<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Kenali Diri Melalui Rambut

Ogos 11, 2015

Kenali Diri Melalui Rambut

Assalamualaikum

Menurut pakar, rambut juga memainkan peranan dalam menentukan personaliti seseorang.



Rambut Lurus 
Orang yang berambut lurus biasanya seorang yang bijak dan ceria serta pandai bergaya. Walaupun mempunyai sifat cemburu, si rambut lurus adalah seorang yang pandai menguruskan sesuatu tanpa pertolongan. 

Rambut kerinting tebal 
Tidak pandai menangani masalah dan kuat cemburu. Namun begitu si rambut kerinting tebal adalah seorang yang romantik dan mempunyai hati berbunga-bunga (dalam hati ada taman). Juga sangat peramah dan mudah untuk didekati. Golongan ini adalah golongan yang tidak suka bermenung dan membuang masa. Tapi awas, selalunya seorang yang degil dan cakapnya saja yang betul :(

Rambut kerinting (ala negro)
Sekali pandang, cute jugak...especially kalau baby girl. Orang yang memiliki rambut jenis ini adalah seorang yang bijak. Namun ada juga beberapa sikap negatif yang tidak begitu disenangi seperti ego, cemburu,  pemilih dan panas baran terutama jika gagal selesaikan masalah

Rambut ikal mayang 
Anda adalah seorang yang bijak dan sentiasa berfikir secara mendalam sebelum melakukan sesuatu, berfikiran terbuka, pandai bergaul dan mudah memaafkan seseorang. Ada juga pendapat yang mengatakan bahawa si rambut ikal mayang mengurai adalah seorang yang comel dan mempunyai daya tarikan yang tersendiri.

Rambut halus dan lembut 
Dikatakan termasuk dalam golongan genius. Namun begitu, anda juga adalah seorang yang pemilih dan cerewet. Walaupun hatinya baik, golongan ini tidak begitu perihatin dalam menjaga hati pasangan. Antara sikap positif si rambut halus adalah pemaaf, manja dan akan melakukan segala pekerjaan dengan bersungguh-sungguh.

Rambut sedikit (Rambut sedikit yang asli, bukan kerana masalah keguguran rambut yang nyata)
Termasuk dalam golongan yang bijak pandai, tetapi selalu berfikiran negatif pada seseorang. Walaupun tidak begitu disenangi kerana egonya yang tinggi, golongan ini amat pandai dalam bidang perniagaan. Kalau termasuk dalam golongan orang kaya, si rambut sedikit pasti akan disukai juga kan :O

Rambut perang (Kalau perang sebab pergi kaler rambut, tidak dikira :) )
Seorang yang dikatakan kurang bijak. Namun ada yang berpendapat bahawa golongan ini sentiasa berfikiran terbuka, pemaaf, cantik serta bijak bersosial. Teringat saya pada cerita Legally Blonde.

Rambut tebal
Golongan yang beruntung kerana tak perlu berbelanja untuk membuat rawatan lebatkan rambut..huhu. Si rambut tebal dikatakan sebagai seorang yang bijak. Namun begitu mereka ini selalunya degil dan cemburu. Tapi jangan bimbang jika pasangan anda termasuk dalam golongan ini kerana mereka sangat romantik dan pandai mengambil hati.

Rambut Kusut
Walaupun rambutnya kusut, golongan ini sangat pandai, berfikiran terbuka, pandai bergaul serta bijak menguruskan sesuatu tanpa bantuan. Tapi, golongan ini terkenal sebagai seorang yang garang dan susah untuk memaafkan seseorang. 

Rambut Palsu
Pendusta, pembohong, suka menabur janji-janji palsu. Jadi, berhati-hatilah jika berkawan dengan golongan ini. Walaupun dianggap sebagai seorang yang kreatif, orang yang menggunakan rambut palsu selalunya adalah seseorang yang takut pada kenyataan. 

Tiada rambut @ Botak
Kalau masih dipandang cute, memang cute lah orang tersebut walau tanpa rambut.. Senang dipandang terutama di waktu malam kerana adanya efek pantulan cahaya...hoho...jangan marah arrr :)

Sekian. Hanya sekadar suka-suka. Tak pasti betul atau tidak...huhu
Wassalam.

Sumber: pelbagai
Gambar : Google

Label:

41 Ulasan:

Di 8/11/2015 05:37:00 PTG, Blogger hasliynda umairah beauty berkata...

nak rambut lurus lah...hihi

 
Di 8/11/2015 05:50:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hai Lin..lama tak dengar cerita. Jom gi rebonding..hihi
Thanks :)

 
Di 8/11/2015 06:18:00 PTG, Blogger Unknown berkata...

Tipe rambutku lurus, halus dan lembut miss fidah. Dan memang aku orangnya cenderung manja serta kalau bekerja sangat giat dan bersungguh-sungguh \=d/

 
Di 8/11/2015 06:28:00 PTG, Blogger nohas berkata...

tiada rambut @ botak..penjimat orangnya, takyah beli sampoo, beli sikat, beli minyak rambut, tak yah gi barber..hehe.. dan jg ringkas orangnya..tak yah fikir style rambut..nak belah tengah ke, beli tepi ke...hihi..

 
Di 8/11/2015 06:57:00 PTG, Blogger Cinta Teknologi berkata...

kebetulan rambut saya tebak mbak fidah hehe tetapi saya gak cemburuan koo sungguh wkwkwk #nutupin aib :v :v

 
Di 8/11/2015 07:52:00 PTG, Blogger hanibi berkata...

Ranbut saya lurus dan tebal mas, hehehe... dan tak pernah mengenal yg namanya sisir dan minyak rambut habis mandi.. alhamdulillah item

 
Di 8/11/2015 09:41:00 PTG, Blogger paridah berkata...

