<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Antara Lelaki Lembut, Pondan, Gay Dan Metroseksual

Oktober 03, 2017

Antara Lelaki Lembut, Pondan, Gay Dan Metroseksual

Assalamualaikum

Bila tengok, ada banyak jenis lelaki di dunia ni.
Kalau lelaki tulen dikaitkan dengan ciri-ciri seperti jiwa kental, tetap pendirian, bersederhana, budiman, bijak dan macam-macam lagi, sebenarnya ada beberapa 'jenis' lelaki lain yang ada disekeliling kita.
Tak percaya, cer tengok.

Lelaki Lembut
"Dalam hati ada taman" katanya. Mereka ini sebenarnya 'lurus' dan menyukai kaum berlawanan jenis. Hanya gaya pemikiran, percakapan dan tindak tanduk mereka lebih menyerupai wanita. Kalau mengomel pun boleh jadi lebih 'Jemah' dari Mak Jemah sebenar. Nama pun lelaki lembut, ada diantaranya punya hati yang lebih lembut dari tisu. Tapi, dalam bab berpakaian dan penampilan, mereka tetap seperti lelaki sejati. Tulen bangggg!!!

Pondan
Golongan ini mengatakan bahawa 'jiwa perempuan terperangkap dalam tubuh mereka'. Mereka lebih suka berlagak seperti perempuan (yang lagi cantik dari perempuan sejati pun ada). Jiwa meraka juga mungkin selembut sutera, ingin dibelai dan suka bermanja-manja. Awwwwwww....Mereka menyukai lelaki dan apa yang dilakukan oleh golongan ini sebenarnya sangat bercanggah dengan fitrah kejadian mereka sebagai lelaki.


Gay
Golongan ini mempunyai perasaan dan nafsu kepada lelaki tidak kira mereka ini bersifat lelaki sejati atau sebaliknya. Kebanyakkan mereka tidak segan silu menunjukkan realiti gaya kehidupan mereka.

Lelaki Metroseksual
"Abang sado minyak rambut sekilo". Mereka bukannya gay, pondan atau lelaki lembut. Mereka adalah lelaki tulen. Tapi meraka dilahirkan sebagai kaum yang suka bergaya. Biasanya penampilan mereka sangat kemas dan bersih. Mereka juga sentiasa mengikuti perkembangan fesyen dan gaya terkini. Mereka sentiasa menjaga bentuk badan dan kulit serta suka pada kecantikan dan wangi-wangian.

Wahai lelaki sekelian. Anda golongan yang mana?
Geng Kunyit? Geng lengkuas?...geng bunga kantan?...atau geng kangkung celur??...🤣🤣🤣

Rasulullah melaknat orang lelaki yang berpakaian wanita, dan melaknat wanita yang berpakaian lelaki - H.R Abu Dawud juz 4, hal.60, no.4098)

#lelaki
#macammacamada


gambar: google
rujukan: pelbagai








Label:

16 Ulasan:

Di 10/03/2017 09:52:00 PG, Blogger dear anies berkata...

entah knapa bc entry ni otak sy trs tingat sorg au au ni ms belajar dulu. dia, kalau jd pompuan mmg cantik. jd lelaki mmg hensem mcm bintang k-pop. hrp2 dia dah berubah skrg

 
Di 10/03/2017 05:48:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Moga dah berubah...Amiin
Masa belajar dulu, jumpa juga golongan yang macam ni. Muka cantik, pandai pulak tu. Harap dan jadi lelaki sejati.

 
Di 10/04/2017 12:17:00 PG, Blogger Ainniah Zulkefli berkata...

hahaha suka part yang last pasal 'geng' tu. nak guling2 gelak rasanya 😂

 
Di 10/04/2017 09:25:00 PG, Anonymous mrhanafi.com berkata...

saya geng blogger jelah..

lain-lain geng lelaki di atas pun susah nak geng sangat..

yang penting sekali jaga ...hukum ALLAH SWT

 
Di 10/04/2017 10:56:00 PG, Anonymous raihanah berkata...

macam2 jenis ada

 
Di 10/04/2017 04:08:00 PTG, Blogger paridah berkata...

LELAKI KHALIFAH DUNIA DGN CIRI BERBEZA

 
Di 10/05/2017 05:34:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sekarang ni macam2 geng ada...

 
Di 10/05/2017 05:34:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Setuju Bro..
Yg penting jaga hukum Allah

 
Di 10/05/2017 05:34:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Yup...macam2 ada

 
Di 10/05/2017 05:35:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Setuju Kak..

 
Di 10/05/2017 10:03:00 PG, Blogger SalbiahM berkata...

Saya ada kwn gay, tapi x suka pondan. Dia kata dr pondan, baik dia bercinta ngan pompuan je. Macam2. Lelaki sekarang bahaya.

 
Di 10/05/2017 07:15:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Saya lelaki maskulin.. makin tua saham makin hot! hahahaa adehh :D :D

 
Di 10/05/2017 08:22:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Tu lah..macam-macam jenis ada sekarang ni. Kena hati2 selalu..

 
Di 10/05/2017 08:23:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ambooiiii....ayat. Bukan main lagi..haha :D

 
Di 10/06/2017 05:20:00 PTG, Blogger Hasliynda Umairah berkata...

geng kunyit tu

 
Di 10/08/2017 02:33:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Macam2 geng ada sekarang

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama