September 08, 2015

Diary Mama #Sebak

Assalamualaikum



SEBAK.
Saya tak tipu. Betul rasa sebak bila menghantar dan menunggu anak di hari pertama UPSR (Ujian Pencapaian Sekolah Rendah) tadi. Saya juga pasti, bila melihat reaksi ibu-ibu lain yang sama-sama menunggu di luar dewan peperiksaan/ujian, bukan saya seorang yang ada perasaan begitu. Itu belum lagi rakan-rakan yang menghantar mesej melalui whatsapp dan lain-lain. Ramai yang menyakan perasaan yang sama. Mungkin itu adalah satu perasaan yang normal bagi seorang ibu.

Rasa nak menangis pun ada. Tapi, tak 'macho' la nak menangis kat situ (sekolah). Nanti orang kata 'gembeng' pulak...hihi


Untuk anak saya, 'perjuangan' masih belum berakhir. Masih ada peperiksaan/ujian untuk 3 subjek penting yang menunggu. Semoga dapat menjawab dengan tenang dan beroleh kejayaan cemerlang. Aamiin.


Sekian. Wassalam.
#diarymama
#upsr2015




28 ulasan:

  1. hati ibu mana yang tidak tersentuh...12 tahun berlangsung tanpa sedar...tup2 anak dah nak exam... da nak habis sekolah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Anies. Cepat sangat rasa masa berlalu. Tau2 dah besar
      Thanks :)

      Padam
  2. semoga ank2 upsr mndpt jawb dgn baik inshallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. In shaa Allah. Semoga dipermudahkan semuanya
      Thanks Tasha :)

      Padam
  3. assalamualaikum.. dah lama aiza tak singgah di sini.. semoga anak dapat menjawab upsr dengan baik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam. Lamanya Aiza 'menghilang'. Apa khabar?
      Semoga semuanya dipermudahkan. Aamiin
      Thanks Aiza :)

      Padam
  4. sebak sungguh hati fidah melihat anak yg dulunya kecill dibelai manja kini dh ambil exam di dewan peperiksaan...insyaAllah pasti jaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Kak. Sedih dan sebak pulak tengok.
      Hati ibu...
      Thanks Kak Paridah :)

      Padam
  5. Semoga sukses dan berhasil ya mbak :D

    BalasPadam
  6. Untuk anak mama didoakan semoga berjaya dengan ujian terbesar bagi dirinya..itu la erti menjadi ibu kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. Semoga berjaya mendapat keputusan yang cemerlang.
      Kejap sedih, kejap sebak, kejap gembira dan macam-macam lagi...di situ indahnya menjadi seorang ibu. Alhamdulillah
      Thanks Noriza :)

      Padam
  7. Serious FS....okje tak de nya sebak sebak lagi dah terus nangis haha.....
    Nak kata baru pertama kali, tak jugak .....dah pun lepas dah 2 org atas tu.

    Awak tunggu kat sekolah ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang menangis pun...hahaha
      dah la 1st time

      Ada paper yang saya tunggu..Moral support gitu. Ada juga yang tak

      Thanks okje :)

      Padam
  8. perasaan seperti itu sangat wajar mbak
    sebagai orang tua dan juga berprofesi sebagai guru saya sangat memahami itu
    bantu mereka dengan doa dan membantu mereka mempersiapkan diri adalah hal terbaik yang dapat dilakukan
    good luck

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Mba Nove. Moga-moga anak saya berjaya.
      Bila dah habis ujiannya baru rasa lega.
      Terima kasih :)

      Padam
  9. baca entry ni pun dah rasa sebak..teringat masa saya ambik periksa dulu..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa saya ambik exam dulu2, tak pernah pulak tanya emak saya apa perasaannya...hihi
      Untuk diri sendiri, kalau exam dah kecut perut.
      Thanks Nohas :)

      Padam
  10. biasanya Mama je sebak, anak-anak rileks..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Sal..
      mak dia yang sibuk lebih..hehe
      Thanks :)

      Padam
  11. baru satu paper tu ... semoga dipermudahkan .

    BalasPadam
  12. Semoga mendapat keputusan yg baik dgn cemerlang semuanya... aamiin.

    BalasPadam
  13. itu mmg normal fidah...ni kan adik JM yg nk ambil exam..JM lak yg gelisah...tanya itu tanya ini..berhari2 minta buat preparation...dia relax je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ambik periksa biasanya relax ajek..hehe
      Thanks JM :)

      Padam
    2. Yang ambik periksa biasanya relax ajek..hehe
      Thanks JM :)

      Padam

Google+ Followers

Pengikut