WAH MENILIK PERIBADI MELALUI RAMBUT PULAK...MRK YG BERAMBUT KERITING HALUS LAMBAT BERUBAN WALAU USIANYA DH 70-AN..

 
Di 8/11/2015 10:46:00 PTG, Blogger Dunia Zumal berkata...

Fakta ka auta nie Fidah? Hehe ^-^

 
Di 8/11/2015 11:55:00 PTG, Blogger Qaseh Vee berkata...

mcm2 jenis rambut ada ...

 
Di 8/12/2015 07:08:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Cantik rambutnya tu Zee...
Moga sentiasa bekerja bersungguh-sungguh & suksess ya.
Thanks Zee :)

 
Di 8/12/2015 07:10:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Haha....good tips untuk cara lebih jimat dan senang kira. Nak bersiap gi mana2 pun senang :D
Thanks Nohas

 
Di 8/12/2015 07:14:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Apa benar orangnya tidak cemburu?...harus di confirm sama pacarnya ni..hihi
Thanks Mr Ainul :)

 
Di 8/12/2015 07:16:00 PG, Blogger Bunda_nora berkata...

Betul tu macam2 jenis rambut ada...bunda jenis yang pertama tu kot..

 
Di 8/12/2015 07:17:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Boleh dikongsi penjagaan rambutnya..cara ringkas untuk jaga rambut supaya kekal tebal dan sihat :)
Thanks Mr Hanibi Abna :)

 
Di 8/12/2015 07:19:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Wah..mesti rambutnya kekal hitam cantik..
Thanks Kak Paridah :)

 
Di 8/12/2015 07:21:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hihi...saya refer kat beberapa artikel. Agak konsisten juga infonya..Tapi tak sure betul ke tidak. Buat suka2 je.. :D
Thanks Zumal :)

 
Di 8/12/2015 07:22:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Macam macam ada...
Thanks Vee :)

 
Di 8/12/2015 07:26:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau dibelek betul2, macam macam jenis rambut pun ada...
Wah..independent orangnya
Thanks Bunda :)

 
Di 8/12/2015 09:42:00 PG, Blogger SalbiahM berkata...

saya rambut tebal..n kebetulan banyak persamaan

 
Di 8/12/2015 11:52:00 PG, Blogger Unknown berkata...

rambut saya tebal mba fidah hehehehe

 
Di 8/12/2015 03:17:00 PTG, Anonymous obat pelangsing wsc biolo berkata...

kasihgan si botak tuh

 
Di 8/12/2015 03:18:00 PTG, Anonymous jamkho berkata...

rambut gundul tengah gimana tuh

 
Di 8/12/2015 03:24:00 PTG, Blogger AtieYusof berkata...

salam Syawal Fidah.. lama tak menjenguk sini..
jenis2 rambut pun pelbagai kan.. kamii kategori rambut ikal kot... hehe

 
Di 8/12/2015 04:38:00 PTG, Anonymous ani berkata...

ha ha yang suka pakai rambut palsu kasian :) cintanya palsu

 
Di 8/12/2015 09:35:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul juga agaknya research tu...memang guna banyak sampel kot
Thanks Sal :)

 
Di 8/12/2015 09:36:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Romantik ya Miss Ipah..:)
Thanks

 
Di 8/12/2015 09:37:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kasihan banget kan.. :(
Thanks

 
Di 8/12/2015 09:38:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Pantulan cahayanya jadi kurang :D
Thanks

 
Di 8/12/2015 09:39:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam Syawal Atie..apa khabar? Lama menyepi.
Wah..si ikal mayang mengurai
Thanks Atie :)

 
Di 8/12/2015 09:40:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jadinya....jangan mudah terpedaya pada cinta palsu.
Thanks Ani :)

 
Di 8/13/2015 06:43:00 PG, Blogger I am LZ berkata...

Salam ziarah Fidah Shah..

Rambut pun boleh baca personality kita? Hurrrmmmmm so skrg saya tahu apa personality saya..

 
Di 8/13/2015 05:36:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Hanya sebagai panduan.tak sure tahap kebenarannya :D
Thanks LZ :).

 
Di 8/13/2015 08:59:00 PTG, Blogger Nove Hasanah berkata...

wah...asyik nih
rambut saya lurus... berarti... :)
Ini kan cuma buat main-main saja ya Mbak, bukan sungguhan...
Tapi, agak-agak kena juga sih..
Loh!?!?!!!

 
Di 8/13/2015 11:04:00 PTG, Blogger Jari Manis berkata...

mcm ada betul nya lah

 
Di 8/14/2015 01:06:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Haha..yang mana tu Mba Nove :D
Terima kasih kunjungannya.

 
Di 8/14/2015 01:07:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Harapnya macam tu lah...
Boleh buat rujukan..hihi
Thanks JM :)

 
Di 8/14/2015 08:06:00 PG, Blogger Deanna Morni berkata...

waaa....sy xtau sy bwh kategori mn hihihi

 
Di 8/14/2015 09:01:00 PG, Blogger Dunia Zumal berkata...

Hehe ^-^

 
Di 8/14/2015 08:56:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Jom gi rebonding...nanti boleh masuk kategori rambut lurus :D
Thanks Deanna :)

 
Di 8/15/2015 07:05:00 PTG, Anonymous Aniey Yusoff berkata...

Masa kecik2 dulu rambut kerinting sikit bila dah besar jadi ikal mayang pulak hihi..

 
Di 8/17/2015 05:12:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

hahahah sy nak perasan sket boleh x? sbb betul tu hahahaha

 

Catat Komen

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman Utama