<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Cik Puteh

Januari 12, 2014

Cik Puteh


Entri saya kali ni nak cerita pasal kucing.....
Semenjak minggu lalu, kucing ni selalu pulak datang ke rumah kami..
Sebelum pergi kerja dia ada depan pintu
Balik kerja pun dia ada kat depan pintu
Bila bukak pintu rumah, confirm dia meluru masuk
Tempat pertama yang dia akan tuju adalah akuarium ikan anak saya
Tengok akuarium macam tegok tv
Macam geram aje dia tengok ikan-ikan tu..hehehe

Anak-anak saya pun dah sayang kat dia..
Nama pun dah siap-siap bagi..'Cik Puteh'
Sebab bulunya memang putih 

Nak dibela betul-betul takut kucing orang
Tak pasal-pasal pulak bergaduh nanti..
Tapi, kucing ni memang comel dan bijak
Dan saya sendiri pun memang sukakan kucing
Harap-harap kucing ni tak ada tuannya
Jadi bolehlah kami pelihara dia....



Sekian.Wassalam

Label:

20 Ulasan:

Di 1/12/2014 11:20:00 PTG, Blogger Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

comelnya gelagat cik puteh.. bijak dia. :D

 
Di 1/13/2014 12:29:00 PG, Blogger Saud Karrysta berkata...

Kunjungan malam Mbak Fidah simak Cik Puteh yang agresip
Imut manis dan Lucu. makasih sudah berbagi Mbak Firdah :)

 
Di 1/13/2014 12:32:00 PG, Blogger Saud Karrysta berkata...

Betul sekali apa yang di kata Mbak Mizz Aiza ini
Ternyata Mbak Fidah pecinta binatang Lucu ini yah
Saya juga suka Lho Mbak Fidah thanks nice share

 
Di 1/13/2014 08:18:00 PG, Blogger Khir Khalid berkata...

Comelnya.. bela je hehee.. :D

 
Di 1/13/2014 09:33:00 PG, Blogger Maria Firdz berkata...

comelnya.. bestnya klu dapat bela kucing... :)

 
Di 1/13/2014 10:44:00 PG, Blogger Haslinda Hassan Ali berkata...

alahai putih berseri comey sgt

 
Di 1/13/2014 12:35:00 PTG, Blogger Lollipop Manis berkata...

comelnyeeee !

 
Di 1/13/2014 09:37:00 PTG, Blogger Gee Lion berkata...

rasanya dia takda tuan kot.. kucing je penjaga rumah, kalau dia ada tuan mesti dia jaga rumah tuan dia... =)

salam perkenalan! :)

 
Di 1/13/2014 09:43:00 PTG, Blogger PakcikLie PCL berkata...

putih mesti bulu bersih..kalau tak , kucing tu akan nampak comot selalu.

 
Di 1/13/2014 09:58:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

T.kasih Saud...kucing ini sangat comel..saya sangat sukakan nya..

 
Di 1/13/2014 09:59:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Harap2 dpt bela...thanks Khir :)

 
Di 1/13/2014 10:00:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Comel...sy suka tengok dia..manja pulak tu..t.kasih Maria

 
Di 1/13/2014 10:01:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Memang Putih sungguh bulu dia...t.kasih Linda :)

 
Di 1/13/2014 10:01:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hehe..thanks :)
Salam kenal

 
Di 1/13/2014 10:02:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Harap2 macam tu lah...ptg tadi pun masih tunggu kami balik...ada aje kat dpn rumah...t.kasih..salam kenal juga :)

 
Di 1/13/2014 10:04:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau bela..kena buat operasi mandi kucing pulak PCL...nak maintain putih...hehe

 
Di 1/14/2014 07:22:00 PG, Blogger Raudzah Z berkata...

Comelnya Fidah...kita suka kucing...!!!

 
Di 1/14/2014 01:32:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Dia nak makan ikan dalam tu le..
Suka kucing tapi malas nak bela hehe...boleh gitu? Anak Okje suka sangat kucing!

 
Di 1/14/2014 06:37:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sy pun suka kucing...bijak pulak tu kucing ni..
Thanks Raudzah

 
Di 1/14/2014 06:39:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Rasa2 dia nak makan ikan dlm akuarium tu...nasib baik bertutup..takut melompat masuk aje..hehe
Thanks ya..sudi ke sini

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama