<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Maaf, saya tersilap

Oktober 29, 2013

Maaf, saya tersilap


Melakukan kesilapan yang tidak disengajakan.

Pernah atau biasa mengalaminya?
Saya mengalaminya baru baru ini. Betul betul tak sengaja. Tak berniat langsung.

Bila kesilapan dah berlaku, saya terfikir kembali, malah terfikir berulang ulang kali…macam mana boleh berlaku? Kenapa saya tidak lebih berhati hati supaya kesilapan itu tidak berlaku?...
Kalau nak cerita mengenai perasaan masa tu, macam-macam pun ada. Kesal, bersalah, malu…aduhai. Tapi apakan daya, masa yang berlalu tidak boleh ditarik kembali dan apa yang boleh dibuat hanyalah minta maaf dan teruskan kehidupan seperti biasa.

Berbicara mengenai maaf, apakah cara yang terbaik untuk melakukannya?
Sesetengah orang berpendapat, meminta maaf haruslah juga di sertakan dengan mengaku kesilapan yang telah dilakukan dan mencari jalan untuk membetulkan keadaan supaya kesilapan tersebut tidak berulang lagi.
 
 
 
Benarkah begitu???
Saya tak pasti, tapi saya harap, itulah cara yang terbaik.

Sekian. Wassalam.

Label:

1 Ulasan:

Di 6/09/2015 02:47:00 PTG, Blogger Qaseh Vee berkata...

menjelakan perkara sebenar akan membuat org lbh faham ... minta maaf mmg kena buat .

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama