<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Rahsia Wanita : Tips 'Menjaga' Pasangan Anda

Disember 26, 2013

Rahsia Wanita : Tips 'Menjaga' Pasangan Anda

Assalamualaikum

Saya terbaca satu artikel tentang bagaimanakah caranya untuk menjaga pasangan anda supaya kekal bahagia. Saya kongsikan di sini:
Gambar: Google
  • Sentiasa hargai pasangan anda. Biarlah pasangan anda merasa merekalah orang yang paling istimewa dalam hidup anda. Raja di hati gitew
  • Pastikan anda tahu apa yang mereka lakukan setiap hari. Tapi ini bukan bermaksud anda perlu ‘mengawal selia’ mereka setiap masa. Juga tidak perlu ‘mengaudit’ apa juga yang pasangan anda lakukan. Cukup sekadar mengambil tahu. Tetapi, seandainya berlaku sesuatu yang mencurigakan……eeeeemmmmmm................
  • Sekiranya anda dan pasangan sedang bercuti, pastikan tiada unsur-unsur yang tak berapa best mengganggu. Tak kiralah gangguan dalam bentuk apa pun, pastikan ianya tidak mengacau mood percutian anda.
  • Selalu-selalu lah mencipta saat-saat bahagia dan romantik bersama pasangan anda. 
  • Hormati pasangan anda sebagaimana anda mahu dihormati.
  • Live, love and laugh. Kerapkan komunikasi bersama pasangan anda. Berkongsi lah cerita-cerita yang mencerikan tidak kiralah dari pengalaman sendiri, komik, surat khabar atau pun e-mail.
  •  Listen first, and then talk. Biarlah dia menghabiskan kata-katanya sebelum anda mencelah. Mintalah penerangan yang lebih jelas jika tidak pasti tentang sesuatu perkara bagi mengelakkan dari sebarang salah faham.
  • Jadilah penyokongnya yang paling setia. Selalunya lelaki tidak mahu mengaku yang dia memerlukan sokongan. Ego…betul? Tak kiralah apa pun tanggapan lelaki. Yang penting, teruskan memberi sokongan padanya dalam apa jua keadaan. 
  • Jangan saling menyalahkan. Ini memang biasa terjadi. Walau apa pun, tingkatkan tahap kesabaran anda kerana kadang kala, sesuatu perkara yang berlaku adalah di luar kawalannya.
  • Masak untuk mereka. Orang tua-tua kata, isteri kena jaga perut suami. Jadi, apa lagi…..masaklah. Nampaknya Kak Ton pun dah tak boleh nak gantung kuali selalu..huhu
  •  Hold and Cuddle your man, his day can be just a bad as your day. Kadang-kadang, perlu melayan mereka seperti ‘bayi dewasa’. Mungkin ibu mereka dulu sentiasa ada serta melayan mereka sebaiknya jika mereka ditimpa masalah.
  •  Jika meninggalkan mereka sendirian, pastikan segala keperluan sudah dipenuhi. Ini akan membuatkan mereka merasa yang anda sentiasa prihatin terhadap mereka.
  • Jangan biarkan dia keluar atau selalu sangat berurusan dengan perempuan-perempuan yang sedang kesunyian. Biarlah lelaki lain saja yang memainkan peranan sebagai  ‘kaunter aduan’ di situ. Jika perlu, boleh juga tanya kepada pasangan anda, adakah dia suka jika anda keluar dengan lelaki-lelaki yang lebih muda, kacak, kaya dan sedang patah hati serta memerlukan anda menjadi pendengar masalahnya yang setia….eeemmmmm
  •  Jangan memperkecilkan kerdibiliti mereka. Ajak mereka berbincang jika mahu membuat keputusan-keputusan penting terutamanya yang melibatkan hal-hal rumahtangga.
Gambar : Google

Ok. Harap-harap tips ini dapat membantu.

Sekian. Wassalam.
Rujukan Utama: m.wiki.com

Label:

2 Ulasan:

Di 5/01/2015 04:49:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

saya blm ada pasangan ... impiannya nak berkasih dan romantis sepajang masa ... bolehkah ?

 
Di 11/21/2015 06:49:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

In shaa Allah. Aamiin.

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama