<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Kiss From A Rose

Julai 03, 2017

Kiss From A Rose



Kalau bunga rose sering dikaitkan dengan kisah cinta sepasang kekasih, tapi sebenarnya kalau di makan lagi bagus :D:D

Sejak dahulu lagi, bunga rose atau mawar memang terkenal sebagai bahan penting untuk kecantikan. Kalau tak percaya, sila baca kat botol tu.

Bunga rose bukan sahaja cantik dipandang dan berbau harum, tapi ada banyak khasiat lain yang baik untuk kesihatan dan kecantikan. Antaranya:

  • Melancarkan penghadaman, mengelakkan masalah sembelit, mengurangkan PMS dan senggugut. Hanya perlu minum air rendaman kuntuman atau kelopak bunga mawar.
  • Mencegah lingkaran hitam. Rendam kapas dalam air mawar dan letakkan di bawah mata untuk mencegah lingkaran hitam.
  • Rawatan kulit kepala dan membantu pertumbuhan rambut. Rebus kelopak bunga mawar, sejukkan dan sapu di bahagian kulit kepala.
  • Menyingkirkan rasa cemas. Mandi dengan air mawar (suam) dipercayai dapat menyingkirkan rasa cemas dan dapat membantu tidur yang lebih berkualiti.


Jom cuba..

Sekian. Wassalam.
Sumber dan rujukan : pelbagai


Label:

20 Ulasan:

Di 7/03/2017 10:11:00 PTG, Blogger mrhanafi berkata...

Teringin pulak nak bagi bunga ros pada kekasih..

Paling tidak beli pewamgi

 
Di 7/04/2017 08:14:00 PG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ok jugak tu bagi bunga rose. Lepas tu suruh dia makan..baik utk kesihatan :)

 
Di 7/04/2017 09:10:00 PG, Blogger mrhanafi berkata...

oh..ye ke..baru tahu

 
Di 7/04/2017 12:21:00 PTG, Blogger hainom OKje berkata...

Bau dia mesti bestkan FS...

 
Di 7/04/2017 04:52:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

9/10 wanita mmg suka dgn bunga ros :)

 
Di 7/04/2017 05:22:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Saya pun baru tau..
Thanks Bro HB :)

 
Di 7/04/2017 05:23:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Best Mak..bau rose.
I likeeee :)

 
Di 7/04/2017 05:26:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Wanita dan bunga berpisah tiada :)

 
Di 7/05/2017 04:42:00 PTG, Blogger paridah berkata...

WANITA INDIA DH LAMA RAJIN BERULAM KELOPAK ROS UTK KECNTIKN DIRI WAJAH

 
Di 7/05/2017 08:47:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Ada banyak khasiat yang boleh kita dapat dari bunga rose ni.
Thanks Kak PI

 
Di 7/07/2017 01:29:00 PTG, Blogger SalbiahM berkata...

rasa cam mat salleh plak kalau pakai rosewater ni.hihi. feeling je.

 
Di 7/07/2017 04:04:00 PTG, Blogger Atie Yusof berkata...

Banyak juga khasiat bunga Rose ni kan Fidah..
TQ sharing... salam syawal buat Fidah & family :)

 
Di 7/07/2017 05:00:00 PTG, Blogger Hasliynda Umairah berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin

 
Di 7/08/2017 12:11:00 PG, Anonymous Wan Syahida berkata...

Pakar kecantikan dan kesihatan dahulu kala memang sangat berkait rapat dengan bunga ros ni. Diorang guna untuk rawatan juga.

 
Di 7/10/2017 09:52:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Sesekali Sal..
Rasa wangi je..hihi

 
Di 7/10/2017 09:53:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam Syawal Atie..
Lama dah tak bersiaran..rindeww

 
Di 7/10/2017 09:54:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Salam Aidilfitri Lin..
Maaf zahir batin

 
Di 7/10/2017 09:54:00 PTG, Blogger Fidah Shah berkata...

Betul tu WS...
Banyak khasiat yg boleh kita dapat dari bunga rose ni..

 
Di 7/16/2017 12:43:00 PG, Blogger nohas berkata...

ada dua peket teh rosebuds..buat sekali, rasa x sedap..nampaknya kena try jg ni, banyak khasiatnya..

 
Di 10/21/2017 08:27:00 PTG, Blogger White Barley berkata...

Banyak khasiatnya sis nohas. Cubalah

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama