August 11, 2016

Bila Kali Terakhir Kita Belajar Tentang Solat?


Assalamualaikum

Bilakah kali terakhir kita belajar tentang solat atau menyemak kembali bacaan solat?
Adakah masa sekolah rendah atau masa kecil dulu?



"Bacaan solat perlu dibetulkan, dibaiki dan ditambah (contohnya perkara-perkara sunat). Umur sudah semakin tua, adakah masih guna ilmu masa di sekolah rendah untuk solat kita hari ini?" - kata-kata dari seorang Ustaz

Jom sama-sama muhasabah diri.
*** Sekadar mengingatkan diri sendiri

Dan dirikanlah sholat, dan keluarkanlah zakat dan tunduklah / rukuk bersama-sama orang yang rukuk 


Sekian. Wassalam

Gambar: Google

14 comments:

  1. dirikanlah sholat dan perbaiki lah karena sholat adalah tiang nya agama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga kita sentiasa memperbaiki ibadah kita..sekadar saling ingat mengingati

      Delete
  2. sama2 memperbaiki apa saja kekurangan solat kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga sentiasa menjadi lebih baik dan sempurna..in shaa Allah..tq Kak

      Delete
  3. Betul,solar ni perlu diperbaiki setiap hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Moga dengannya hati menjadi lebih tenang dan bening..in shaa Allah.

      Delete
  4. Salam Jumaat yg berkat. Peringatan yg baik buat kita semua.. solat adalah passport paling penting.. sentiasalah kita memperbaiki dan menambah ilmu, in shaa Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga hati kita sentiasa terbuka untuk terus belajar dan memperbaiki kekurangan

      Delete
  5. kalu secara formal tu ms sek ren laa... lps tu lbh kpd dgr ceramah melalui media o hadir sendiri ke kuliah2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Anies..secara informalnya melalui ceramah2..

      Delete
  6. Alamak!!! Yelah FS ....lama dah rasanya tak buat ulangkaji. Sedih mengenangkan nasib diri huhu.....
    Kadang tu teringat jugak nak ulangkaji sudahnya lupa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu ada baca status fb kawan pasal ni. Terkesan pulak kat hati. Tu yg hapdet kat sini

      Delete
  7. benar sekali, perlu utk kita menggali ilmu ttg perkara yg pertama sekaii akan disoal di akhirat...mantapkan solat..

    ReplyDelete