Ogos 23, 2015

Tasik Cempaka Bangi


Tasik Cempaka adalah sebuah taman tasik yang terletak di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi. Tempat ini memang menjadi pilihan kebanyakan warga Bangi untuk beriadah dan ada juga yang ber-picnic di hujung minggu.

Lihat saja suasana serta airnya yang tenang jangan disangka tak ada buaya,  dan pokok-pokoknya yang menghijau. Memang ok juga untuk menjadi tempat berehat dan menenangkan fikiran. Boleh juga menjadi tempat untuk berjogging. Lebih-lebih lagi setelah makan tanpa henti sepanjang bulan Syawal, eeemmmmm....elok sangat lah tu. Kasi hilang siket lemak-lemak yang telah berjaya diternak dalam badan...hoho


Saya tadi sempat berjogging sambil membuat 2 ++ pusingan (lebih kurang 2km perjalanan). Tapi, sebenarnya banyak berjalan dari berjogging..huhu. Kira okey lah tu kan, dari duduk saje.
Nak buat lebih-lebih nanti, takut banyak pulak masalah lain. Sakit kaki, sakit tangan, sakit sendi bagai...maklum lah, orang tua..hahaha :D

Selepas berjogging, boleh singgah di kawasan 'car boot sales' yang juga terletak di sekitar kawasan tasik. Sempat jugak lah nak cuci-cuci mata tengok barang jualan, antaranya baju, buku dan barang permainan kanak-kanak.
Tapi, saya rasalah.....tak banyak sangat pilihan. Suasana pun agak sepi. Mungkin pihak admin di sana boleh 'improve' kan lagi keadaan supaya kegiatan ekonomi di situ menjadi lebih meriah.

Dan saya, tak adalah nak pergi membeli, sebab orang pergi jogging mana bawak duit, kannnnn... :)



Sekian, Wassalam.




36 ulasan:

  1. SERONOK BERJOGGING PAGI2 DI TEMPAT YG VIEWNYA CANTIK NI YA FIDAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang est dapat berjogging wknd. Tempat pun kira ok juga.
      Thanks Kak Paridah :)

      Padam
  2. Kalu xsilap dulu geng2 blogger wat gathering kat sini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oo..ye ke?. Tak tau. Ok juga kalau nak buat perjumpaan kat sini lagi. Tak jauh dengan rumah.
      Thanks anies :)

      Padam
  3. Duduk bangi dekat 2 tahun tapi x pernah sampai sini lg hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom la pergi. ..boleh buat banyak aktiviti kat situ.
      Thanks Nadiah :)

      Padam
  4. Cikna ni dh bnyk Kali b'hajat nk joging tp xprnh t'tunai lg...;-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom..jom Cikna..
      Boleh bawak family sekali ronda2 tasik :)
      Thanks Cikna :)

      Padam
  5. tua-tua pun Fidah..saya lagi tua cuma jiwa masih muda..he.he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hambooiii!!!!....
      Young at heart nampak..huhu
      Thanks HB :)

      Padam
  6. It's a nice place for jogging on Sunday

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup. Nice place to spend my sunday morning. Besides jogging, a lot more activities can be done here.
      Thanks Hanibi :)

      Padam
  7. Tenang dan indah suasana kat tasik tu ^-^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang tenang..esp kalau pergi awal pagi.
      Thanks Zumal :)

      Padam
  8. Balasan
    1. Badan sihat otak cergas...hihi
      Thanks Arif :)

      Padam
  9. berjalan pun bagus tuk kesihatan...dah lama jg saya x berjogging..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa lagi..silalah berjogging...atau ke gym :)
      Thanks Nohas :)

      Padam
  10. untuk berteduh kaya nya sejuk ya mba hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya..tapi bila sudah pukul 10 pagi ke atas, rasa panas juga.
      Thanks Ipah :(

      Padam
  11. shugoiii
    mari kita berjoging ria :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jogging yuk... :)
      Thanks Awan Irawan :)

      Padam
  12. Seronok jogging sambil menikmati suasana tasik.. More to nature, tenang je kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...nampak suasana tenang dan hijau.
      Thanks Puan Wawa :)

      Padam
  13. nampak damai jer kan...dengan kehijauan pohon2 keliling dan ketenangan tasik...
    pasti dapat menghilangkan stress seharian bekerja... indahnya alam ciptaan tuhan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suka tengok suasana nyaman...anak2 pun suka main kat situ.
      Thanks Bunda :)

      Padam
  14. Tempatnya adem ayem kayaknya kalau berkunjung kesana dalam musim semi akan terasa lebih indah ketimbang musim hujan hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agak memdamaikan juga bila tengok pokok-pokok hijau.
      Thanks Zee :)

      Padam
  15. wak penah smpi kat tasik bangi nih, tp baunye kureng menyegarkan, cik kak kanns ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena bawak minyak wangi lebih siket kalau pergi situ..hihi :D
      Thanks Wak :)

      Padam
  16. Ada satu masa dulu group2 blogger buat gathering kat situ, tp saya tak berkesempatan pergi.. mmg suasana yg positif dan menyihatkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok la..actually kat bangi ni tak banyak pilihan..
      Tq Khir :)

      Padam
  17. 2km? okeylah tu berjalan pun janji keluar peluh..baru sihat sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh la..dari duduk depan tv sambil makan burger..haha..
      Tq JM :)

      Padam
  18. tak pernah sampai situ wpun selalu gi bangi . selalu gi tasik cyberjaya je selain putrajaya tapi tak jogging cuma tengok orang jogging .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tasik cyberjaya lagi best rasanya...
      Ni kira tempat yg ok dan dekat utk org2 Bangi.
      Tq Vee :)

      Padam

Google+ Followers

Pengikut