Disember 02, 2015

Tambang Komuter Naik


Assalamualaikum

Begitulah rupa tiket komuter yang saya dapat setelah membayar tambang komuter pagi tadi.

Seperti yang diumumkan, tambang komuter dinaikkan mulai 2 Disember 2015. Dengan itu tambang komuter saya untuk ke tempat kerja juga telah naik sebanyak 40.5% dari RM7.40 kepada RM10.40 (perjalanan 2 hala).

Inilah yang dinamakan 'Janji Ditepati' atau 'Memenuhi Janji'.

Sekian. Wassalam.


30 ulasan:

  1. tinggi kenaikannya tu...rasanya mcm xberbaloi gi kerja kalau duitnya hbs byr tambang komuter saja...tapi beban hidup sekeling pinggang kan fidah..n lubang2nya sentiasa tertutup n terbuka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah nasib rakyat Malaysia...hidup dibelenggu dengan perbelanjaan yang tidak munasabah :(

      Padam
  2. byk kenaikan tambang keretapi tu mak kann., huhu2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah..melampau harganya. Kalau dekat, dah lama naik basikal.

      Padam
  3. wah, berarti kalo naik tambang komuter nya bisa menjadi beban juga ya mb bagi masyarakat :( emmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu MM. Menjadi sangat membebankan untuk rakyat..kasihan :(

      Padam
  4. 10 henggit sehari + lunch = hujung bln tak de baki gaji ... huhuhuuu . sedih tu .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah...macam mana nak beli handbag LV nih..hihi

      Padam
  5. rakyat marhaen yg menanggung bebannya..'rakyat didahulukan'..bertambah stress duduk di Lembah Klang ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang stress...sabar aje lah. Komplen banyak2 nanti di suruh duduk kat bulan..hoho

      Padam
  6. Kasihan Fidah..terpaksa membayar harga kehidupan yang mahal demi kemakmuran negara...be postive

    BalasPadam
  7. Sian kite kan.. Huhuhu.. Semua mahal..

    BalasPadam
  8. Kerajaan suruh gunakan perkhidmatan pengangkutan awam untuk menjimatkan kos sara hidup. Tapi kalau dah naik mana nak jimatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak tau lah...kalau bawak kereta, tol pulak naik harga..errmmmm :(
      Thanks Sani.

      Padam
  9. lari ke sana sini pon
    semua harga naik.. aduhai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang kata.."kalau x suka, jangan duduk mesia"...hihi :D
      Thanks Padin

      Padam
    2. main lagu awan pilu sekali......

      Padam
    3. Mahal ooi..nak bayar Ning Baizura :D

      Padam
  10. terbc kisah smlm yg menyayat hati...semua dah dibuat...tp kenapa tambang naik begitu mendadak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah macam menumpang di negara sendiri nampaknya.. :(

      Padam
  11. Dulu Barang Naik, sekarang Bala Negara..:(

    BalasPadam
  12. kalau menang jugak next PRU mungkin undian dari makhluk ghaib hahaha

    BalasPadam
  13. Tulah.....semua pun naik. Nak tak nak kena harung jugak.
    Entahlah FS.....janji hape kalau cenggini....

    BalasPadam
  14. hishhh ntahlah! macam2 nak di naikkan.. makin terbeban dgn kos sara hidup...

    BalasPadam
  15. Semuanya seperti memang mengena kita, kita tak ada pilihan dah...

    BalasPadam
  16. Semua naik... hujan je yg turun...

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut