<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Lempeng dan Sambal Ikan Bilis

Ogos 18, 2014

Lempeng dan Sambal Ikan Bilis

Assalamualaikum...

Nampaknya sudah lama saya tak menjengah di blog. Agak sibuk juga kebelakangan ini...dan ketika manaip entri ini..saya masih lagi berada di dalam komuter..

Entah kenapa, tiba-tiba teringat saya pada lempeng dan sambal ikan bilis yang saya makan malam semalam. Sempat juga diambil gambarnya sebelum di 'ngap' abih.


Mengapa lempeng and sambal ikan bilis ini begitu istimewa?
1. Kerana rasanya sedap sepanjang zaman
2. Kosnya yang murah dan menjimatkan
3. Penyediaannya ringkas dan mudah
4. Menjadi juadah yang istimewa terutamanya setelah terlalu banyak makan makanan-makanan berjenama hari raya contohnya lemang, rendang, lontong, mi kari dan yang sewaktu dengannya...huhu

Sebab itulah ianya menjadi pilihan keluarga saya semalam. Selain daripada itu, saya rasa anak-anak saya perlu juga diperkenalkan dengan pelbagai jenis juadah dan makanan melayu...baik yang simple mahu pun yang kompleks...disamping menikmati hasil 'air tangan' ibu mereka... :) :)

Ok. Itu sahaja cerita hari ini. Komuter pun sudah sampai ke destinasinya...bye.

Sekian. Wassalam.

Label:

6 Ulasan:

Di 8/21/2014 08:11:00 PG, Blogger Blog Santai berkata...

Bestnya..kita suka lempeng yang isi kelapa dia banyak..cruncy aje..dengan sambal lagi ngam ya..he..he

 
Di 8/22/2014 06:20:00 PTG, Blogger Nurulhidayah berkata...

alamakkkk... sedapnyeeee... mana nak cari ni..? haha.. esok nak gi pasar peladang.. kt situ ade satu gerai jual lempeng.. :D

 
Di 8/22/2014 09:08:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Lempeng dan sambal ikan bilis mmg tak boleh nak tolak klu ada... buat sarapan & makan petang2 pun syok.. :D

 
Di 8/23/2014 12:15:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Best Raudzah..
Salam hujung minggu...thanks :)

 
Di 8/23/2014 12:16:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Kalau kat area rumah saya...ada jual kat pasar pagi..
Salam hujung minggu Nurul..thanks :)

 
Di 8/23/2014 12:17:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sesetengah orang..makan dgn kuah sardin...
Salam hujung minggu...thanks Khir :)

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama