November 29, 2014

Anak Kucing Depan Rumah

Assalamualaikum..


Pagi tadi..ada pulak seekor anak kucing duduk kat depan rumah...entah kucing siapalah...

Tengok muka...memang comel and super cute...Kalau ikut hati, rasa nak bela aje..Kebetulan kucing kesayangan keluarga kami, Che Putih baru aje mati...Tapi takut kucing orang pulak...nak bawak masuk dalam rumah, takut ibu dia pulak tercari-cari..manalah tau..

Tengoklah keadaan...kalau tak ada tuannya yang menuntut...memang nak bela...

Sekian diary hari ini. Entri ni ditulis khas untuk mengabadikan gambar anak kucing comel tu dalam blog.... Layan aje lah ya.. :) :)



 Wassalam.

28 comments:

  1. comelnyeeeeeee. warna mata dia grey kan tu? comellllll

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha a..Grey..suka sangat tengok anak kucing ni...hope sangat2 dpt bela..
      thanks ya...sudi singgah sini :)

      Delete
    2. Sungguh imut dan lentik mata Kucing itu ya Kak Fidah:)

      Delete
  2. Cakep sangat Kak Fidah Anak kucuh tuh, punya siap itu yang merawatnya Kak?

    ReplyDelete
  3. Nurul masih bersedih dlm hati, anak kucing yg pernah Nurul post 20aug lalu, 2 hilang, 1 jumpe mati dlm longkang, yg terakhir baru mati khamis lalu.. :-( :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedihnya..kesian kat kucing2 tu..
      Jom cari kucing baru Nurul... :)

      Delete
  4. memang cute sangat lah tu kucing kak...
    matanya tu lagi cantik...
    saya suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cute kan...saya suka
      Ayuh Mas Yan..bela la seekor..pasti si ciciek puteri kecilnya itu suka nanti

      Delete
    2. itu hari saya bela kucing sesaat kak
      tapi ciciek langsung tak takut.selalu belai-belai itu kucing.
      saya takut lah ciciek kena digigit nanti.
      akhirnya saya bagi kat abang saya

      Delete
    3. tunggu besar siket kot...baru ok..hehe

      Delete
  5. Sungguh sanagat comel and super cute.. anak kucing itu ya Kak Fidah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comel...
      Mas Saud juga bole pelihara kucing...mesti anak-anak Mas Saud di rumah suka juga..

      Delete
  6. ya, lucu sangat, tapi aku acim andai sama kucing hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak-anak saya suka sangat dengan kucing ni...comel.. :)

      Delete
  7. so cute....comel sangat-sangat..kita pun nak lah..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom cari sekor Raudzah...
      saya suka...hehe

      Delete
  8. Comeyyy... bele je lah.. tak ada siapa punya lah tu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comey kan..i like...hehe
      Setakat ni mak dia dah jumpa..cuma tak tau kucing sapa...

      Delete
  9. ii Lucunya anak kucing siapa tuh mbak ? boleh saya rawat ? :D

    ReplyDelete
  10. teringat beberapa bln lepas jiran sebelah bagi anak kucing yg gebu dan comel . sampai la ni x de sesapa yg menuntut ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kucing tu sekarang pun..masih ada...tak tau sapa tuannya..
      Nasib baiklah ibunya ada sekali...sebab takut kelaparan pulak..
      So, bagi makan kat si ibu aje..
      Thanks Vee :)

      Delete
  11. Comel. .kalau ibu kandungnya tak datang, kak Fidah la kena jadi mak angkatnya..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel Sal..mak dia dah jumpa..cuma tuannya aje yang tak tau lagi

      Delete
  12. Oooii,comelnya.Bela je lah sementara Fidah. Nanti kalau ada orang tuntut pulangkan lah.
    Bela kucing ni memurahkan rezeki kita dan rumah menjadi lebih ceria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah...anak2 saya pun suka...

      Thanks Kak Lynn :)

      Delete

Google+ Followers

Followers