.. bela je hehee.. :D

    ReplyDelete
  4. comelnya.. bestnya klu dapat bela kucing... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comel...sy suka tengok dia..manja pulak tu..t.kasih Maria

      Delete
  5. Replies
    1. Memang Putih sungguh bulu dia...t.kasih Linda :)

      Delete
  6. rasanya dia takda tuan kot.. kucing je penjaga rumah, kalau dia ada tuan mesti dia jaga rumah tuan dia... =)

    salam perkenalan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 macam tu lah...ptg tadi pun masih tunggu kami balik...ada aje kat dpn rumah...t.kasih..salam kenal juga :)

      Delete
  7. putih mesti bulu bersih..kalau tak , kucing tu akan nampak comot selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bela..kena buat operasi mandi kucing pulak PCL...nak maintain putih...hehe

      Delete
  8. Comelnya Fidah...kita suka kucing...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pun suka kucing...bijak pulak tu kucing ni..
      Thanks Raudzah

      Delete
  9. Dia nak makan ikan dalam tu le..
    Suka kucing tapi malas nak bela hehe...boleh gitu? Anak Okje suka sangat kucing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa2 dia nak makan ikan dlm akuarium tu...nasib baik bertutup..takut melompat masuk aje..hehe
      Thanks ya..sudi ke sini

      Delete

Google+ Followers

Followers