<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Nostalgia Kopi O Kampung Pengkalan Raja

Mei 20, 2017

Nostalgia Kopi O Kampung Pengkalan Raja

Assalamualaikum

Kopi O Kampung 

Kopi bukan sebarang kopi
Kopi dari Pengkalan Raja
Kalau beli bungkus ikat tepi
Straw air jangan lupa :)

Kebetulan Abang saya balik ke Pontian dan singgah ke gerai ni. Dapatlah dia belanja gambar
..haha (sabar aje lah).

Kopi ni memang sedap. Masa kecik-kecik dulu selalu jugak pergi gerai ni.
Sebenarnya ada banyak kenangan saya dekat kampung Pengkalan Raja dan juga di Pekan Nanas, Pontian.




Berbalik pada cerita kopi O Kampung. Rasanya memang best. Asli. Rasa kopi sebenar.
Sesuai sangat kalau nak minum lepas makan nasi goreng macam kat gambar tu.

Kalau nak dapatkan kopi O Kampung ni, boleh contact nombor yang ada digambar atau datang saja ke gerai Za & Za. Lokasinya di jalan besar antara bandar Pontian ke Pekan Nanas


Gerai Za&Za, Kampung Pengkalan Raja


Selamat mengopi...
Sekian. Wassalam.




Label: ,

18 Ulasan:

Di 5/21/2017 04:32:00 PTG, Blogger paridah berkata...

SEDAPNYA LOPI KAMPUNG DH LAMA XMINUM KOPI

 
Di 5/21/2017 07:22:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul Kak..saya pun suka kopi kampung

 
Di 5/22/2017 08:43:00 PTG, Blogger tiga lalat berkata...

dah dekat sgt kampong wak nih., tapi kopi o kureng sikit ., ;p

 
Di 5/22/2017 08:44:00 PTG, Blogger tiga lalat berkata...

ammvoii byk kenangan kat kampong pengkalan raja erk ., hehe2

 
Di 5/22/2017 11:26:00 PTG, Blogger Jari Manis berkata...

JM pun suka kopi O..kalau turun Pontian leh cari

 
Di 5/23/2017 06:59:00 PG, Blogger Bunda_nora berkata...

Dengar cerita pon dah terbayang keenakkannya...walaupun bunda bukan pengopi sangat...hehehe

 
Di 5/24/2017 11:07:00 PG, Anonymous raihanah berkata...

oo mesti sedap betul ni. teringin pulak nak try

 
Di 5/25/2017 10:11:00 PG, Blogger dear anies berkata...

sy cuma tau kopi cap televisyen n cap tupai je... eh lg 1 cap motosikal ;-)

 
Di 5/25/2017 01:47:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ntah2 Wak ni org kampung sebelah aje

 
Di 5/25/2017 01:58:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kenangan main masak2 dengan piah, leha, nini, sarah, ina.....

 
Di 5/25/2017 01:59:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jom..sedap kopi ni JM

 
Di 5/25/2017 02:00:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Saya ni memang suka kopi..jom la try Bunda

 
Di 5/25/2017 02:00:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Silakan Raihanah...tak rugi cuba

 
Di 5/25/2017 02:01:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Anies...kopi kapal api dan kopi hang tuah dilupa jangan... :)

 
Di 5/26/2017 05:09:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Aduhhh tetiba pulak nak buat air kopi dah.
Kopi kat rumah ni, kopi 434 je FS

 
Di 5/26/2017 05:33:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Asalkan kopi..memang best Mak. yang penting 'air tangan' sapa yang buat..hihi

 
Di 5/26/2017 06:45:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Kopi kampung mmg best.. minim bnyk pun tak pening kepala mcm sesetengah kopi import.. best2

 
Di 5/27/2017 07:07:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Tau tak pe..
"Belilah Barangan Buatan Malaysia"

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama